Ik ga rond midden maart beginnen met rondtrekken in Thailand. Ik wil graag Lowbudget gaan reizen en vraag me af hoeveel geld ik ongeveer per dag kwijt ben. Heeft iemand een idee???
Ik ben vorig jaar 7 weken naar Thailand en Laos geweest en ik kon het redden met 100 euro per 6 dagen. Als je alleen gaat reizen betaal je meestal wel voor 2 personen accommodatie maar het is echt heel makkelijk om guesthouses te vinden voor een prikkie. Ik ga eind januari weer maar dan voor 4,5 maanden en ik ga proberen het nu met 100 per week te redden (= niet te veel biertjes drinken :slywink:)!
Hey… ik ben nog op zoek naar iemand die samen de reis wil gaan starten,daarna zien we wel. Ik ben midden maart klaar met mijn vrijwilligerswerk in Singburi. Daarna wil ik 1 tot 1,5 maand gaan rondtrekken. Laat even iets van je horen. Ben erg benieuwd!!:lol: !!
Dat wordt misschien een beetje lastig, want ik ben samen met mijn vriend,mijn ouders zijn ook die maand in Thailand én we reizen eind maart verder naar India. Waarschijnlijk ontmoet je bij het vrijwilligerswerk al gauw mensen die ook willen doorreizen. Ik heb wel wat leuke tips voor je als je wilt, of heb je al een concreet plan?
groetjes
Eilanden:
-Koh Tao (veel duikscholen, ik heb zelf niet gedoken maar ik vond de sfeer daar wel gezellig, wel een beetje druk)
-Koh Payam (ligt voor de kust van de stad Ranong, is heel rustig, nog beperkt electriciteit en eenvoudige bungalows, echt supermooi)
-Koh Lipe bij Koh Tarutao NP, als je tijd hebt om helemaal naar het zuiden te reizen (vlakbij Maleisie), ik ben er (nog) niet geweest maar het schijnt fantastisch te zijn
Ik zou niet naar Koh Phi Phi gaan, het is erg druk en toeristisch daar, je moet je bungalow van tevoren boeken anders zit alles vol op het eiland, Koh Lanta is groter, rustiger en volgens mij ook leuker.
Mocht je op Koh Samui terecht komen (is voor een paar daagjes best leuk) ga dan naar Hat Mae Nam en zoek Ubon Villa (bungalows), is verreweg de gezelligste tent op het strand! Wil je commercie en drukte, ga dan naar Chaweng (maar ik raad het niet aan).
Noorden:
-Chiang Mai zou ik zeker heen gaan, al is het alleen maar vanwege de noght market waar je echt veel kan kopen! Ik heb toen bijna niets gekocht omdat ik er niet de hele reis mee wilde slepen, maar achteraf had ik spijt!
-Pai is ook leuk, volgens mij kan je beter een trekking doen in deze regio dan bij Chiang Mai (die trekkings daar zijn nl helemaal ‘volgeprogrammeerd’; een uurtje vlotvaren, een uurtje olifantrijden etc.). Wat ik niet gedaan heb maar nog wel wil doen is Mae Hong Son naar Mae Sariang, in het noordwesten. Schijnt allemaal erg mooi te zijn daar.
tot slot:
Het Kao Yai National Park schijnt heel mooi te zijn.
Ik ga in september een maand naar thailand waarvan 2 weken rondreis en 2 weken strandvakantie.
tijdens de laatste 2 weken wil ik dingen doen zoals yetski huren en helicoptervlucht maken en dat soort dingen. Ik begrijp dat het leven in Thailand goedkoop is, maar zit nu toch te twijfelen hoeveel geld ik mee moet nemen om alles te kunnen doen wat ik wil?
De eerste 2 weken heb je aan ongeveer 25 euro per dag genoeg inclusief overnachten als je de laatste 2 weken al die duurdere dingen wilt doen dan wordt het natuurlijk een (heel) stuk duurder
succes alvast
zit nu toch te twijfelen hoeveel geld ik mee moet nemen om alles te kunnen doen wat ik wil?
Neem niet teveel contant geld mee. In Thailand kun je overal pinnen! (Zorg wel voor voldoende saldo op je rekening )
Ik was meestal zo’n 15 euro kwijt wanneer ik in mijn eentje rondreisde. Goedkope acomodatie, bijna geen tourtjes (ik ga liever met het openbaar vervoer), wel lekker eten, maar geen alcohol.
Wat een heli vlucht in Thailand kost: geen idee, nooit gedaan. Maar ik denk dat dat niet veel goedkoper is dan in Nederland, omdat je zoiets toch meestal boekt bij een internationaal bedrijf met internationale standaard en personeel.
20 euro per dag? dat valt me echt reuze mee! een andere vraag… moet je veel rekenen op onvoorziene kosten daar? en hoe zit het eigenljik met inentingen?
mijn excuses als deze vraag al vaker gesteld is, ben hier net nieuw.
inentingen zijn geen kosten voor daar, maar voor hier.
20 a 30 euro zijn basis kosten, uiteraard exclusief onvoorziene kostern.
Een duik maken kost bijv. al 20 a 30 euro…
tja, this maar net wat je wilt en doet…