Mijn eerste reis gaat binnenkort naar Azie,4 maanden lang. Hulp gezocht bij planning!

Wie ben ik?
Na 4 jaar mijn HBO opleiding te volgen ben ik nu eindelijk helemaal afgestuurd! Ik ben 22 jaar (M) en ga alleen een trip maken naar azie.

Ik wil al op korte termijn weg (eind oktober/begin november) en wil dan voor een periode van circa 3-4 maanden gaan reizen door Azie. Een vlucht naar Thailand, Bangkok, als uitgangspunt.

Ik heb bijzonder veel flexibiliteit;

Reisperiode in: per direct tot aug. 2010…
Reisduur: Circa 3-4 maanden
Doelen:

  • Op een relaxte manier reizen
  • Thailand leren kennen
  • Buurlanden bezoeken, Laos/cambodja?
  • Op bali leren surfen en vooral veel luieren (afsluitende 3 weken?):vak02:
  • Met backpack te reizen en low-midi budget

Ik heb een hoop ideeen en veel vragen;

Met deze duur, wat is te adviseren qua reizen?
-> vluchten boeken? >>>
Waar moet je zeker geweest zijn?
Welke excursisie/uitstapjes zijn aan te raden?
Laos/Camobja/ Vietnam allemaal proberen aan te doen?
Is maleisie aan te bevelen?
Welke landen zijn het goedkoopst?
Waar is het het mooist om over land te reizen?
Welke stukken het beste te vliegen?
Waar zijn er mooie treinreizen, jungletochten e.d.?

Ik heb totaal geen ervaringen met reizen, wel dit hele forum al doorgelicht… Maar er is zoooveel! Dus aan jullie, met veelal ervaring, de vraag;
hoe zouden jullie in deze situatie de reis ongeveer opzetten?

Als jullie mij kunnen helpen met deze vragen (of enkele natuurlijk!) graag!

Tips en opmerkingen wat betreft allerhande zaken (regentijden, geld, slaapplaatsen, excursies, uitstapjes, duur vd reis, etc etc) zijn welkom!!:chin:

Super bedankt alvast!

Groetjes Erik

Hey hey

snap precies wat je bedoeld ben zelf ook alles aan plannen voor reis naar Azie
en sommige dingen zijn gewoon lastig te vinden.
dus hou je forum hier goed in de gaten!

veel plezier met plannen en zeker veel plezier daar

groetjes Dennis

Beste Erik,Voor goedkope verplaatsingen via de lucht,zou ik zeggen Air asia!Mooie treinreizen bkk/cnx,bkk/nongkai en bkk/ubon.Sommige guesthouses in het noorden organiseren jungle tochten.voor goedkoop overnachten in bangkok:kao san road(backpackers)prijzen beginnen vanaf 150bath.Bezienswaardigheden Bangkok:China town,wat prakew,nationaal museum,wat arum,Chatuchak market(kleding etc…)een boottrip op de Chao Phraya river,een fietstochtje dooreen de straten van Bangkok,de flothing market (damoen sadurak)Even nog zeggen dat de busritten van bkk naar cnx 9 a10uur bedraagt of van cnx naar cnr 41/2uur.Geld wisselen in Chiangmai zou ik zeggen:sk money chanche(charoen prathet road)Voor laos en Cambodja ben ik niet goed op te hoogte! groetjes:georgessiam.

Perfecte tips! Ik zoek ze allemaal direct even na, fietsen met een bepaalde Nederlandse organisatie in Bangkok werd aangeraden. Maar ik kan die naam niet terugvinden… iemand een idee?

Waar staat de afkortinh CNR voor? in de context …De reis van CNX naar CNR is 42 uur…

:chin: ff vemelden:cnx=chiangmai:cnr=chiangrai bustocht ongeveer 4uur en 30minuten!!het is tezien langs waar je rijdt!!wat vind je van de prijs die ik je hebt doorgestuurd??groetjes:georgessiam.:dag:

Oke duidelijk!

De prijs ziet er op het eerste oog goed uit!!
De laatste tijd ben ik alleen wel steeds meer gaan twijfelen of ik wel een ticket terug moet willen boeken… Een enkeltje voor circa 250/300 zou helemaal perfect zijn!

Maar in ieder geval is dit een goede aanbieding, ondanks dat het vertrek vanuit Brussel is!:chin: