Hoeveel geld??

Ik ga voor een half jaar door Azië backpakken en vroeg mij af hoeveel geld ik ongeveer moet hebben. Ik ga naar Bangkok en dan door naar Maleisië dan naar Vietnam en Cambodja en vlieg weer terug via Bangkok. Ik lees overal op het internet verschillende bedragen dat je mee moet nemen van 6000€ to 15000€. Ik heb met mijn vriendin 3 weken door India getrokken en daar hebben we 500€ pp uitgegeven en hebben we erg luxe gedaan (vliegtuigje pakken>>>, privé taxi voor 10uur enz.).
ik neem 5000€ mee en mijn vriendin ook. Dat is toch wel genoeg??

Bas

ohja ik hou niet van toeristische attracties dus ik hoef niet naar de dure badplaatsen ik ga liever voor de rust. En ik drink niet.

wij gaan altijd van 30 euro pd met zijn tweeen uit.(eten/drinken/slapen/reizen bus en trein/brommer huren/ entree prijzen)
dus 180 dagen * 30 euro = 5400 euro
en dan moeten de vluchten er dus nog bij.
dus 10000 euro moet genoeg zijn.

ooh dan moet het lukken (hoop ik)
weet je ook of de prijzen kan vergelijken met die van india?

Is in Thailand 30euro per dag genoeg voor met ze 2?
wij gaan 59 dagen en gaan uit van 3000 is dat teveel?

30 euro per dag kan inderdaad goed in thailand maar ik kwam toch meestal op 40 euro per dag maar dat is nog geen 3000 euro per dag dus heb je extra ruimte en dat lijkt mij wel lekker

groet dirk

ik bedoel 3000 voor 59 dagen :lol: dus 50 euro per dag maar met alles erop en eraan, eten,drinken,slapen,vervoer,excursies…

als je tickets niet ook van deze 3000 betaald moeten worden is het voldoende ik ging ook uit van alles er op en er aan dus met eten,drinken,slapen,vervoer,excursies… ik kwam niet verder dan 40 euro per dag met 2 personen

nee ticktes zijn al betaald, wow serieus! 40 euro per dag met ze 2? wij dachten echt 50 per dag pp! en we willen dan gewoon basic slapen, alhoewel het allemaal stuk duurder is in feb en maart…ben me gek aan het lezen over hostels etc. maar vind het echt moeilijk een keuze te maken :zon02:

Maar die 30€ of 40€ per dag is in thailand, maar in maleisie, vietnam en cambodja is het toch wel goedkoper??

maleisie kwamen wij op 35 euro pd
thailand 26 euro pd
cambodja door angkor wat entree op 38 euro pd
vietnam 30 euro pd, doordat we hier meer excursies moesten maken omdat zelf doen moeilijk is.

maar in cambodja ben je ws minder lang dan in de andere landen dus gemiddeld zou ik zeggen 30 euro pd maar als je van 40 euro pd met 2 uit gaat kom je zeker goed uit.

in feb en mrt is het niet echt veel duurder dan in nov en dec. maar wil jij alles vast gaan leggen, zou ik niet doen , ik zou gewoon gaan want de planning die je hier hebt komt toch niet helemaal uit hoor. reizen duurd soms langer dan je denkt, sommige plaatsten wil je langer blijven en andere wil je eerder weg en je wordt ook nog moe en dat vergeten we in nld wel eens met een planning maken.

vietnam en cambodja zijn iets goedkoper voor ons rond de 30 euro maleisie weet ik niet ben ik wel geweest maar dat was op een groot luxe resort
groet dirk

ik heb de planning nu globaal gemaakt, en ik reserveer het meeste als ik in Thailand ben, wil idd de ruimte hebben om me reis te veranderen, maar ik ben lekker aan het rond kijken nu…er is gewoon heeeel veel keuze :zon02:

Wij gaan in november drie weken naar Thailand. We willen niet al te basic, maar ook niet al te duur verblijven. Ik lees hier dat veertig euro met zn 2-en voldoende is voor eten/drinken/excursies/reizen. Hoe zijn de accomodaties in dat geval?

hallo Mariekes79 de accomodaties zijn dan:… Guesthouse met eigen badkamer met warm water en een kamer met airco meestal net iets uit het centrum (of wat verder vanaf het strand) maar wel schoon want anders zoek ik verder dus niets mis mee maar verwacht geen luxe resorts met mega zwembad meestal geen zwembad maar soms is zelfs dat aanwezig

groet dirk

Hoi Dirkpie,

Bedankt voor je antwoord! Het is altijd lastig inschatten als ergens nog nooit bent geweest. We kijken erg uit naar de reis. Als ik hier zo lees op het forum moet het een heel gaaf land zijn.

Ik maak niemand zijn rekening,het hangt van persoon tot persoon af(geldbedrag)Nu spreek ik over mij zelf:Als ik mijn baths in twee moet bijten om rond te komen in Thailand,dan kan ik beter thuisblijven.Dit om geen negatieve opmerkingen te krijgen,het gaat over mijzelf georgessiam!

Klopt helemaal Georgessiam, maar als je voor het eerst gaat wil je toch een indicatie. Heb een bedrag opzij gezet en was gewoon benieuwd of dit afdoende zou zijn voor een leuke vakantie, of dat ik beter thuis kan blijven omdat ik, zoals jij zegt, elke bath in tweeën moet bijten (want dat ben ik wel met je eens).

Zo te lezen kan ik heerlijk gaan genieten van Thailand.

wel Marieke ik vind zelf dat 40euro per dag te weinig is,je kan ginderachter ook onverwachte uitgaves hebben(opname in het hospital bevoorbeeld,visas etc…)Ik heb eens in Thailand zwarte sneeuw gezien op mijn eerst reis 30 jaar geleden.dit nooit meer,had een te klein budget meegenomen.Van je fouten leert je bij,over vorige quote:ging het uitsluitend over mijzelf.groetjes:georgessiam.

Hoi Georgesiam. Helemaal mee eens! Ben immers op vakantie. Ik heb nu een veel ruimer bedrag begroot (40 euro per persoon/dag ipv met 2 personen). Ik wil lekker genieten van (voor zover ik dat nu kan beoordelen) een heel erg mooi, gastvrij land.

Dank voor je informatie!