Reisgenoot 3 maanden Azie of Zuid-Amerika

Hallo allemaal,
Sinds een paar weken kriebelt het in mn lichaam: ik wil er even tussenuit! Ik zit zelf aan zo een 3 /4 maanden te denken, vertrek februari/maart aankomend jaar naar Azie of Zuid-Amerika (ja, ben erg flexibel :smiley: ). Ik ben twee keer eerder naar het buitenland geweest : 4 maanden Filippijnen (2 jaar geleden voor studie) en 3 maanden Spanje (na studie, Spaans geleerd). Nu heb ik een vaste baan, leuke collega’s en erg naar mn zin… Maar ik wil meer! Ook ik denk op zich wel dat ik in mijn eentje die stap kan maken, maar ik zou toch liever met iemand een start maken (en als het klikt eventueel de gehele reis!). Ik wil wat rondtrekken, dingen bekijken maar ook relaxen. Een combi van cultureel doen en ook gewoon echt sfeer proeven door op bepaalde plekken ff te hangen. Ik woon in Amsterdam, ben 24 jaar, vrouw, single en uuuh, nou ja, als je interesse hebt reageer dan even!

hej hallo!

zuid amerika(of australie) spookt bij mij ook al een tijdje door mijn hoofd! want begin volgend jaar is de ideale kans voor mij om rond te trekken . ( voor januari moet ik mn huisje uit, werkcontract verloopt enz enz, dus ff weg en dan weer nieuwe frisse start :wink: )
ik ben Renee, meisje, 21jaar.
ik kom uit noordwijk aan zee, woon nu in utrecht. ik ben een happy vrijgezelletje en ben dr aan toe om nederland ff te verlaten voor een paar maandjes!

ik hoor het wel.
groetjes!

Hoihoi!

Eigenlijk heb ik net een lonely planet voor ZO-Azie gekocht… Als je daar ook interesse in hebt, laat maar weten. Ben al wat met Aafke aan het mailen/bellen (zie post boven mij) en dat klinkt ook al leuk. Maar mail anders maar ff, kunnen we zien hoe en wat!

Groetjes!

Hey! Oh dit voel ik ook! Al lang hoor, wil al heeeel lang weg! En nu is de ideale kans, afgestudeerd, nog geen idee wat hierna en vast aan (bijna) niks! Mijn plan is om naar Thailand te gaan en vanuit daar verder te gaan naar omringende landen. Ik wilde eigenlijk ook alleen maar het idee om met een ander te beginnen staat me steeds meer aan! Meemaken is delen zeg maar… Dus wie weet hebben we nog wat meer dan deze plannen gemeenschappelijk en kunnen we onze reis wat samen optrekken.
Groetjes, Evelien

Hai,

Bij mij kriebelt het ook al een tijd. Ik studeer in januari ongeveer af en wil ook nog heel graag reizen voordat ik begin met fulltime werken…
Ik zou in februari-maart 2 maanden willen gaan reizen en zou heel graag naar zuid-amerika willen gaan. een aantal vriendinnetjes van mij zijn daar al geweest en die vonden het helemaal geweldig.
Ik ben een meisje van bijna 24, woon in Utrecht. Ik heb 4 maanden in Salamanca een talencursus gevolgd en twee jaar geleden een half jaar in valencia gestudeerd, dus Spaans praten lukt me nu wel redelijk. Grappig dat jij ook in Spanje een talencursus hebt gevolgd.
In deze periode is het lastig om iemand te vinden om mee te reizen…Ik wil ook niet alleen gaan, omdat het me gewoon veel gezelliger lijkt met iemand samen te reizen.
Ik wilde misschien naar Brazilie eerst, van Rio naar het zuiden en dan vliegen op Peru (naar de macchu picchu, leuke excursies doen, heel veel zien) en dan naar Quito en naar de galapagos eilanden. Ik zou wel echt gaan om dingen te zien, cultuur, natuur genieten…
Misschien kunnen we verder ideeen uitwisselen?

Groetjes Esther

Hoi

Al jaren loop ik met het idee om te gaan reizen, maar heb nooit de stap gezet. Sinds kort begint het weer te kriebelen en voor m`n gevoel ā€œmoetā€ ik het nu doen.

Geen enkele ervaring met reizen (buiten vakanties om natuurlijk :wink: ). Daarom lijkt het mij ook erg gezellig om met iemand samen te gaan. Mijn idee is om naar Azie te gaan. Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos enz. Het liefst voor een paar maanden.

Heb verder nog totaal geen vaste plannen… wil eerst een reismaatje hebben om dan samen een ā€œplanā€ te maken.

Ik ben, 25 jr, vrouw, flexibel, relaxed, openminded, gezellig. Wil natuurlijk veel van de landen zien, excursies enzo doen, maar ook af en toe naar t strand, lekker feesten en dat soort dingen.

Groetjes

Hoi,

Dat gevoel van jullie had ik een tijdje geleden ook. Ik heb nu definitief de keuze gemaakt om vanaf februari volgend jaar ongeveer 5 maanden naar India te gaan.
Ik heb nog geen echte route uitgestippeld, maar weet wel al wat plaatsen waar ik heen wil.
Maar omdat samen reizen toch wat leuker is dan alleen zoek ik nog mensen die tijdens mijn reis samen een tijdje willen rondreizen.
Ik ben zelf al 2 keer in India geweest, maar wil er nu voor langere tijd heen om de echte cultuur te leren kennen, en natuurlijk om heel veel te zien.
Dus laat maar weten wie dat wat lijkt.

groetjes,

Walter (27 jr)

Ik heb mijn ticket geboekt!! 15 maart zal ik vertrekken naar Ecuador om daar Spaans te leren en wat rond te kijken, dan is het de bedoeling dat ik op mijn gemakkie naar Peru doorreis en daar vrijwilligerswerk ga doen. En dan heb ik nog een maand over om Peru te ontdekken. Vooralsnog zal ik op 15 juni vanuit Lima weer terugvliegen naar Nederland… Maar ik heb een flexibel ticket, dus ik kan altijd langer blijven!!

Als er mensen zijn die in deze periode ook daar zijn, misschien is het leuk om delen samen te reizen??

Ik ga alleen reizen (spannend!), ik ben 21 jaar en werk als woonbegeleider van verstandelijk gehandicapten, straks dus niet meer… Ennehm als je meer wil weten, vraag maar.

Doei!

hoi ā€˜ik wil op reis’ en alle andere reizigers die al gereageerd hebben,

Ik wil ook op reis! Ik ga alleen wĆ©l m’n baan opzeggen (ja, een hele stap, maar lijkt me fantastisch om niet gebonden te zijn aan een datum waarop ik terug moet, daarnaast bevalt m’n baan goed, maar ook weer niet zó goed!).

Ik wil ook graag de eerste maand(en) samen beginnen aan een reis, en wanneer het goed klikt voor langer. Ik wil graag naar Chili/ArgentiniĆ«, of misschien Ecuador/Peru, bij de eerste twee landen ligt m’n voorkeur.
Ik wil beginnen met een taalcursus, eventueel gecombineerd met vrijwilligerswerk. Vervolgens een beetje rondtrekken. Zelf wil ik misschien na enkele maanden voor langere tijd in ƩƩn land blijven, en werk proberen te zoeken. Zeker weten doe ik dit nog niet, ik heb namelijk nog nooit gebackpacked (wƩl een half jaartje Engeland geweest), dus misschien raak ik er wel binnen no-time aan verslaafd, en wil ik blijven rondtrekken.

Lijkt t je in ieder geval leuk om elkaar wat beter te leren kennen om te kijken of we samen richting Zuid-Amerika kunnen, dan hoor ik het graag. Oh ja, ik ben 27, woon in Eindhoven maar ben in Nederland ook al goed in rondreizen, single, werk nu op architectenbureau, en de rest hoor je vanzelf wel als we contact hebben! oh, ook handig om te weten, ik zou graag maart/april/mei volgend jaar vertrekken (dit is natuurlijk aan te passen).

Hopelijk tot snel! Groetjes Jorien

Beste Avonturiers,****

Ik zal me alleereerst even voorstellen.
Ik ben Mieke, een vrijgezellige, 25jarige, spontane meid uit Limburg.

Mijn plannen!
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij TravelActive.
Bij deze organisatie volg ik het 10-wekenprogramma in Singburi (Noorden van Thailand)
Het project start de eerste maandag van de maand.
Omdat dit de eerste verre reis is die ik met mezelf ga maken, zou ik graag samen met nog iemand (of met meerdere mensen) willen gaan rondtrekken.

Dit lijkt me erg gaaf om te gaan doen

•     kennis maken met andere culturen (zoals de oude bergvolkeren van Thailand, tempels bezoeken, naar de drijvende markt in Bangkok, etc)

•     een paar dagen werken in een olifantenkamp

•     en zeker niet te vergeten, een jungletripje maken

•     zon, zee en strand (lekker chillen)

•     andere ideeĆ«n zijn altijd welkom en bespreekbaar!

Hoelang?****
Ik ga sowieso de eerste 10 weken vrijwilligerswerk doen in het Noorden van Thailand. Daarna wil ik gaan rondreizen door Thailand om zo meerdere kanten van het land te gaan ontdekken (misschien ook omliggende landen)
Ik wil ongeveer 1-1,5 maand gaan rondreizen

Wie zoek ik?
Een leuke, gezellige Avonturier, die een soortgelijke rondreis in gedachten heeft of die net zoals ik vrijwilligerswerk wil gaan doen in het Noorden van Thailand.
Wie heeft er ongeveer dezelfde plannen en vindt het ook leuk om net als ik lowbudget te gaan rondreizen?
Het lijkt me erg leuk om samen te gaan.

Groetjes Mieke

Je kunt me het beste mailen Ć  [EMAIL=ā€œmieketheunissen@hotmail.comā€]mieketheunissen@hotmail.com

misschien tot snel……

Hoi!

Ik ben van plan om in april naar india te vertrekken, misschien kunnen we eens kletsen over eea.

ik ben 26 jaar en werk ook op dit moment, dat je sterk het gevoel hebt dat je meer wil heb ik ook…

Vorig jaar ben ik in india geweest voor 1 maand en dat is ook de reden dat ik terug wil voor een langere periode.

groetjes linda

Hey Hey dit klint allemaal zeer goed.

Omdat ik al langeretijd ook even iets langer weg wil (rondreizen) zit ik al lang te kijken van hoe en wat en waarheen.

In eerste instantie wilde eigenlijk naar kenia en tanzania, en dan ook de kilimanjaro beklimmen.

Maar ik denk dat ik eerst maar even naar india wil voor een maand a 6 weken. Mij lijkt het ook niets eerst alleen te reizen. Eerst samen en al het wel of niet klikt daar de voortgang uit bepalen.

Wat ik wel wil is ook een weekje langs de malediven die liggen er niet gek ver vandaan. Misschien met een vliegtuigje, boot (zeil) van india maar die optie’s zie ik daar wel. verder zie ik t allemaal wel.

zijn er tips waar je echt heen moet in india?

Nu eerst maar afwachten op mijn aanvraag van onbetaalde verlof.

Groet, Jiri

Hallo,
Voorjaar/zomer 2008 wil ik graag voor een paar maanden naar India (misschien aansluitend Thailand en Cambodja), en een reisgenoot zou gezellig zijn :slight_smile:
Heb verder nog niet echt een plan, is makkelijker om dat samen uit te vogelen.

Groet, Joyce