Kan iemand mij vertellen wat een goedkope manier is om op Koh Samui te komen vanuit Nederland?
Ik heb het dan dus puur over de reis er naartoe en weer terug.
Misschien ligt het aan mij maar mis ik hier iets en wil best een gedegen antwoord geven maar vanaf Nederland naar Koh Samui op een zo goedkoop mogelijke manier…het komt op me over als een prijsvraag, dus geef eens wat meer details of is dit het echt zoals je beschrijft of heb ik nog steeds last van een jetlag.
Want ik mis dus de vlucht naar Thailand zelf of wil je die ook zo goedkoop mogelijk (wie niet), en dan vanaf Bkk zo goedkoop mogelijk naar Koh Samui te geraken of moet ik me bedenken dat het een soort bedevaart tocht moet worden…Met vertrek Nederland en dan zo kris kras al liftend hoppend etc en dan het laatste stuk met de rubberboot naar Samui.
Hallo,
Je vlieg vanaf Amsterdam naar Bangkok. Dan zijn er meerder keuze’s je kunt met de bus van Bangkok naar Surrathani en daar de boot naar Koh Samui nemen.
Je kunt de nachttrein nemen van Bangkok naar Surrathani en dan dus weer de boot.
Je kunt met Nokair vliegen en dan de boot naar Koh Samui. Let wel op gaat vanaf het oude vliegveld.
Je kunt van Bangkok naar Koh Samui vliegen met Bangkok Airways maar dit is goed aan de prijs.
Dit zijn de opties die je hebt.
Moest je twijfelen tussen trein of bus van BKK naar Surat Thani: naar mijn mening ben je beter af met de trein. Slaapt een stuk comfortabeler dan de bus. Er zijn een hele hoop maatschappijtjes die bus+boot tickets in pakket aanbieden, maar geloof me: veelal zijn de foto’s die ze je tonen een stuk mooier en aantrekkelijker dan de bussen zelf. Moest je toch voor de bus gaan, probeer dan een 24-seater te regelen, deze zijn naar 't schijnt wel wat beter. Maar zelfs bij deze geldt: je krijgt niet altijd wat je vraagt
.
Zo hadden wij er één geboekt van Koh Phagnan naar BKK, kwam er toch weer zo een aftandse 60-seater aanrijden. En die chauffeur maar blijven volhouden: 'No no, is not 60 seats, is 24!'lol2lol2lol2
Nu kunnen we er wel om lachen, maar midden in de nacht op de kaaien van Don Sak heb je niet veel andere keus dan er op te kruipen, en dan voel je jezelf toch een heel klein beetje ‘gejost’.
Grts,
Jelle
En, het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar ik hou wel van reizen met de trein, zeker in Thailand: de snelheid ligt niet zo hoog, dus 's morgens kan je veel zien van de omgeving EN je mag hier nog roken op de stukken tussen de wagons!:biggrin:
Grts,
Jelle
Met de trein naar Dusseldorf, dan met Mahan air naar bangkok, via Thereran. De skytrain naar de stad. Bus naar de bus terminal en vervolgens met de bus naar Koh Samui.
http://www.kohsamui-info.com/transportation/coach.html
Andere vliegmaatschappij kan ook, maar is meestal duurder. Aeroflot is ook niet duur. En met beide maatschappijen grote kans op een spannende reis, al dan niet met een ongeplande overnachting op een koud vliegveld.
In laagseizoen zal je dan iets van 500 euro kwijt zijn voor een retourtje.