Cheap Asia?

Hallo allemaal!

In feb en maart gaan we weer 2 maanden naar Azie. anderhalf jaar terug zijn we 5 maanden naar india en Nepal geweest, en dat was geweldig. En goedkoop. Met zn 2’en leefden we daar voor 500 euro per maand.

Nu hebben we weer niet al te veel geld (maar ook niet nodig, zoals wij reizen…), en zitten te twijfelen over waar we heen zullen gaan. Een optie is weer india, en dan Sri lanka erbij pakken. Dat kunnen we zeker betalen. Maar aan de andere kant trekt z-o-azie ons ook. Begin dit jaar een maand naar Thailand geweest, en dit was een stuk prijziger. Hier hebben we samen 1500 euro per maand uitgegeven. Scheelt dus nogal.

Mijn vraag is nu. Zijn er andere leuke landen te bezoeken, die ook wat goedkoper zijn (dan bv thailand) in z-o-azie?
Laos, Vietnam, cabodja etc?

Ik hoor graag jullie ervaringen. Denk dat we max 1000 uit kunnen geven voor 2 p/m.

Groetjes Olga

Laos is iets goedkoper dan Thailand, Vietnam is ongeveer net zo duur. Cambodja vraagt soms hoge toegangsprijzen voor attracties, dat voert de prijs enorm op. In Indonesië zijn eilanden die goedkoper zijn dan Thailand, anderen zijn (veel) duurder. Tickets naar Indonesië zijn wel weer duurder dan naar de andere landen, dus daar gaat je winst.

Ik zou persoonlijk iets langer sparen en dan weggaan. Budget reizen is leuk, maar het is zonde om dingen te moeten overslaan omdat je ze niet kan betalen. Het moet ook niet ten koste gaan van de lokale bevolking. En het is goed om iets achter de hand te hebben voor noodgevallen.

Zoals Jenny al aangeeft is Laos iets goedkoper dan thailand maar €1000 voor 2 is denk ik toch nog te weinig cambodja en vietnam zijn ongeveer even duur als thailand en maleisië is iets duurder
dus zoals Jenny ook al zegt langer sparen of toch weer naar india

Dank voor jullie berichten. Daar heb ik zeker wat aan. Ik denk dat we dan voor India en Sri lanka gaan. Heb al een beetje zitten zoeken, en naar India kunnen we vliegen voor een kleine 500 euro. Naar Sri Lanka vanaf Chennai voor 130 euro.

Ik heb al afgesproken met mijn werk dat we in feb en maart gaan. Hier zal ik me dus ook aan moeten houden. Maar mijn ervaring is dat iig in India het goed te doen is met weinig geld. En de bevolking zal er zeker niet onder lijden. We zijn bewuste reizigers.

Dank voor jullie info!

Hoi OLga,

Wel eens gedacht aan Filippijnen ? ook zeer betaalbaar. Tickets erheen zijn zijn momenteel 495 euro http://www.bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Filippijnen-Manila.htm#Vertrek vanaf Frankfurt

Voor een overnachting kun je gebruik maken van goedkope pensionnetjes of lodges die zo tussen de 5 en 10 euro kosten. Deze bijvoorbeeld kost 500 peso =8 euro http://www.dutchpickle.com/philippines/palawan/taylelong-pension-tay-tay-palawan.html Ook openbaar vervoer is goed te doen, met de bus 100 kilometer is 3 euro, aicon bussen zijn wel iets duurder. Ook de veerboten tussen de diverse eilanden kosten maar een paar euro Een leuke site met veel info over Filippijnen is deze: Philippines