Deze vraag heb ik al eens voorbij zien komen, maar het antwoord is me ontschoten en ik kan het topic niet terugvinden. Daarom nog een keertje…
In februari/maart gaan wij voor 23 dagen naar Thailand. We vliegen naar Bankok, willen daar ca. 4 dagen blijven, dan een weekje richting het Noorden, een weekje op een (of twee) eilandje en dan laatste dagen weer Bangkok. Nu zitten we ons erg af te vragen hoeveel geld dit alles bij benadering zal gaan kosten.
Accomodatie hoeft niet heel luxe. Wel graag gewoon 2 pers. kamer (geen dorm), met AC.
Vervoer binnen Thailand met (nacht)trein waarschijnlijk.
Tickets zijn al geboekt, die hoeven niet in de prijs meegenomen te worden.
Heeft iemand enig idee aan welk budget we moeten denken om daar 3 weken rond te komen?
per dag mag je wel rekenen dat je toch een 800bath moet hebben om rond te komen!! 800x23=18.400bath,scherp maar te doen,maar dan mag er niets mis lopen!!georgessiam.
Dit is wel het uiterste,als je onder de grens van 800bath gaat,dan komen er problemen!!Hou je budget goed in het oog,als je een pilsje ga drinken of een massageparlor binnenspringt!!het kan dikwijls rap gaan.g.s
1.er zijn hier in Thaid (en koud dat het sinds gisteren hier is in BKK!) vrijwel geen dorms-de weinige die er zijn willen meest enkel Nihon-jeen=Japanners/Koreanen. die witneuzen maken altijd te veel trouble.
een ac-room kost vanaf 400 bt/dag-dan hen je niet veel meer als bed+ kastje, kale kamer. wat betere kamers doen rond de 800/1000
2.nachttrein of bus rond de 800 bt/pp-2e kl.
3.eten-zo duur/goedkoop als je zelf wil-als je geen rijst lust dan is westers eten wel altijd duurder.
4.strand/beach/eilanden kosten meer-BKK is redelijk goedkoop als je wat zoekt-en het noorden is supergoedkoop.
5.als je 1e keer komt-reserveer apart voor sjoppen-schijnt onvermijdelijk te zijn
je vind wel iets voor 120bath om te overnachten in de backpackers!(kao san)eten op het straat kost(fried rice,25a30bath)en vervoer is spotgoedkoop!!in Bangkok rijdt je heel de stad door voor 81/2bath,riverboot niet toeristisch=13bath,treinen 3éklass=3bath!g.s
Bedankt voor de uitgebreide informatie! De bedragen die genoemd worden zijn vele malen lager dan ik gedacht had. 800 bath per dag? Dat is toch zo’n 16 euro? Dan kunnen we zomaar een jaar wegblijven
Goed om te weten dat we alvast ruim voldoende hebben gespaard, en dat een extra’tje (of in het mindere geval: een calamiteit) ook te veroorloven valt.
Nogmaals dank!
Onderschat het niet Cetje!!! ik heb me gebasseerd op het goedkoopste(guesthouse=150bath+eten per dag aan een kraampje 3x30bath=90bath+water 30bath=270bath verplaatsen met het openbaar vervoer in Bangkok(3bath,81/2bath,13bath)coolbus bedraagt per rit in de stad20bath.vervoer over water(chao praya river)van bkk naar nontabury=13bath!voor vervoer buiten Bangkok,mag je iets meer rekenen!prijsticket trein van bangkok naar vb:si saket bedraagt:505bath 2de klass!zoals ik je al hebt gezegd,800bath per dag is doenbaar!!Maar opletten is de boodschap!!om veilig te spelen neemt een honderdje meer mee naar Thailand.gegroet:georgessiam.
100euro=4300bath:2=2150bath kom je royaal toe!! geen vuiltje aan de lucht,zou ik zeggen!!Kan je al lekker op restaurant gaan met een heerlijke “singhatje” als toetje!!gegroet:georgessiam.
:chin:Ik vindt 100 euro wel heel ruim op 23 dagen is dat toch 2300euro
als ik u was zal ik voor de helft gaan kan je nog altijd een keer een uit spatting hebben thais eten voor 5 euro eet je al heel royaal en een drankje er bij
Fransjes zwijgt over thais eten,het water komt al uit mijn mond!!!het eerste wat ik doe de 7de december als ik aankom in Bkk is:masserman kai eten,ik zal aan uw denken Fransjes:ha ha ha!!!gegroet:georgessiam.
Beste Georgesiam, nu maakt u mij erg nieuwschierig. Wat is masserman kai? Ik ga binnenkort ook weer naar BKK dus misschien voor mj ook het proberen waard.
Vriendelijke groet Tess
Liefste Tessy,masserman kai =cocosnoot soep met kip!! moet je ook is proberen als je in Thailand verblijft!!heeeel lekker!!!wordt gewoonlijk met rijst geserveerd!!gegroet en bedankt voor het me laten herrineren van al dat lekkers,ha ha ha !!georgessiam.