Komende november ben ik van plan een maand te gaan backpacken in Azië. Sleutelwoord: budget
Het uitzoeken welk land het goedkoop vertoeven is, is niet zo heel moeilijk. Op de internationale sites kom je al snel bij India, Filipijnen etc. Ik heb wel een beeld welke landen ik leuk vind, maar vind het erg lastig uitzoeken welke landen nu het goedkoopst zijn om heen te vliegen
Filipijnen kom ik bijvoorbeeld op 800 en India op 500. Echter het aantal variabelen is zo groot (welke dag, welke site, welke maatschappij etc) dat ik niet echt een trend kan bespeuren. Dus de vraag hier maar stellen: welke landen in Azië zijn het goedkoopste om heen te vliegen? en welke sites/maatschappijen raden jullie aan? Thailand ben ik overigens al geweest
VOor azie moet onder 800 ook wel te vinden zijn. Filipijnen wellicht niet, maar maleisie, china en thailand in elk gevla wel, 600 is daar ook haalbaar.
Denk aan maatschappijen als cathay pacific, emirates heeft momenteel goedkope vluchten naar azie en air china. Op cheaptickets of tix.nl is genoeg te vinden?
Als je goedkoop op bangkok of kuala lumpur kan vliegen kan je van daaruit ook vaan goedkope tickets vinden met air asia naar indonesie, laos of cambodja. Allemaal ook goed betaalbare landen. Al denk ik niet zo goedkoop als india en de filipijnen.
Ik denk niet dat je goedkoper naar Vietnam kunt dan voor 511 euro. Ik koop m’n tickets zo vroeg mogelijk (10-11 maand van te voren) en kijk altijd naar aanbiedingen van Airasia, waar ik ook de nieuwsbrief van ontvang, voor goedkope tickets binnen ZO-Azië.
Soms komen er nadien ook nog wel goedkope aanbiedingen. Malaysia Airline heeft tot 31 januari een goede aanbieding van directe vluchten van A’dam naar Kuala Lumpur met b.v. vertrek op 31 oktober en terug op 30 november voor 577 euro. Op die manier kun je heel gemakkelijk nog je reis op de bonnevooi doen, zonder dat je eerst een visum hoeft aan te vragen. Je kunt dan gebruik maken van goedkope aanbiedingen van Airasia of Firefly die er over een tijdje weer komen en misschien ook gebruik malen van aanbiedingen van Tune Hotels…
Mijn ticket naar Hanoi is met LOT. Dat was toen ik boekte de goedkoopste met de reisdatums die ik graag wilde.
Airasia is erg goedkoop binnen SE-Asia. Vooral als je vanuit Kuala lumpur vliegt.
Wat betreft het visum: Als je naar Vietnam gaat heb je als Nederlander een visum nodig en als je doorreist naar andere landen en daarna weer vanuit Hanoi terug zou vliegen naar NL, dan heb je een double entry visum nodig en dat is toch wel wat duurder. Dat hoeft niet als je naar Maleisië vliegt…
Op India kan je meestal toch ook wel vrij goedkoop vliegen. Ik heb al 2 keer een ticket onder de 500 € kunnen boeken. En verblijf en eten is ook echt wel supergoedkoop! Comfort van de kamers wel iets minder maar anderzijds breng je daar toch maar enkel tijd door om te slapen…
Veel reis- en planplezier!