Van Bangkok naar Samui

Wij willen direct na aankomst in Bangkok door naar Samui.
Hoe groot is de kans dat we geen vlucht meer krijgen als we dat niet van te voren boeken.
gr Connie

Wanneer?

De enige maatschappijen die nonstop van Bangkok naar Samui vliegen zijn Bangkok Airways en Thai Airways. Met name Bangkok Airways heeft vele vluchten per dag tussen Bangkok en Ko Samui v.v.
De kans dat alle vluchten tussen BKK en Samui volgeboekt zijn is dus vrij klein.
Bangkok Air en Thai Airways zijn geen lowcostmaatschappijen, dus tickets zijn niet zo heel goedkoop als bij een AirAsia.
Maar als jullie toch al zeker weten dat jullie na aankomst in BKK direct door willen naar Samui, waarom dan wachten met boeken ?

We komen 26 juli aan in BKK.
We zijn er al eerder geweest maar toen eerst naar het noorden gereisd en daarna naar Samui.
Ik weet niet of er veel prijsverschil is tussen online boeken of ter plekke.
Ik geloof dat we toen alle maatschappijen wel gehad hebben.

er zit veel prijs verschil tussen ter plekke boeken en online, als je ter plekke boekt betaal je zo’n 4500 baht. online begint vanaf 2200 baht(is alleen de eerste vlucht en de laatste meen ik zonder tax) als je het zeker weet online boeken.

samui airport is eigendom van bbk airways dus daarom geen concurrentie, ze hebben thai airways toegelaten na een dreigement vd overheid om een 2de vliegveld te openen op samui.

dat klopt niet helemaal-bij BKKair zit er juist bijna GEEN verschil tussen online en ter plekke. Alleen die niet gewilde hele vroege+late zijn (meen ik-dave weet dat wel) enkel via online veel goedkoper-niet vanwege de taks=die is altijd hetzelfde.
Wat dave ook nog had kunnen zeggen is-als je je geboekte vlucht mist, vanwege andere plane veels te laat-en ze hebben plek (andersom-eerder kan ook)-dan doen ze niet moeilijk en boeken je om. Dat komt omdat het full-fare, dus dure, tickets zijn-daarmee mag dat.
En je mag, zelfs als econ, in hun lounge in BKK-heb je dat echte bisnisklas gevoel.
Het kan-als je meer met hun vliegt-soms goedkoper uitpakken als je een domestic flightpass boekt (tenminste 3 flights)

1 like

mijn ervaring is dat als je ter plekke boekt je altijd alleen het dure tarief hebt en online kun je voor 3000 bHT klaar zijn scheelt toch 1500 baht. en ik vlieg regelmatig naar bkk vanaf samui en terug. woon nl op koh pha ngan

Het zal zeker niet duurder zijn om vooraf te boeken.

In die tijd van het jaar hoed je niet vooraf te boeken om zeker te zijn van plaats, want je zult altijd nog dezelfde dag kunnen vliegen.

Hi,
Wij hebben al diverse regionale tickets met Bangkok Airways geboekt.
Doordat Eva Air het schema heeft omgegooid, zaten we natuurlijk even met de aansluiting.
Maar via de site van Bangkok Airways hebben wij heel eenvoudig de tickets kunnen wijzigen. Echt alle lof voor dit systeem!

Ik zou dus zeker alvast boeken, wil je later een andere vlucht nemen, of helemaal annuleren, dan kun je dit gemakkelijk via de site doen.
Wij hadden het op 1 na goedkoopste vluchttarief gekozen, let daar op, want als je het goedkoopste tarief neemt, is er niets meer te wijzigen.

En nu heb je nog keuze tussen alle vluchttijden Bangkok en Koh Samui, dus waarom wachten?

Een fijne vakantie!
Groetjes, Sylvia:vak02:

Heb dit uit nieuwsgierigheid eens nagevraagd bij Bangkok Air, hieronder het antwoord:

we would like to inform that normally the fare on the website is cheaper than the ticketing counter fare. However it is concerning on the routing because some routing the fare on the website is equal with the ticketing counter fare.

