Reizen van Chiang mai naar Koh Samui

Wij willen begin maart vanuit Chiang Mai naar Koh Samui, liefst per vliegtuig.
Wat is de goedkoopste manier.
We willen een paar dagen op Koh Samui blijven en zoeken daar een rustig guesthouse of resort.

De goedkoopste weet ik niet maar zeker wel de snelste is met Bangkok Airways vliegen. Dit zal je ergens tussen de 6000 en 8000 Baht kosten op dit moment. Is natuurlijk behoorlijk wat maar dan zit je wel in 2 uurtjes op Ko Samui. Er zijn rechtstreekse vluchten en vluchten met een stop op Bangkok. Op Koh Samui kun je zeer mooie en rustige plekjes vinden. Heb zelf eens in het Florist resort in Hat Mae Nam (het noorden) gezeten. Echt zijn geld dubbel en dwars waard. Ontbijten aan zee en s’avonds eten op het strand.( verse vis uiteraard) Weet niet meer wat ik betaalde, maar zeker niet meer dan rond de 1200 Baht…

1 like

Hallo,
Als je er snel wilt zijn moet je idd met het vliegtuig gaan. Zelf heb ik ook met Thai airways naar Bangkok gevlogen en vanuit daar per trein naar Chumpon en daarna met de boot. Is ook leuk, maar duurt langer. Ik weet zo niet wat ik ervoor betaald heb. Met Bangkok air kun je goed vliegen, heb ik ook gedaan.

Succes

1 like

zoals hierboven al gezegd…vliegen is snel maar duur…(zeker met bkk airways)
de nachtrein van bkk naar chumpon en daar de boot naar samui…duurt natuurlijk wat langer maar is toch ook erg leuk om mee te maken…
lekker singha’tjes drinken met je medereizigers…gezellig!

jeroen

1 like

AirAsia heeft vluchten Bangkok-Surat Thani en dan kun je met de boot naar Koh Samui. Is een stuk goedkoper dan dure Bangkok Airways of Thai Airways vlucht.
Vliegen op Chumphon kan een optie zijn als je ook Koh Tao wilt bezoeken.
Reizen met de trein en of bus is uiteraard een stuk goedkoper, maar dan ben je vanaf Chiangmai wel even onderweg.

Groeten Bauke