Backpacken Azie etc vanaf januari 2014 voor 3 - 4 maanden

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Karlijn en ik ben 23 jaar.

Na mijn HBO studie te hebben afgerond, heb ik een tussenjaar genomen om Azië te ontdekken! Ik ben van plan om 3 - 4 maanden hiervoor uit te trekken en in januari 2014 te vertrekken. Hiervoor heb ik nog weinig reiservaring gehad buiten Europa. De landen waar ik graag naar toe zou willen zijn: Thailand, Laos, Indonesië e.d. maar ik ben flexibel! Ik zoek dus nog een reisgenoot die deze ervaring met mij zou willen delen!

Als je van plan bent om in Azië te reizen, maar het niet ziet zitten om alleen te gaan hoor ik graag van je!

Groetjes, Karlijn

Hoi Karlijn,

Ik ga in oktober voor 6 maanden reizen, vanaf januari zal ik de landen Loas, Cambodja, Vietnam gaan bezoeken (is de planning).
Ben zelf 29 jaar. Ben zelf ook nog nooit buiten Europa geweest, dus dit wordt de eerste keer. Wellicht dat het uitkomt met jouw planning. Denkd at ik in december in Thaliand zit en begin januari weer in Bangkok om verder door te reizen naar de landen hierboven staand.

Groeten,
Marco

Hoi Karlijn en Marco,

mijn planning is om eind december naar Bangkok te vliegen en van daaruit Cambodja, Vietnam, Laos en Thailand te gaan zien. Rekening houdt met Vietnamees en Thais nieuwjaar zal ik een planning maken. Zover ben ik nog niet. Samen reizen is altijd leuker dan alleen toch. Ik ben 27 jaar, heb 5 jaar geleden 3 maanden in Ghana gewerkt en gereisd, vorig jaar 5 maanden in Togo gewerkt.

Groetjes, Stefanie

Hoi Stefanie,

Hoelang ga je reizen? En weet je al in welke volgorde je landen gaat bezoeken?
Zit er verschil in Vietnamees en Thais nieuwjaar trouwens? Wil je ze beide meemaken?
Samen reizen is inderdaad leuker dan alleen. Ga je hier ook werken of alleen reizen?

Groeten,
Marco

Hoi allemaal!

Mijn planning is om in februari 2014 naar Bangkok te vliegen en vanuit daar naar Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisië en Indonesië te gaan! Ik wil graag 5 maanden reizen en ga ook liever niet alleen! Ik ben net afgestudeerd, 23 jaar en ben ooit al in Thailand en China geweest!

Groetjes, Anouk.

Hoi Marco,
Ik wil voor Laos, Cambodja en Vietnam ongeveer 3 maanden uittrekken en voor Thailand 2 maanden.
Mijn plannen veranderen nog steeds dus sta open voor alles. Vietnamees nieuwjaar is in feb en Thais nieuwjaar in april. Vooral in Bangkok schijnt dit geweldig te zijn aangezien het een waterfeest is (zelfs bejaarde mensen lopen met waterpistolen over straat).Geen idee wat het verdere verschil is hoor. Of ik ze allebei wil meemaken weet ik niet maar die van Thailand sowieso!
Ik wil er alleen gaan reizen, jij?
Heb jij al een planning in je hoofd?

Groetjes, Stefanie

1 like

Hoi Allemaal,

Wat leuk dat jullie net als ik ook zo gedesinteresseerd zijn in de bovenstaande landen! Stefanie, wat gaaf dat je de verschillende jaarwisselingen hebt opgezocht! Het lijkt mij ook heel erg leuk om dit mee te maken. Mijn planning is voor 3 a 4 maanden waarvan ik (met mijn huidige planning) in december (kerstvakantie) weg ga. de eerste 3 weken zal er waarschijnlijk een vriend meereizen waarna ik alleen, hopelijk met een reismaatje, verder zal reizen. Ik heb nog steeds geen concrete route bepaald dus nog altijd flexibel.

groetjes, Karlijn

Hoi Karlijn,

wat leuk dat je zoveel reacties hebt gehad op je bericht. Heb je al een route in gedachten of zijn je plannen nog heel globaal? Mijn plannen wisselen nog elke keer maar een globale planning is:

  • voor de kerstdagen weg, Cambodja als eerste (jan) dan Vietnam (feb en vietnamees nieuwjaar), Laos (maart) en dan Thailand (april en mei, en natuurlijk thais nieuwjaar in Bangkok wat HET hoogte punt schijnt te zijn!) Als ik dan nog tijd, geld en zin over heb dan plak ik Maleisie eraan vast. Zo is nu de meest waarschijnlijke volgorde voor mij.

Marco, hoe zien jou plannen er nu uit? Heb je al enig idee?

groetjes stefanie

Hoi Stefanie,

Mijn plannen wijzigen nog dagelijks! Op dit moment vertrekken wij ook voor de kerstdagen en blijf ik tot eind maart. De eerste drie weken gaan vrienden van mij mee (onverwacht) dus daar ben ik heel blij mee! Dat houdt in dat ik de eerste drie weken niet in Thailand zal zijn want dat hebben zij al meerdere malen bezocht. Ik heb waarschijnlijk voor de vervolg reis ook een vrouwelijke reispartner gevonden. Wij zullen waarschijnlijk ook in Vietnam te vinden zijn voor het nieuwjaar, dat lijkt me heel erg leuk! Verder is het bij ons nog enorm globaal! Maar ik zou het heel leuk vinden om elkaar daar te ontmoeten (of al in Nederland!:slight_smile: )

Groetjes,

Karlijn

Hallo allemaal,

heeft iedereen inmiddels al een reismaatje gevonden? Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die met mij mee wil naar Azië. De landen die ik graag zou zien zijn Thailand, Maleisie en Vietnam. Andere landen zijn natuurlijk altijd mogelijk! Het liefst ga ik in november al 3 maanden weg, maar december of januari is voor mij ook geen probleem. Iemand die zich kan vinden in deze plannen? Laat iets van je horen! Mijn mailadres is: mkamphuis94@live.nl

liefs, Marleen

hallo,

Vorig jaar in Thailand en Cambodja gedaan.Echt prachtige landen.Nu ben ik denk ik klaar voor een heftige reis.
Vlieg in maart een maand naar India.17 maart Holi festival,Hindu feest dat je niet mag missen.Allemaal welkom.

greatz Adil

haaaaai allemaal! steeds meer mensen gaan naar zuid-oost azië! :smiley: wat geweldig! heeft iemand nog tips voor visa aanvraag etc. ? Ik zelf heb net HAVO gehaald samen met een vriendin (alle 2 18 jaar als we gaan reizen) en gaan in maart, april en mei richting Azië. ons plan… retourtje Bangkok (lekker goedkoop) dan eerst thailand, laos (lekker tuben haha), vietnam (misschien even cambodja) en dan als afsluiter eiland hoping in Indonesië! (bali, lombok, java) wie zijn er nog meer dan? :D:D:D nog tips… ? :smiley: xxxx