Normaliter is online boeken dus goedkoper, echter is dit afhankelijk van de route die gevlogen wordt.

Zoals bkkflyer al aangeeft, zijn de meest vroege en de meest late vlucht tussen BKK en Samui iig wel goedkoper online (de zgn Early Bird en Night Owl flights).

het is gewoon zo als je op het vliegveld boekt je altijd de hoofdprijs, min 4500 baht, betaalt op vluchten van en naar samui. dit kunnen ze ook doen omdat samui airport een prive vliegveld is van bkk airways is en ze dus een monopoly hebben. ze hebben dan wel thai airways onder lichte dwang vd overheid toegelaten maar de landingsrechten zijn zo hoog dat die niet goedkoper kunnen zijn. als je online boekt kun je een vlucht hebben voor rond de 3400 baht icl tax. heb zelfs meegemaakt dat ze me vertelden we hebben alleen nog maar buisiness class a 5500 baht, okay geboekt en kom aan boord zat de economy niet vol nog zat plaatsen vrij.
krijg nu wel korting omdat ik een residency card heb van bkk air.

Had PG (=Bangkok Air) nog even teruggemaild dat het om de route BKK-USM (Ko Samui) gaat en kreeg zojuist onderstaand antwoord terug:

Regarding your email, we would like to inform you that for Bangkok to Samui flight. The promotion on the website and the counter fare is the same. The fare is concern with the booking class available. If all booking classes are available, you are able to apply the promotion fare on our ticketing counter. However if you know the exact date, we would like to advise you to make a reservation on the website because you are able to reserve the promotion fare in advance because normally the promotion fare will be sold out in advance.

ja leuk zo’n e mail maar ik hecht er geen waarde aan want mijn ervaring en die van anderen die hier wonen is anders. de prijs is wel gelijk aan de website maar ze rekenen altijd het duurste tarief. maar als je een pr mail wilt geloven ga je gang. jij kunt ter plekke aan de balie nl niet controleren of alle promotie tarieven nog beschikbaar zijn en ze weten dat je toch wilt vliegen en ze zijn de enige maatschappij dus je kunt niet naar een andere behalve thai die echt niet goedkoper is en ze doen ook aan code sharing

Je hoeft daar verder ook helemaal geen waarde aan te hechten, up to you. Het is daarnaast geen pr-mail, maar slechts een antwoord op een vraag die ik gesteld heb.
Heb inmiddels wel beetje ervaring in de wondere wereld die luchtvaart heet en weet dus dat er veel airlines zijn waar het precies zo werkt.

(Overigens zelf vorig jaar iets dergelijks ondervonden bij Lao Airlines op de route Luang Prabang naar Vientiane (waarop Lao Airlines een monopolie heeft). Maanden van tevoren al in het reserveringssysteem en online gekeken naar de prijs. Niet ruim van tevoren geboekt, maar uiteindelijk pas 1 dag voor de vlucht in Luang Prabang een ticket gekocht voor dezelfde prijs als online fare.)

weet niet over andere routes van andere airlines vertel alleen mijn ervaring met bangkok airways op de route bkk-samui en vice versa.
heb het ook over het ter plekke op het vliegveld boeken en dus ook niet 1 dag van te voren want dan kun je uiteraard nog wel een goeie prijs hebben.
>>>

Als ik jou was boekte ik gewoon via internet met je visa je tiket. Dan ben je zeker. Maar ik zou precies toch eerst een nachtje ofzo in bankok blijven.
Wij doen dat altijd zo, eerst een paar dagen bangkok om te acclimatiseren.
groetjes

Bedankt allemaal voor de adviezen.
We hebben toch maar gelijk de vlucht erbij geboekt met Thai airways.(64€)
Die vliegen 2x per dag naar KS
Dit sluit prima aan bij onze aankomst in BKK.
GR Connie