Bangkok - Krabi - Koh Samui

Ik en mijn vriend vertrekken over 2 weken voor 3 weken naar Thailand. We hebben 3 dagen een hotel in Bangkok geboekt en voor de laatste week hotels op Koh Samui, Koh Pangang en Koh Toa (via bouwstenen van riskjaonline). Nu wil ik ook graag naar Krabi en Koh Phi Phi en vraag ik me af of we het beste met een trein van Bangkok naar Krabi en daarna bijvoorbeeld naar Sarut Thani (om vanuit daar naar Koh Samui te gaan) kunnen gaan of dat vliegen misschien net zo goedkoop en in ieder geval veel sneller is. Graag hoor ik jullie advies!

Ik heb vaak die route gedaan en vanaf Bangkok kun je het beste vliegen naar phuket (air asia, one 2 go), bus of trein is te ongemakkelijk en net zo duur.

Van phuket town naar phi phi, en van phi phi met boot de naar krabi, en daar boek je mini busje naar samui

Van samui naar Koh Pangnang en Koh Tao en van Koh Tao weer boot bus terug naar bangkok…

He Tiwi,

Boek je dit altijd ter plaatse of van tevoren?

Ik boek altijd alles ter plaatse. Reizen is zo makkelijk in Thailand…

Carmen,

Inderdaad zoveel mogelijk daar boeken zou ik zeggen. Ten eerste is het veelal een stuk goedkoper en ten tweede zit je van tevoren nog nergens aan vast en kan je ter plaatse nog besluiten vroeger of later of ergens anders naartoe ( slecht weerbericht bijv) te gaan.
ik heb alleen de tickets heen/terug en de eerste paar nachten geboekt. verder een paar opties maar zoveel mogelijk alles op de bonnefooi

even een korte (maar belangrijke tip)
neem vanaf surathani NIET de nacht ferry, die doet er heeeel lang over, en is niet bepaald comfortabel

Bedankt voor jullie reactie!
Als wij nog een binnenlandse vlucht willen boeken, kunnen we dit dan het beste op het vliegveld doen?

Of via een van de vele boekingskantoortjes die je op de hoek van iedere wijk tegenkomt.

Met binnenlandse vluchten moet je even opletten hoeveel bagage je mee mag nemen, air asia en/of one 2 go hebben geloof ik limiet 10 of 15 kilo. Thai airways 20 of 25.

Laatste keer heb ik mijn vlucht met Thai Airways naar Phuket op het vliegveld geboekt - 100 euro (enkel/pp).

Als je boekt via internet heb je wel eens speciale aanbiedingen.

Hoe raden jullie aan dat wij het beste van Krabi naar Koh Samui kunnen reizen? We wilden eigenlijk vliegen maar volgens mij wordt er niet gevlogen tussen Krabi en Koh Samui…

Van Krabi naar Koh Samui zou ik gewoon over de weg doen en een dagje voor uittrekken om op je gemak ook van de omgeving en de reis er naartoe te genieten. Dat vliegen is natuurlijk allemaal leuk omdat het heel snel gaat ( volgens mij gaat er van Krabi naar Samui inderdaad geen vliegtuig…) Je mist er echter ook een stukje Thailand mee. Zeker de boottocht naar Koh Samui wil je vast niet missen. relaxed op het dek liggen met een MP3 op je hoofd, je zonnebril op en kijkend over het water naar de eilandjes terwijl de wind door je haren waait…

Ik zou het wel weten…

Er word zeker wel gevlogen tussen krabi en koi samui, maar dat is maar een vliegmaatschappij die op ko samui vliegt, en dat is www.bangkokair.com

andere goeie zijn www.airasia.com en www.nokair.com

ben net paar dagen terug van Thailand en heb zelf ook vanaf koi samui gevlogen naar Krabi, nog geen uur en je bent er al! De rest heb ik twee keer met air asia gevlogen. allemaal prima maatschapijen, makkelijk via internet te boeken ja moet wel een credit card hebben daarvoor. Bangkokair is wel de duurste van de drie, maar goed in euro;s was het maar iets van 50/60 euro dus valt mee!

succes! En als je meer vragen hebt hoor ik het wel want heb bijna heel thailand gezien, en bijna alle eilanden.

groetjes Ro-Ann

Bangkok Airways is idd de duurste, want geen lowcost maatschappij, Air Asia en NokAir wel, maar vliegen deze route helaas niet…
Krabi-Ko Samui is een vrij nieuwe route van PG (Bangkok Air) dus bij velen nog niet bekend.
Voor meer info kan je me altijd een mailtje sturen ([EMAIL=“davenuman@hotmail.com”]davenuman@hotmail.com), ik kan je zeer goed helpen met evt routes, want het hele land is mij erg goed bekend.
Ook kan ik, indien gewenst, hotels, excursies e.d. voor je regelen aangezien ik reizen door Thailand organiseer i.s.m. BezoekThailand (www.bezoekthailand.nl)

Groeten vanuit Pranburi !

Dave

Hoi Dave,

Heb je toevallig ook nog een goede hoteltip in Koh Samui?

Bedankt weer!