Reisgenote gezocht, 3 maanden, nov,dec'11 en jan'12

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken is mijn idee om eind dit jaar voor drie maanden weg te gaan steeds concreter geworden.
De keuze voor verschillende landen in Zuid-Oost Azië of Australië/NZ is nog niet helemaal duidelijk.
Ik ben 26 jaar en hou erg van de vrijheid van het reizen, natuur/ cultuur, gezelligheid en uiteraard ook van feestjes en plezier! Dit staat voor mij ook centraal in de reis die ik wil maken! Misschien zijn er meer mensen die ook twijfelen tussen ZO-Azië en Australië die in dezelfde periode willen gaan. Lijkt mij heel leuk om eens ideeën en mogelijkheden uit te wisselen en wie weet samen de reis te gaan maken.

Ik zie de reacties met heel veel belangstelling tegemoet!!
Groetjes van Carmen!

Hoi kijk is op zoekreisgenoot.nl misschien vind je daar iemand die met je mee wil.

Succes!

1 like

Hee hee,

Hoe ver sta jij ervoor met het zoeken van een reisgenootje? ik ben namelijk ook hard opzoek.
Ik kan weg van half okt. t/m eind febr. en wil graag richting thailand enz. verder maakt het mij niet zo heel veel uit!
Ik hoop van je te horen!

Groetjes Renate

Hoi hoi,

Ook ik wil aan het eind van dit jaar/begin volgend jaar naar Azië :wereld: en samen gaan reizen met iemand lijkt me een goed idee…. Wel wil ik graag dingen zien en ben ik geïnteresseerd in het Boeddhisme. Heb jij ervaring met reizen?

Groetjes, Linda

Hey,

Ik wil die periode ook naar Azië gaan. Er zijn nog geen concrete plannen, maar Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam en wat er nog bij kan, lijkt me er leuk…
Ik heb 4 maanden de tijd om rond de reizen, liefst met de rugzak en zien hoe en wat.
Een mengeling van cultuur, natuur, nieuwe mensen leren kennen en weinig plannen lijkt me ideaal voor een leuke trip te maken…

Ikzelf ben 24 jaar. Maagdelijk in het maken van verre reizen, maar ik bezie het als een uitdaging! :wink:

Groetjes

Hallo,

Ook ik heb plannen om eind dit jaar op reis te gaan, wanneer het koud wordt in Nederland. Zuid Oost Azië lijkt me het leukste. Ik ben al in India geweest voor vijf weken en dat was een prachtige ervaring. Nu zou ik graag maar Indonesië willen, en / of Vietnam, Laos en Cambodja. Maar concrete plannen heb ik nog niet.

Over mezelf: ik ben 25 jaar en net afgestudeerd. Ik wil nu eerst wat meer van de wereld zien voordat ik werk ga zoeken. Wat reizen betreft houd ik van een combinatie van sportiviteit, veel van het land zien, nieuwe mensen leren kennen, cultuur, natuur, maar ook af en toe relaxen. Vrijwilligerswerk lijkt me ook een mooie optie.

Wat tijd betreft ben ik flexibel, heb nog geen werk dus ben nergens aan gebonden.

Als het je wat lijkt zou ik elkaar graag eens ontmoeten.

groeten,

Marloes

Hallo,

Ook ik heb plannen om eind dit jaar op reis te gaan, wanneer het koud wordt in Nederland. Zuid Oost Azië lijkt me het leukste. Ik ben al in India geweest voor vijf weken en dat was een prachtige ervaring. Nu zou ik graag maar Indonesië willen, en / of Vietnam, Laos en Cambodja. Maar concrete plannen heb ik nog niet.

Over mezelf: ik ben 25 jaar en net afgestudeerd. Ik wil nu eerst wat meer van de wereld zien voordat ik werk ga zoeken. Wat reizen betreft houd ik van een combinatie van sportiviteit, veel van het land zien, nieuwe mensen leren kennen, cultuur, natuur, maar ook af en toe relaxen. Vrijwilligerswerk lijkt me ook een mooie optie.

Wat tijd betreft ben ik flexibel, heb nog geen werk dus ben nergens aan gebonden.

Als het je wat lijkt zou ik elkaar graag eens ontmoeten.

groeten,

Marloes

Hallo Marloes,

Ik kom uit Maaseik, België. Ik weet niet waar jij vandaan komt? Anders moeten we eens via email gewoon contact opnemen.

Ikzelf ben niet van plan om vrijwilligerwerk te doen. Ik neem bewust even afstand van mijn werk.(ik werk met minderjarige vluchtelingen), maar alles kan aangezien je geen exacte tijd hebt om terug te zijn.

Groetjes

Hoi collega reizigers,

Ik ben Anita en heb mijn plannen al helemaal klaar. Kijk op anitamandic.waarbenjij.nu en wie weet komen we elkaar nog ergens tegen! Oh ja ik ben 29 jaar en woon in noord-Limburg.

Gr. Anita

Hallo Fidelke,

Ik woon in Nijmegen. Wat reizen betreft hoef ik niet perse vrijwilligerswerk te doen hoor. Zowel backpacken en veel zien, als vrijwilligerswerk lijken me leuk. Ik kan gewoon niet kiezen!
Wat is jouw leeftijd? En wat zijn je reiswensen?
We kunnen idd e-mail uitwisselen. Weet jij hoe dat gaat zonder dat iedereen je adres ziet?

groetjes Marloes

Hoi Marloes en Fidelke,

Ik zit zelf ook aan Laos en Cambodja te denken, maar ben er nog niet helemaal uit… En ook ik ben vrij flexibel… Vrijwilligerswerk spreekt me ook aan, maar wil ook dingen zien dus rondreizen lijkt me nog aantrekkelijker…Ik wil verder zo’n twee maanden gaan rondreizen aankomende winter…Zelf kom ik regelmatig in Nijmegen een goede vriendin van me woont daar namelijk dus Marloes misschien kan ik je een keer ontmoeten… O ja ik ben 32 jaar maar wordt vaak veel jonger geschat en voel me ook een stuk jonger…

Groetjes, Linde

In het vorige bericht van mij staat Linde maar het is Linda….

groetjes

Hallo Marloes en LindA :slight_smile:

Ikzelf kom uit Maaseik, België. Ik ben 25 tegen dan.
Mijn reiswensen: goh, vooral veel zien van de cultuur, natuur, bezienswaardigheden bezoeken, af en toe eens een feestje, maar vooral veel van de locale belevingen kunnen ervaren.
Ik vind het belangrijk dat alles een ontspannen aan toe gaat, want we uiteindelijk allemaal voor de ervaringen, maar toch met de ruimte om dingen te bezoeken en een kleine planning van dingen die zeker gezien willen worden.

Hoe zijn jullie als reiziger?

Zelf heb ik nog niet veel ervaring met verre reizen, maar daar ligt net een uitdaging :slight_smile:

Groeten,

Sofie

Hey,

Ik lees jullie plannen en het klinkt echt super leuk! Ik ben Jozien en in februari afgestudeerd als verpleegkundige. Na mijn afstuderen ben ik 2 maand op reis geweest naar Sri Lanka, India en Nepal en ik moet toegeven dat het enorm kriebelt om weer op reis te gaan.

Zelf zat ik te denken aan Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, maar sta zeker open voor andere plekken! Wellicht kunnen we samen gaan reizen?

groetjes Jozien

Hallo Linda en Sofie,

Ik denk dat we qua reizen wel op een lijn zitten. Ik denk dat ik ook liever ga rondreizen dan vrijwilligerswerk, omdat je dan meer van het land ziet.
Reizen is voor mij niet geheel nieuw. Wat verre reizen betreft heb ik al eens door India gereisd. Maar dat was met mijn ex-vriend. Reizen in deze stijl is geheel nieuw voor mij. Wel spannend.
Wat reizen betreft ben ik niet lui, ik vind het leuk om veel te zien en te doen. En vooral om lokale mensen te ontmoeten en wat mee te krijgen van een andere cultuur.
Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten? In NIjmegen?

groetjes Marloes

Hey Jozien,

Bedankt voor je reactie. Je plannen van reizen lijken me erg leuk. Ik zou ook graag door Indonesië willen reizen. Ik zou graag eens afspreken met zijn allen om te kijken of het klikt. Waar woon jij?

groetjes Marloes

Hallo allemaal ondertussen,

Afspreken lijkt me wel leuk om te doen. Eens kijken waar iedereen vandaan komt en dan kunnen we best een gulden middenweg nemen ergens…

Groetjes,
Sofie

Hallo allemaal,

Volgens mij is dit een soortgelijk topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114417

Misschien is er iets te combineren? :zon02:

Hallo allemaal,

Leuk om jullie reisplannen en ideeen te lezen! Net als jullie ben ik op zoek naar een reisgenoot voor mijn reis naar Azie. Zelf wil ik rond oktober/november vertrekken voor 6 maanden. Landen die mij aanspreken zijn thailand, laos, cambodja, vietnam, indonesie en maleisie. Ik heb nog geen vaste plannen gemaakt. Mijn ideale reis bestaat uit cultuur, natuur, avontuur, op zijn tijd relaxen en een feestje. Ben ook geinteresseerd in de lokale bevolking, cultuur en religie!

Ik ben opzoek naar iemand (mogen ook meerdere personen zijn!) om mijn reis mee te beginnen, een deel samen mee te reizen of de hele reis mee te maken. Mijn reiservaring: vorig jaar heb ik 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in nepal en 2 weken rond getrokken, en hopelijk wordt dit alleen maar meer!

Als jullie iets afspreken zou ik me graag bij jullie aansluiten om eens kennis te maken en te kijken of plannen eventueel overeenkomen !

groetjes marlies

Hee Marloes & Fidelke,

Ik kreeg woensdag een persoonlijk berichtje van Sera i.v.m. een uitnodiging voor af te spreken met meerdere mensen die naar Azië willen gaan reizen, leuk. Komen jullie ook op deze meeting? In eerste instantie heb ik namelijk met jullie gemaild en ik weet dat jullie een beetje dezelfde plannen hebben als ik en niet al te jong (beneden de 22 jaar) zijn. Niet dat ik helemaal niet wil reizen met mensen die jonger dan 22 zijn, maar als ik eerlijk ben denk ik misschien wel iets meer aansluiting te vinden wanneer als iemand iets ouder is aangezien ik zelf 32 jaar ben.

Ik hoor het wel.

Groetjes,
Linda