Hoe naar Koh Samui

Wij willen in juli 2009 met onze 2 kids naar Koh Samui.
Ik zat erover na te denken om een retourvlucht te nemen van BKK naar Surat Tani met Air Asia en dan met de boot naar KS. Ik denk dat ik dan goedkoper uit ben. Een retourvlucht naar Koh Samui vond ik wel erg prijzig. BHT 26540 (Thai Airways)
is ongeveer € 600,00 voor 4 personen!!! Wat is jullie ervaring ?

Hoi Safora,

Bangkok Airways biedt vluchten aan tussen Bangkok en Ko Samui v.v., maar is inderdaad vrij prijzig. De eerste en de laatste vlucht van de dag zijn vaak wel iets goedkoper…
Andere optie is idd, zoals je zelf al aangeeft, met AirAsia naar Surat Thani en vandaar naar Ko Samui…of je zou de nachttrein vanuit Bangkok nog kunnen nemen, ook naar Surat Thani, en dan verder met bus/boot.

wat dave aangeeft klopt. Het scheelt inderdaad veel geld om met Aisairasia de vliegen naar Sura Thani. Je moet dan wel rekening houden dat je misschien moet overnachten in Sura Thani omdat de boten vaak alleen in de ochtend gaan en de laatste vaak om 13.00 uur.
De nachttrein kun je ook nemen vanuit Bangkok en dan kom je vaak nog op tijd binnen om de boot te halen.

gr van Moira

Dedankt voor de tips.
Ik heb nog een paar vragen.
Kom je makkelijk met een taxi van het station/luchthaven naar de pier en wat kost dat ongeveer?
Wat kost een retourticket met de boot ?

Jee als ik dat allemaal zelf ga uitstippelen en we gaan bv met de trein terug naar BKK dan moet ik goed in de gaten houden hoe laat we het eiland moeten verlaten??:confused:

De boot kost ongeveer 450 bath per persoon is 9 euro dat is enkele reis. Een retourticket hebben ze niet voor boot je koopt altijd een enkele reis. De taxi dat zijn echt oplichters ze rijden niet op de meter en ze vragen zo ongeveer gemideld 400 tot 500 bath voor een klein stukje is dus bijna 10 euro.

Treinkaartjes koop je ook enkele reis maar je als je weet wanneer je terug gaat kun je dat wel regelen op het station in Bangkok zover ik weet.
Wat je ook kan doen is bij een reisbureau op Koh Samui een treinkaartje met boot kopen daar zit ook vaak een gratis taxi bij die je ophalen van je hotel. Dat is wel relax want dan hoef je ook niet zo op de tijd te leten.

gr van Moira

afgelopen juli ben ik met de nachttrein van bkk naar chumphon gegaan.
rond half 6 in de ochtend ben je daar…
half uurtje met de pick up truck naar de pier en in een paar uur ga je via koh tao ,koh panghan naar samui…
niet duur en een mooie reis!

jeroen

Ja je kunt ook naar Chumphon gaan en dan moet je totaal 4 tot 5 uur met de boot om in Koh Samui te komen. De boot gaat namelijk eerst naar Koh Tao dan naar Kho Phangan en dan dus Koh Samui. Normaal ga je naar Surathani en dan met de boot naar Koh Samui dat is een stuk korter.

gr van Moira

Hallo safora,

Ik kan uit je vraag niet opmaken hoe oud je “kids” zijn. Voorts zou ik ook graag willen weten op welk tijdstip (begin, midden of eind) van je vakantie naar Koh Samui wilt gaan.

1. Als je kinderen jong zijn zou ik de goedkope weg van transport laten varen en kiezen voor het gemak. Het mag dan wel € 600.00 kosten, maar het scheelt je een hoop hoofdbrekens.
  2. Als de “kids” wat ouder zijn (10+) en je bent van plan om eerst in BKK te bivakkeren, dan zou ik de route pakken zoals beschreven door Jeroen (scheelt je ook nog eens een hotelover-nachting).

groet,
Joe

hallo safora
als je een promotievlucht boekt

hoi safora
ik zelf zou toch kiezen om rechtstreeks.
door te vliegen naar koh samui.
this wel duurder maar met 2 kinderen .
wel een hoop gemak.
ik zelf ben verleden jaar met een taxi naar suratthani gegaan.
betaalde hem 100 euro was goed betaalt.
was binnen 8 uur in suratthani.
kan korter maar die sukkel wist de weg niet.
hij stopte waneer ik dat wilde voor eten drinken en een sigarettje.
de laatste ferry vertrekt rond 8 uur in de avond.
en kost tussen de 150 en 200 bath is ongeveer 3 tot 4 euro pp
de trein is kun je ook nemen maar dan moet je precies op tijd zijn.
want er gaat er maar 1 per dag.
reistijd ongeveer 14 uur stopt op enkele stationtjes.
als je een taxi wilt nemen,er is een taxi standplaats in bangkok.
vertel waar je heen wilt je krijgt een briefje welke taxi.
deze rijden op de meter.
mocht je nog meer vragen hebben,stuur me een mailtje.
groetjes riekske koh samui

volgens mij vroeg ze om taxi’s van koh samui en die rijden toch echt niet op de meter of wilde je ook van taxi’s weten van Bangkok?

Daarnaast zover ik weet alleen de nachtboten in de avond en die zijn heel traag met varen dus dan slaap je vaak op de boot. Ochtend en middag boten zijn wat dat betreft handiger.
14 uur met de trein is geen ramp als je slaapt wat je het grootste deel doet tijdens het rijden.
Het is wel een gave ervaring om met de trein te gaan volgens mij. Je kunt speciale 1e klas cabines krijgen en dan ook voor 4 personen dus 2 cabines en daar zit een deur ertussen die ze openmaken dan heb je een afgesloten cabine voor 4 personen wat er fijn is en privacy geeft.
Je hebt trouwens wel veel betaald voor je taxi. Die rit hebben wij namelijk ook aangeboden gekregen via een reisbureau voor 50 euro ook naar Surathani.

gr van Moira

Ik zie wel hele hoge bedragen staan mbt vliegen van bkk naar samui. gek want als ik met de eerste of laatste vlucht van bangkok airways ga betaal ik niet meer dan 3000 bht per persoon en dan kom ik niet eens op 300 euro ( 4 personen). Ik heb nu een huis op samui en doe deze route heel vaak.
Als je met kinderen onder de tien reist lijkt het me niet verstandig om een hele dag in de trein en boot te gaan zitten continue wachten en hopen dat je de aansluiting red. lukt het niet dan moet je nog een hotel nemen en dan ben je weer een dag verder.
Het is een afweging, meer betalen en bionnen een uur op het paradijs zitten of minder betalen en een lange maar mooie reis meemaken.
in ieder geval wat je ook doet geniet en veel suc6