Even een vraagje… weet iemand misschien wat een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Koh Samui kost?
Of een andere makkelijke manier om van bangkok naar koh samui te komen?
alvast bedankt
Even een vraagje… weet iemand misschien wat een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Koh Samui kost?
Of een andere makkelijke manier om van bangkok naar koh samui te komen?
alvast bedankt
Hoi Jordi,
Ik werk zelf bij een reisorganisatie en kan dus hier zo even in het vluchtsysteem kijken:
Ik heb even gekeken voor een vlucht BKK-USM (USM = Ko Samui) en dit komt op €69,- per enkele reis. Luchthavenbelasting is ca. €9,- op dit moment. Uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen.
Er wordt gevlogen met Bangkok Airways, dit is de enige maatschappij die vliegen vanaf BKK naar Ko Samui en v.v.
Je kan misschien beter een ticket ter plaatse kopen, is vaak goedkoper dan dat je het in Nederland boekt.
Een andere mogelijkheid is om met de (nacht)trein van Bangkok naar Surat Thani te gaan, hier moet je de bus nemen naar de boot en dan kan je met de boot over naar Ko Samui. Je bent uiteraard wel een stuk langer onderweg dan met het vliegtuig, maar het is dan ook een stuk goedkoper.
Voor overige binnenlandse vluchten raad ik je aan eens te kijken op www.nokair.com en www.airasia.com
Groeten,
Dave
hartsitkke bedankt voor de info, ik denk dat we het vliegtuig zullen nemen omdat we aan het eind van onze rondreis koh samui aan willen doen om uitterusten en dan is een korte reistijd wel relax.
gr Jordi
Mocht je van feesten houden, dan zou je eens kunnen kijken op de volgende website:
http://www.kohsamui.org/party.html
Hier kan je de data van de Full Moon Party op Ko Phangan vinden. Dit eiland is in ca. 25 minuten te bereiken vanaf Samui.
Ik ben er 2,5 jaar geleden geweest en ik kan het je echt aanraden. De hele nacht muziek (veel verschillende stijlen house) en het gaat door totdat het
's ochtends weer licht wordt.
Absoluut de moeite waard !
Hi Dave, Mijn vriend en ik gaan 11 maart naar Thailand en willen proberen om 13 maart op Koh Phangan te zijn voor de pary. Ik neem aan dat ik het beste vantevoren een hostel of iets kan reserveren. Waar kan ik een site hierover vinden?
Je zou iets kunnen boeken op Ko Phangan zelf. Je hebt hier veel backpackers accommodatie en deze kan je vaak niet van tevoren boeken. Hier moet je dus gewoon naar binnenlopen en vragen of ze nog kamers vrij hebben.
Andere mogelijkheid is om een hotel op Ko Samui te boeken en vanaf Ko Samui met de boot naar Ko Phangan te gaan voor de full moon party. De volgende ochtend gaan er weer boten terug naar Samui.
Er zijn veel reisorganisaties die hotels op Ko Samui aanbieden.
Je zou bijvoorbeeld een brochure kunnen bestellen bij Kuoni (www.kuoni.nl), BM Air Reizen, of boeken bij Greenwood Travel (www.greenwood.nl / reisorganisatie uit Thailand met NL medewerkers).
Ik heb het zelf ook gevlogen van samui naar Bangkok met ONE TO GO voor 1150 Thb ± 25 euro enkele reis neem aan dat ook v.v. kan en gewoon daar gekocht is goedkoper ON TO GO is zegmaar zoon prijs vechter vergelijkbaar met Easy Jet maar goed het is niet duur en het is maar een rot stukje ± 60 min.
Groeten Arjan
Hi Dave en Arjan,
Dank voor jullie reacties,
Ik heb ondertussen al heel veel informatie gevonden op Internet en dan de info van jullie erbij is helemaal goed.
Arjan, heeft ON TO GO ook een website met vluchttijden?
Gr Fleur
[quote=Fleur10]
Hi Dave en Arjan,
Dank voor jullie reacties,
Ik heb ondertussen al heel veel informatie gevonden op Internet en dan de info van jullie erbij is helemaal goed.
Arjan, heeft ON TO GO ook een website met vluchttijden?
Gr Fleur
Ja heeft een website( www.fly12go.com)SorySory) maar het is One two Go schrijf Foutje
Suc6
Groeten Arjan
ja daar had ik al zo’n vermoeden van . Bedankt!