We zijn eruit! We gaan eind maart/begin april twee weken naar Thailand.
Maar hoe nu verder? Er valt zoveel te zien en te beleven, dat ik er zelf niet meer uit kom…
Vanuit Bangkok zouden we naar Ayutthaya gaan, daarna Kanchanaburi, en naar het zuiden Khao Sok met daarna een paar dagen strand. Vervolgens vanuit Phuket (waarschijnlijk) een binnenlandse vlucht terug naar Bangkok om terug naar Nederland te gaan.
Alles staat nog los, we hebben nog niks vastgelegd. Mij lijkt het erg leuk om een tour +overnachting in Khao Sok te doen… en de paar dagen strand aan het eind is ook wel een must 
Alle andere ideeen, route, tijdsplanning, bezienswaardigheden etc zijn welkom!
Is het bijvoorbeeld haalbaar wat we willen? is er ergens een snelle verbinding (lees: trein?) of beter met een prive chauffeur van locatie naar locatie? Moeten we iets laten vallen… of iets toevoegen wat we echt niet mogen missen?
:chin:Ben je er ook nog met Thai nieuwjaar (Songkran) 13/15 april vaak een gezellige tijd weet niet of het nu ook uitbundig gevierd zal worden ivm overlijden koning
Als je echt zuid Thailand doet zal ik daar 2 weken doen en natuurlijk een paar dagen Bangkok (shoppen):vak02:
De tickets zijn geboekt! 27 maart t/m 13 april…
Nu rest nog de keuze voor de binnenlandse vlucht terug naar Bangkok.
We zitten dus half april in zuid-thailand. Welke kant is dan gunstig om op een eiland te verblijven? oost of west kust? En wat is het meest handig (daarvoor zitten we in Khao Sok). We kunnen dus bijv richting Phuket, richting Krabi of Koh Samui voor een vliegveld… maar het moet qua reistijd ook fijn zijn. 12 april vliegen we dan alvast terug naar Bangkok, slapen en in de ochtend vliegen we terug naar A.dam
Binnenlandse vlucht op tijd boeken ivm met Thai nieuwjaar (druk)zorg er voor dat je belangrijke zaken in pakt zo dat het niet nat kan worden Songkran at Khaosan Road, Bangkok - YouTube verder genieten van dit heerlijke land:chin:
We weten nog steeds niet naar welk eiland we willen. Naar Surat Thani en dan naar Koh Samui/Koh Phangan lijkt mij zelf een meest handige plek om van en naar Bangkok te vliegen
Maar Koh Samet lijkt me ook wel leuk en kunnen we bereiken zonder binnenlandse vlucht. Wat zouden jullie aanraden voor bovenstaande reisperiode? En valt er nog wat leuks te zien/doen op de eilanden? 
Hoi,
hierbij onze route van 3 weken door thailand van circa 3 weken.Backpack route door Thailand - Travelhero
Wij vonden Koh Tao (met name voor het duiken) en Koh Samui echt heerlijk. Ik zou zeker ook Khao Sok niet overslaan in het zuiden!
Als je nog vragen hebt stel ze gerust 
He Ellen,
Persoonlijk weet ik niet hoe het weer precies is in april. Als ik jou was, dan zou ik een stukje van noord Thailand (Bangkok, Chiang Mai, Pai) meepikken en inderdaad het zuiden (Koh Tao - Ko Samui - Khoa Sok National Park - Ko Phi Phi en Phuket).
Voor inspiratie maar vooral praktische reisinformatie (hoe kom je er, reistijd en kosten), check dan even mijn site en backpack routes door Thailand.
Groetjes,
Evy
April is prima weer, maar wel de warmste maand van het jaar 
Je kunt zowel voor de Andaman kust of Golf-kust kiezen, maar zoals al eerder door fransjes aangegeven moet je een evt binnenlandse vlucht wel tijdig vastleggen ivm Thais Nieuwjaar. Veel vluchten, treinen & bussen zitten vaak volgeboekt vlak voor, tijdens, en vlak na Songkran (13-15 april).