Hallo,
Gister heb ik een ticket geboekt naar Bangkok voor twee weken.
Ik ben al een keer eerder in Thailand geweest en hier heb ik toen grofweg Bangkok - Chiang May - Koh Samui gezien.
Ik ga halverwege Februari al en heb nog niks geregeld verder… Wil niet aan te veel dingen vast zitten maar wil wel een soort van planning hebben…
Graag wil ik denk ik meer richting het zuiden maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik heen wil en of daar wel iets is te zien verder… Vind het leuk om dingen te zien. Naruur, tempels, dieren maar wil ook een paar dagen rust aan een strand. Het liefst op plekken waar meer ‘backpackers’ komen, en waar ik misschien nog een beetje kan surfen.
Verder heb ik nog de vraag of ik slaapplekken al moet gaan boeken of dat er voldoende hostels in Thailand zijn?
Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes!!
hoi,
Oeps 2 weken is wel heel kort ( voor mij dan) Richting het zuiden zou ik zeggen. Khao Sok!!! Zeker een aanrader, prachtige natuur, mooie treks en lekker op het water. Vandaar uit zijn wij met de boor naar Ko Phangan geweest. Mooi strand, leuke mensen.
Hee Vera,
Wat je zou kunnen doen: Een do-it-yourself- tour met bus en trein , beginnend in Bangkok en eindigend in Phuket of Krabi,
alwaar je het vliegtuig terug naar BKK neemt.
De do-it-yourself tour komt langs de volgende plaatsen :
Phetburi
Hua Hin
Cha Am
Pranburi
Prachuap Khiri Khan
Bang Saphan Yai
Ban Krut
Surat Thani
Khao Sok
Phuket of Krabi
Google al deze plaatsen maar eens , overslaan is uiteraard toegestaan.
Elke plaats heeft zijn eigen specifieke kwaliteit: Bij Phetburi zijn het de tempels, in Prachuap de seafood-restaurants,
Ban Krut en Bang Saphan Yai voor de echt Thaise sfeer. Surat Thani staat erbij als overstappunt tussen Ban Krut en Khao Sok,
voor als je de reis evt. te lang vindt duren. In totaal zou het in een uur of 6-7 moeten kunnen.
Khao Sok is een must-do, helemaal eens met Charoxx, plan daar minstens 3 dagen- 2 nachten voor.
Morning Mist Resort is mijn favoriet daar, de manager regelt van alles, en laat je betalen wanneer je wilt.
Ik heb wat mooie tuinen gezien in mijn leven, maar deze behoort absoluut tot mijn top 3
Hans.
Alvast bedankt voor jullie reacties! Twee weken is idd erg kort… Maar door omstandigheden moet ik gewoon even weg en kan ik helaas niet langer. Maar dat haal ik de volgende keer wel weer in 
De do it yourself tour klinkt heel erg leuk! Heb je daar wat meer info over wat het precies in houd en wat ik daar voor moet regelen? Ik snap namelijk niet helemaal wat het nu precies is…
Zal al die plaatsen is even op gaan zoeken! Een aantal klinken al heel erg leuk!
Alvast super bedankt!
Groetjes Vera
Hee Vera,
Het mooie van Thailand is: Daar hoef je eigenlijk niet zo heel veel voor te regelen.
Je reist tussen deze plaatsen van noord naar zuid.
Transport tussen de plaatsen gaat per trein of bus, en dat regel je ter plekke op het trein- of busstation.
Met uitzondering van Khao Sok gaat het rechttoe-rechtaan, zonder overstap.
Het is verstandig om zelf te bepalen waar je wilt overnachten, dus raad ik je aan om een Lonely Planet of Rough Guide aan te schaffen.
Wanneer je op het bus- of treinstation staat, komen er brommertaxi’s die je willen vervoeren naar je hotel of guesthouse.
Als je geen naam kan noemen, vervoeren ze je naar een duur hotel, want je bent westerling…
Nu zag ik dat je het leuk zou vinden om samen te reizen. Phetburi, Prachuap, Ban Krut en Bang Saphan Yai zijn NIET toeristisch.
De kans dat je daar reisgezelschap tegen het lijf loopt is klein, in Cha Am en vooral Hua Hin is die kans veel groter.
Meer vragen ? Stel ze gerust…
Hans.
Een heel aangename trip is een roundtrip van enkele eilanden. Wij deden dit een aantal jaren geleden ook in 2 weken. We vlogen op Phuket en deden vervolgens 4n Krabi, 3n Koh Lanta, 3n Koh Phi Phi en 4n Phuket. Heel ontspannend en wondermooi. Je gaat met de bus of auto naar Krabi en vervolgens heb je ontspannende transfers per boot tussen de overige eilanden. Alles heel gemakkelijk te boeken ter plaatse. We deden het ook in februari en hadden onze verblijven geboekt. Bij het aanmeren van de boten stonden er echter telkens verkopers van slaapplekken.