Ik ga 3 maanden rondreizen in Thailand en Laos. Wil het lekker low budget doen maar wel veel zien en doen. Kan iemand een indicatie geven wat ik per dag zou besteden?
Ik bedoel dan een bedrag incl overnachting, eten, wat geld om te reizen en misschien vergeet ik nog wat.
Ik hoor altijd 20 euro per dag, is dit inderdaad ongeveer juist ?
Kunnen jullie het bedrag ook specificeren? Ik bedoel, hoeveel van dit bedrag besteed je aan een overnachting ongeveer (zonder veel poespas), hoeveel aan het eten, hoeveel aan het reizen, hoeveel aanā¦(??).
Nog tips waar je mee āop moet passenā, wat maakt 'n dag leven daar duur?
Ik zit met hetzelfde āprobleemā. Ook ik ga, samen met een vriend, voor drie maanden naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ook ik heb geen idee aan welk budget ik moet denken.
Op dit moment ben ik puur alleen aan het werk voor mijn reisbudget. Ik zal uitkomen tussen de ā¬4.000,-- en ā¬5.000,ā. Tickets en de tas zijn reeds betaald. Zaken als kleding, schoeisel, visaās en andere zaken die bij zoān reis komen kijken moet ik nog wel aanschaffen. Ik heb dus echt geen idee of dit genoeg is. Als ik een grove schattig maak; ā¬4.000,- / 90 dgn = ⬠44,44. Dit bedrag staat gelijk aan 1894,48 Baht.
Als ik het forum lees, dan moet dit dagbudget ruim voldoende zijn om goed te kunnen vertoefen in Zuid-Oost Azie.
ik hoor altijd verhalen dat je in (zuid-oost) azie met 500 euro per maand goed toe kuntā¦
als je uitgaat van 20 a 30 euro, dan zit je daar dus al ruim overheen� (600 a 900 euries)
Precies, in Aziƫ kun voor heel weinig goed rondreizen. 500 euro is al een heel mooi bedrag.
Met 400 kun je het ook redden. gewoon op straat eten, veel afdingen op slaapplekken etc.
Nachttreinen/bussen nemen ipv overdag reizen. Bespaard je tijd, de gooedkoopste slaapplek vaak:-), en je wordt wakker op een nieuwe plek. Niet te veel gadgeds kopen :-), want dan gaat het al snel rap omlaag met je kosten.
Tāis maar net wat voor speciale dingen je wilt gaan doen (raften, duiken, guided tours etc), die kosten geldā¦
Oost-Europa was ik in 1 maand 800 euro kwijt (vooral door de hostels), in Rusland zoān 600 euro in 1 maand (vooral moskou en St. Peterburg zijn duur, daarbuiten valt het wel mee), MongoliĆ«/China is bijv. al meteen stukken goedkoper, netzoals rest van Z-O-AziĆ«, 400-500 euro per maand, en dan hoef je nooit de afwas te doen :-). Alles is all-in.
veel plezier,
Ps. Iemand ideĆ«en voor een budged āgroepsā-reis in Thailand voor max 9 dagen? Startpunt omgeving Bangkok? Organisatie of ideĆ«en?
Bedankt voor de reacties!! Hier kan ik zeker wat mee! En de nachttreinen en bussen zijn inderdaad de goedkoopste slaapplek!! Hahaha. Nooit zo over nagedacht
Als het leven ergens goedkoop is, dan is het wel in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Er zitten kleine verschillen tussen de landen, maar alles is en blijft goedkoop. Het is voor sommigen zelfs een sport om zo weinig mogelijk geld uit te geven; hoe minder je betaalt voor je kamer, hoe cooler je bent (vind ik persoonlijk een beetje jammer, maar goed).
Maar, hier even wat citaten van mijn weblog waar ik heb geschreven over het budget in Aziƫ tijdens mijn rondreis.
Kosten voor eten, drinken, slapen, reizen, vliegticket en verzekering in 4 maanden Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam: +/- 3500 euro.
Puur voor eten, drinken, slapen, vervoer en leuke dingen doen mag je uitgaan van 400 tot 500 euro per maand.
Specifieke uitgaven per dag als je voor goedkoop gaat:
Totaal: 10 - 25 euro
eten/ drinken: 1 tot 10 euro
slapen: 1 tot 5 euro
vervoer: busrit van 10 uur is een paar euro
Internet: ligt aan jezelf
Visum: kost 20-30 euro per land, dus hoe langer je blijft hoe meer profijt je ervan hebt.
Tips voor zo goedkoop mogelijk reizen:
Deel je kamer met anderen en neem genoegen met een krot met een matras en kakkerlakken.
loop ipv bus, bus ipv tuk-tuk, tuk-tuk ipv taxi.
eet op straat ipv restaurant, en rijst met groente ipv vlees
goedkope internetcafeās zoeken en naar huis bellen met bijv Skype
Tot zover mijn tips en ervaringen, op loesinazie.punt.nl kun je nog meer lezen.
poehee gelukkig te horen dat ⬠500 dus niet zo fictief is, als uit de 1e reactieās bleek⦠dacht al dat mn budget schromelijk te kort zou schietenā¦
Ik ben 2 maanden naar Thailand en Maleisie geweest en heb daar 2000 voor uitgetrokken, hier zit mijn vliegticket wel bij. Ik gaf ongeveer 700 per maand uit en heb daar prima van kunnen reizen, budget slapen en vaak eten op straat (wat trouwens heerlijk is).
Weet iemand hoeveel je ongeveer per dag kwijt gaat zijn in Egypte? Ik ga met mijn vriend een reis maken van noord naar zuid en dan nog 2 weken jordanie. We willen low-budget gaan, dus rugzak, reizen met trein en bus en goedkoop overnachten, iemand een schatting?
groetjes Evelien
Ik reis low budget, 10-15 euro per dag trek ik uit 3 maanden, 90 x 15 = 1350 + reis 600-700 = 2000 euro 3 maanden. En dan is 15 euro nog veel vind ik:)