2 weken Thailand strandvakantie

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik willen begin april twee weken naar Thailand voor een zonvakantie. Doordat het slechts twee weken zijn willen wij niet teveel rondtrekken maar zijn wij opzoek naar een badplaats/eiland waar wij een hotel kunnen boeken aan het strand. Rondtrekken gaan wij volgend jaar doen, het is nu puur 2 weken genieten van de zon. Een badplaats met centrum erbij zou leuk zijn zodat wij 's avonds lekker uiteten kunnen gaan. Misschien willen wij de eerste nachten in Bangkok verblijven als dat mogelijk is met de tickets. Alle tips zijn welkom!

Het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las was Krabi of Hua Hin. Ik weet alleen niet zo zeker hoe het regenseizoen daar dan valt, want volgens mij is april het begin van het regenseizoen. Eventueel zou je ook kunnen kijken naar de Perhentians? Die liggen net in Maleisië, maar zijn net zo goed ontzettend leuke eilanden.

Mijn tip: Koh Chang. Mocht je aan je strand zijn uitgekeken , verhuis je gewoon naar een strand verderop, of je neemt de boot naar een eiland verderop.Kost maar enkele uren.

Ik moet zeggen dat het in het geval van Hua Hin ook kan opgaan, dan verhuis je naar Cha Am, dat is ook maat 25 km.

Hans.

Kata beach, Phuket. Mooi strand, leuke restaurants etc. en je kunt ook nog wat excursies e.d. ondernemen als je daar zin in hebt.

Dankjewel voor jullie antwoorden. Wij willen waarschijnlijk onderstaande route doen:
Dag 1 VLUCHT AMS - BK
Dag 2 Aankomst 18:00 uur - 3 nachten
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Vertrek naar Krabi - 2 nachten
Dag 6 krabi (ao nang) - railay beach
Dag 7 krabi (ao nang) - naar koh lanta - 5 nachten
Dag 8 koh lanta
Dag 9 koh lanta
Dag 10 koh lanta
Dag 11 koh lanta
Dag 12 koh lanta > koh phi phi - 3 nachten
Dag 13 koh phi phi
Dag 14 koh phi phi
Dag 15 koh phi hi - naar phuket - 4 nachten
Dag 16 phuket
Dag 17 phuket
Dag 18 phuket > bangkok - 3 nachten
Dag 19 Bangkok
Dag 20 Bangkok
Dag 21 VLUCHT BK - AMS 09.30

Toch zijn we een beetje bang dat we overal te kort zijn om er ook echt van te kunnen genieten. Is bovenstaande wel een logische route om te doen?

We hadden als tweede optie de andere kant van de kust voor ogen:
Dag 1 VLUCHT AMS - BK 21.50
Dag 2 Aankomst Bangkok 18:10 uur - 3 nachten
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Vertrek naar Koh Samui - 4 nachten
Dag 6 Koh Samui
Dag 7 Koh Samui
Dag 8 Koh Samui
Dag 9 Koh Samui > Koh Phangan - 6 nachten
Dag 10 Koh Phangan
Dag 11 Koh Phangan
Dag 12 Koh Phangan
Dag 13 Koh Phangan
Dag 14 Koh Phangan
Dag 15 Koh Phangan > Koh Tao - 2 nachten?
Dag 16 Koh Tao
Dag 17 Koh Tao > Koh Samui > Bangkok 4 nachten
Dag 18 Bangkok
Dag 19 Bangkok
Dag 20 Bangkok
Dag 21 VLUCHT BK - AMS 09.30 - 20.00 aankomst

Dit leek ons in z’n geheel relaxter maar veel vrienden en kennissen raden deze kant van Thailand niet aan.

Hee Ella,

Beide routes zitten logisch in elkaar. Echter, ik raad altijd mensen aan om Bangkok op het laatst te doen.
Wellicht kun je dan ook met een dagje minder toe.Zeker als je bang bent overal net te kort te kunnen zijn.

Je schrijft: Dit leek ons in z’n geheel relaxter maar veel vrienden en kennissen raden deze kant van Thailand niet aan.

Waarom vinden ze dat ?

Hans.

Hoi Ella,

Qua route zijn allebei de opties goed, maar waarom twee keer drie nachten in Bangkok? Dat vind ik vrij lang. Misschien een nachtje langer op Koh Phi Pho of in Ao Nang?

