In september wil ik naar een aantal landen in Azië. Om een goede planning te maken wil graag weten hoeveel geld ik ongeveer nodig ga hebben per dag. ik wil veel zien en reizen, maar het aardig budget houden. De LP waarmee ik plan is redelijk oud en ik denk niet dat de prijzen die hier in staan up to date zijn…
Het gaat om de landen:
Sri Lanka
India
Vietnam
Laos
Cambodja
Thailand
Maleisië
Singapore
Indonesië
Wat ik overal lees is dat je met 1000 per maand in de landen Laos Vietnam Cambodja en Thailand zeker rond moet komen. Singapore sowieso duurder maar daar heb je aan 4 dagen ook genoeg. Maleisie en Indonesie rond de 1000 maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
In Laos was ik ongeveer 30 euro per dag gemiddeld kwijt, maar ik had een kamer in mijn eentje. Wel zat ik vaak een aantal dagen op dezelfde plek, wat het weer wat goedkoper maakt. Dus ik denk dat ook voor duo’s ongeveer 30 euro per persoon per dag wel een richtlijn kan zijn. Thailand is wat goedkoper.
Nou Cecilia ben het niet eens dat Thailand goedkoper is dan Laos,juist het tegenovergestelde.
Reizen in Laos (kamers,openbaar vervoer,eten)is ietsje goedkoper dan in Thailand.
Afhankelijk hoe luxe je wil slapen en eten en de snelheid waarmee je reist plus sightseeing/ tracking/ duiken etc. Thailand/ Laos/ cambodja betaalde ik afgelopen maanden 3-5 euro per nacht voor een dorm. 10-13 euro voor een 2 persoonskamer/ bungalow inclusief eigen badkamer. De prijzen op de eilanden voor de kustvan Cambodja liggen hoger 15-25 dollar per bungalow. Kan natuurlijk altijd duurder als je meer luxe wil. Eten en drinken gemiddeld 10 euro per dag afh waar je eet. Maaltijd op straat is top en betaal je minder dan een euro. Vaak genoeg ook 3 euro voor een maaltijd betaald afh van de locatie en wat je eet/ drinkt. Zuiden van thailand is dubbel zo duur als het noorden van Thailand.
Sowieso is Maleisië duurder dan Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam. Zeker voor Maleisisch Borneo geldt dat… Ik zeg niet dat het voor 1000 euro per maand niet zou kunnen, maar dan moet je heel wat beter op je geld letten dan in bijv. Thailand :P.