Budget per dag bij een vooraf georganiseerde rondreis.

Hallo,

Wij gaan 6 maart a.s. naar Thailand voor een 14 daagse rondreis, kan iemand ons informeren over het te hanteren budget?
We hebben alles al geregeld vervoer hotels excursies vlucht e.d.
Dus eigenlijk hoeven we alleen nog maar te eten en te drinken onderweg.

Reisschema: Bangkok, River kwai, Changmai, Ko Chang

Ook graag info over Namaste reizen in Delft dit is onze eerste reis die we daar boeken en tot nu toe zijn we erg tevreden over ze.

Alvast bedankt.

als echt alles is geregeld dan is 200 bath per dag ruim voldoende iets minder dan 5 euro per dag.
dus dat valt wel mee
groetjes Fransjes

Ok Thanks zijn we weer een stukje wijzer geworden.

…maar let op, met 70 euro red je het bij lange na niet. Ik maak uit je verhaal op dat dit de eerste keer voor jullie is en dan wil je zo veel kopen. Vaak zal je een te hoge prijs voor je aan te kopen artikelen betalen. Ik zou een veelvoud reserveren middels creditcard of baar geld, mocht je je vasthouden aan de opgegeven 200 bath. Met name Bangkok en Chiang Mai zijn een el dorado voor kooplustige toeristen…

Veel plezier in Thailand,
Joe

Ik had voor mezelf bedacht ongeveer 2000 bht per dag voor eten en drinken en fooien, voor 2 personen ik tel het shoppen er ff niet bij dat doen we ( Mijn reisgenoot en ik ) afzonderlijk.
Maar voor het gemak maken we wel elke dag een pot en die wou ik op 2000 BHT zetten.
Alle excursies zijn zoals ik zei al betaald als ook hotels met ontbijt en soms zelfs met volpension ( Hiking tocht Hill tribes ) dus ik denk dat dat voldoende is. Zo niet dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Als alles algeregeld is dan is 2000bath per dag wel heel erg ruim maar ja als je wat luxer wil doen dan is dit natuurlijk naar behoeve zelf in tevullen.
Groetjes Fransjes
ps als je zo ruim wil leven plak dan nog een week je er aan vast want 2 weken zijn echt zo om in dit prachtige land

zoveel geld is inderdaad genoeg voor zelfs 3 personen, om en te eten en je geheel in het nieuw te steken en al je vervoer, of gewoon doen wat fransjes zegt: een weekje bijboeken.

Groet,
Joe

2000 Bath per dag? Daar kunnen wij op een gemiddelde dag met z’n 4en ( 2 volwassenen en 2 kinderen) volledig van leven. Slapen 800 Bth/eten+drinken 800 Bth/tuktuk of bus 200 Bth /entree of extraatje voor iets eenvoudigs 200 Bth.
Ok, dat is dan een dagje rustig aan doen in een stad zonder al te gekke dingen doen maar als je alleen hoeft te eten en drinken met z’n tweeen, dan kan je iedere dag helemaal vol gooien met eten en drinken en dan heb je nog genoeg over om je iedere daag voor een toeristische prulletje “af te laten zetten” door de eerste beste marktverkoper.

Dat is behoorlijk veel. 2000Baht p.d. Het ligt er inderdaad aan waar je wilt gaan eten. b.v. Wanneer wij in Thailand zjn doen we er met z’n tweeën 2 dagen over en dan doen we al breeduit. Het "afzetten"door een marktverkoper: daar ben jezelf bij.

tja die week langer ik zou wel willen maar ik moet ook nog werken dus dat zal niet gaan.
Aangezien het voor ons de eerste keer wil ik zeker niet te kort komen maar als ik deze reacties zie dan moetik het misschien halveren.

Afijn bedankt voor alle reacties.

Beste Sushu93,

…je moet niets en om eerlijk te zijn, ook ik gebruik geen 2000 bath, maar reserveer het wel. Doe jezelf nooit tekort op een vakantie, want daar werk je het hele jaar hard genoeg voor. Sterker nog, ik wil niet leven als “god in frankrijk”, maar wel in Thailand!

Idd in bovestaande kan ik mezelf helemaal vinden, dus het zal toch wel 2000bht per dag worden zodat we als godinnen in Thailand kunnen leven. nog een maandje…

Met 2000 bath zit je lekker ruim en dat is ook wel eens prettig. Het duurste avond eten wat wij gebruikt hebben was incl. fooi 850 bath en dan hadden we echt een uitgebreid diner met alles erop en eraan. De ene dag zal je veel minder uitgeven dan die 2000 bath en de andere dag kom je meer in de buurt hiervan. Als je dit reserveerd kom je zeker niet te kort en dat is ook een fijn gevoel. Wij hebben voor komende vakantie ook een budget van 1000 bath p.p. maar dit is dan incl. shoppen.
Fijne vakantie en geniet!

2000 bath is wel erg ruim per dag zeker als alles is inbegrepen in je reis
als ik jou zal ik eens de artikelen lezen terug van thailand en heimwee kan je alvast wat geld reseveren voor de volgende reis naar dit fijne land
groetjes Fransjes

Ja je hebt gelijk, heimwee krijg je bijna zeker naar dit prachtige land. 1 voordeel als je zo’n ruim budget reserveerd, alles wat je over houdt kun je bij terugkomst meteen besteden aan een nieuw ticket richting Thailand.
Groeten Joan.

Ik denk dat ik er nu wel uit ben en gewoon 1000bht pp aan houdt en wat betreft terug gaan betreft. hmm ik denk dat voor het geld wat ik nu kwijt ben aan deze reis wel een paar maanden in thaliand laos vietnam en cambodja kan blijven. En dat zal dan ook het volgende doel worden.
Maar ik wil iedereen bedanken voor hun tips en feedback ik ben er een stuk wijzer van geworden.