Khao Sok national park is ook een aanrader en brengt misschien wat meer variatie in je reis, maar misschien is dat niet wat je zoekt.

Succes met plannen,
Evy

Hi Hans,

Dank voor je reactie. 3 nachten Bangkok aan het begin heb ik gedaan omdat we de eerste avond pas om 18.00 uur landen en op ‘dag 5’ gaan we al vroeg naar Krabi. Dit betekend slechts 2 hele dagen aan het begin van de vakantie en 3 aan het einde… Maar misschien dat ik daar nog even naar kan kijken. Bangkok lijkt me te gek en wil daar niet te kort zijn!

We hebben veel te horen gekregen dat Koh Samui vaak gezien wordt als saai en super toeristisch, Phuket is natuurlijk ook heel toeristisch maar heb gelezen dat daar nog wel wat te beleven is qua natuur en bezienswaardigheden etc. (correct me if i’m wrong!) Ook krijg ik steeds meer het gevoel dat die drie eilanden (Samui, phangan & tao) teveel van hetzelfde is. Daarnaast lijkt de route van phuket logischer omdat ik dan een soort rondje maak, en bij Koh Tao moet ik weer terug naar Koh samui om vervolgens weer een dure vlucht terug naar bangkok te pakken (boot + trein wil ik liever niet).

Lijkt alsof ik mijn keuze al heb gemaakt maar eigenlijk heb ik al weken mijn zinnen gezet op Samui, Phangan en Tao, terwijl ik dit weekend pas Phuket etc heb doorzocht. Vind het een lastige keuze!

• Updated - - -

Hi Evy,

Khao Sok lijkt me geweldig, maar als ik dit ook nog eens ga doen kom ik al helemaal in tijdsnood… Sowieso willen we in de toekomst een rondreis door Thailand maken waarbij we veel meer gaan zien, deze keer is het meer een strand vakantie!

Het lijkt me tevens een aanbeveling waard om er bij beide routes nog minstens een bestemming uit te gooien, of maak op zn minst een plan B,
want de hitte is naar mijn mening ondraaglijk. Ben nooit in april geweest, maar wel in feb-mrt en toen was het al niet te doen.

Daarentegen moet ik zeggen dat ik:
a: te actief ben, teveel wil ondernemen
b: sowieso slecht tegen hitte kan.
Maar goed , je bent in elk geval gewaarschuwd.

Wil je nog tips over Bangkok ? zeg wat je zoekt, en ik geef ze.

Hans.

Een bestemming minder? Bedoel je dat het te heet is om te verplaatsen? Heb inderdaad al van vele gehoord dat het erg warm kan zijn (vooral in Bangkok), maar daar zijn we inderdaad op voorbereid. Veel drinken en heel vaak onderdompelen in het zwembad/de zee! :smiley:

Ja Bangkok, Co van kessel of Colors of bangkok? Of is dat echt een persoonlijke keuze? :slight_smile:

I.t.t. Hans2007 zeg ik altijd: start met Bangkok en sluit af met minimaal een dag Bangkok om nog even te shoppen voor je weer naar huis gaat.

Colors of Bangkok OF Co van Kessel is een persoonlijke keus. Beide tochten zijn leuk.
Kies je voor de korte tour bij Co dan fiets je door Chinatown en een deel aan de overkant van de rivier. Persoonlijk vind ik, maar ik ben niet helemaal objectief, dat je Chinatown ook makkelijk zelf te voet kunt verkennen. Leuk om zelf door Chinatown te slenteren en de kleine straatjes en steegjes in te lopen, doe het zelf ook graag op een vrije dag.
Bij onze Colors of Bangkok kom je zeker in een niet-toeristisch deel van Bangkok waar je zelf nooit zou komen, o.a. door een van de sloppenwijkjes en in de ‘Groene Long’ of ‘Jungle’ van Bangkok.

Ja Ella,

Het is mega-super- en bedenk nog maar wat termen- heet ! Er zou (voor mij) niets zo frustrerend zijn om te bedenken:
Nu moet ik nog naar… en daarna nog naar… terwijl ik alleen maar in het water wil zijn om af te koelen.

Daarom zeg ik: Maak op zn minst een plan B, voor als je er toch problemen mee hebt. Plan vooral niets vanuit NL.

Hans.