4 maanden reizen door Azie..Thailand,Vietnam,Singapore,Maleisie,Indo-Bali

Hallo Allemaal,

Ik ben net afgestudeerd en ben direct aan het werk gegaan, alleen merk ik dat ik graag nog 1 keer een lange tijd wil reizen, voordat ik de “grote mensen wereld” in ga.

Ik wil vanaf nov 4 maanden gaan reizen met een budget van ongeveer 5000 (inclusief de tickets) ik wil door azie heen trekken…

Thailand, Singapore,vietnam, Indonesie-Bali, Maleisie. Is dit te doen???.. ik wil lekker lowbudget… en vooral lekker genieten van het alleen zijn (of misschien een gezellige reisgenoot) en de natuur.

Ben een ervaren reiziger en hou van avontuur.
Ik heb niet echt een plan… maar dat ben ik… ik laat het allemaal een beetje op me afkomen… maar natuurlijk wil ik wel ongeveer weten hoe en wat.

Ik heb binnenkort een afspraak bij Kilroys…misschien dat hun mij verder kunnen helpen. Maar ik dacht ik probeer het hier eens even…

Hebben jullie enige tips? Zijn er nog meer mensen die rond deze tijd gaan?
Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Grdn!

Wat voor een tips zoek je? Heb je vragen over de route, of over wat voor een vliegticket je het best kan nemen? Of zoek je reisverslagen?

Zoals je waarschijnlijk wel weet grenst Vietnam niet aan de overige landen. Als je overland naar Vietnam wilt (dus via Laos en Cambodja) dan is 4 maanden erg kort. Als je geen bezwaar hebt tegen vliegen kun je een vlucht met Air Asia overwegen.

Zelf ben ik echter een trage reiziger, die ook minder bekende dingen bezoekt. Ik zou me in 4 maanden prima kunnen vermaken in Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië. Zie ook m’n site: www.ikreis.net.

Hoi,

Het is inderdaad niet duidelijk wat je vragen zijn. Voordat ik hier vijf complete Lonely Planet gidsen ga overtypen voor je, wil ik je vragen wat specifieker te zijn. :slight_smile:

Je zegt dat je een ervaren reiziger bent, dus hoe pak je het normaal aan dan? En waar heb je nog hulp bij nodig?

Kijk eens naar deze thread, die persoon heeft zich al wat beter ingelezen en stelt specifiekere vragen en krijgt daardoor ook veel antwoorden.

Behalve Kilroy kan ook Joho.nl heel handig zijn, kijk eens op hun site of ga langs bij een van hun winkels.

Het lijkt of je toch niet helemaal kunt kiezen: zonder plan op reis gaan en daar wel zien; of toch wat voorbereiden (maar wat dan?). :slight_smile:

Succes, en als je inmiddels al wat verder bent en toch specifieke vragen hebt, stel ze gerust hieronder.
Cécile

Weet iemand hier hoelang je van te voren ongeveer zo’n vlucht met Air Asia moet boeken?

Dat kan een dag van te voren nog. Dan betaal je wel iets meer (10/20 euro). Hoe eerder je boekt des te goedkoper de tickets. Maar Air Asia is idiaal :slight_smile:

De tijd van de goedkope prijzen bij Air Asia is voor mijn gevoel voorbij. Afgelopen zomer bv een paar dagen voor vertrek een ticket van Medan naar Surabaya geboekt (Indonesië) en dat was toch even 170 euro!

Neemt niet weg dat het boeken van ticket heel eenvoudig is en dat je flexibel kan zijn als je iets meer betaalt. Wanneer je maanden voor vertrek boekt heb je soms stuntprijzen.