3 maanden naar zuidoost Azie.. wie gaat er mee?

Hoi toekomstige reisgenoot(jes)!

Dit jaar ben ik geslaagd voor mijn VWO diploma, maar omdat ik in september een redelijk heftige operatie moet ondergaan zit studeren er niet in voor het aankomende jaar. Daarom wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken en een hele bijzondere reis gaan maken! Ik zou graag in januari beginnen met de reis en ongeveer 3 maanden wegblijven. In die tijd wil ik landen zoals Thailand, India, Maleisië en China bezoeken, maar andere landen lijken me ook heel gaaf.

Omdat ik nog redelijk jong ben (ik ben 18 jaar) en nog nooit zo’n verre reis heb gemaakt, zou ik het fijn vinden om de reis samen met iemand anders te maken. Ik hoop via deze site iemand te vinden met wie het klikt en wie ik (een deel van) deze reis kan gaan maken!

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Liefs, Sanne

hallo,
ik wil volgend jaar April naar Zuid Amerika gaan. past niet echt bij jouw planning. maar als je planning zou wijzigen :wink: ik ga ook alleen.(ben 23) en om iemand mee te hebben is natuurlijk altijd gezellig.
veel suc6.
groetjes Mariska

Hoi,

Ik ben toevallig net van plan om een oproepje hier te plaatsen. Nu zag ik die van jou en die komt aardig overeen met wat ik zoek.
Ik studeer begin februari af en wil dan op vakantie gaan.
Ik heb al eerder gereisd in de filipijnen en in Indonesie en nu wil ik graag naar Laos, Cambodja en Vietnam. Ik ben zelf net 22 geworden en heb dus al ervaring met backpacken. Ik zou deze reis in 3 maanden willen doen.

Groetjes Iris

Hoi Mariska en Iris!

Dankjullie wel voor de reacties! Zuid-Amerika spreekt mij niet zo heel erg aan, hoewel de Spaanse taal erg mooi… toch lijkt Azië mij persoonlijk net wat leuker. Maar jij in ieder geval heel veel plezier met je reis, dat wordt vast een super ervaring!
Hoe ver ben jij op dit moment al met het plannen van je reis, Iris? Weet je bijvoorbeeld al zeker naar welke landen je precies wil? Voor mij is China in ieder geval een soort ‘must’, ik weet niet hoe jij daar over denkt? Hoe bevielen je vorige reizen je? Klinkt enorm gaaf, leuk dat je al eens zoiets hebt gedaan!

Liefs, Sanne

Hoi Sanne,
Ik wil erg graag naar Laos, Cambodja en Vietnam. Ik heb paar weken geleden een lonely planet gekocht, en heb al redelijk ver uitgezocht wat ik daar allemaal wil zien. Mijn vorige reizen waren ontzettend leuk.
Ben dan oktober tot februari in Indonesie geweest, dus is nog niet zo lang geleden.
Heb wel bij beide reizen gewerkt/vrijwilligerswerk gedaan in een ziekenhuis (ik studeer hbo verpleegkunde en heb hiervoor mbo verpleegkunde gedaan) en heb beide reizen gecombineer met een stage.
Maar in februari ben ik afgestudeerd en wil ik dus alleen reizen en niet werken/vrijwilligerswerk doen.
Weet niet hoe jij denkt over laos, cambodja en vietnam?
Groetjes