Hoi!
Wij komen op 1 Sept aan in Bangkok en willen vervolgens doorvliegen naar Koh Samui. Op de terugweg willen we een paar dagen in Bangkok verblijven, vandaar dat ik de tickets apart wil kopen. Tips zijn van harte welkom, ik wil graag weten of het beter is om de tickets lokaal te kopen (is dat goedkoper?) of vanuit NL te regelen. Of zijn er andere (comfortabele) manieren om vanuit Bangkok naar Koh Samui te komen, wat goedkoper is. We zijn niet echt backpackers, dus we hebben normale koffers op wieltjes bij ons
Alvast bedankt!
Caroline
Hallo,
Er zijn vele opties om van Bangkok naar Koh Samui te reizen.
Bangkok Airways is de eigenaar van het vliegveld op Koh Samui dus daar betaal je ook flink voor. Het heeft zin om ze vroeg te kopen. Prijzen liggen rond de 50 euro one way per persoon.
Verder zou je met de trein van Bangkok naar Surrathani kunne reizen dan slaap je op de trein. Dit kan ook met een koffer geen probleem. Ze hebben ook 1ste klas dat is meer comfort en dan heb je met 2 personen een hokje die je af kunt sluiten. Je kunt ook 2de klas dan slaap je met meerdere mensen in een trein. Hier info daarover Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc.
Vanaf Surrathani kun je opgepikt worden door de ferry company en die brengt je naar de boot en dan is het ongeveer 30 minuten.
Je kunt ook met de bus gaan, daar weet ik weinig van omdat ik die optie nooit gebruikt heb. Ik reis zelf het liefste met de trein of met het vliegtuig.
Prijzen van 50 Euro p.p. (ca. 1950 Baht) van Bangkok naar Koh Samui ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen…ga maar uit van zo’n 3000 Baht.
VIP-bus & high-speed catamaran (Lomprayah) vanuit Bangkok is naast het vliegtuig en de trein idd ook een optie. Vertrek is dan om 21:00 uur vanaf Khaosan Road, aankomst op Samui de volgende dag rond 11:20 uur.
vliegen met airasia naar surathani kan ook nog.
Ik wel voor 2200 baht dan dus 55 euro. Dat zijn special deals dat wel.
Hoi! Dus beter ter plekke regelen, ik kijk hier namelijk op vliegtickets.nl en 250€ pp. :disgust:
Hoi! Da’s idd goedkoop! 119 euro met z’n tween heen en terug! Dan nog een stuk met bus en ferry, maar dat moet lukken, da’s dan toch mooi bijna 250€ bespaard! Dank!
Deze deal heb ik online geboekt maar goed dat is niet altijd inderdaad.
Andere optie is Nok Air (www.nokair.com). Via hen kan je online vluchten boeken i.c.m. bus/ferry. Zorg wel dat je een nachtje in Bangkok blijft voordat je doorvliegt. Nok Air vliegt vanaf Don Muang Airport, in het noorden van Bangkok.
terug van Koh Samui naar Bangkok kost je wel zowat een hele dag…ook als je vliegt… terug zou je dus kunnen overwegen om te vliegen… Reken wel, bus van surathani naar vertrekpunt van de ferry is een uur of 1,5…wachttijd niet meegerekend…