Mijn naam is Wies van Santvoort, 20 jaar oud.
Ik ben van plan komende februari naar Zuid-oost Azie te vertrekken om daar rond te trekken voor ongeveer 4/5 maanden.
Ik heb nog niet heel veel gepland omdat ik het liever op me af laat komen. Daarnaast is het ook niet mijn sterkste kant.
Mijn plannen tot nu toe:
Vliegen naar Bangkok (Thailand)
Vanuit daar langzaam aan naar Cambodja Pnhom Penh en door naar Laos.
Vanuit Laos terug Noord-Thailand in en het liefst wil ik dan vanaf Chiang Mai naar Oost-India vliegen (Chennai) omdat ik daar een contactadres heb aan de kust. Vanuit Chennai naar het noorden, Nepal in. Dan vanaf Kathmandu terug naar Nederland.
Het zijn nog geen vaste plannen, maar dit lijkt me een route waarin veel te zien valt en waarin ik me prettig voel. Ik wilde eerst alleen gaan, maar mijn omgeving is niet erg blij omdat ik een jonge, blonde, westerse vrouw ben. Erg kwetsbaar omdat je toch grotendeels al je bezittingen bij je hebt. Ik zoek iemand waar ik de eerste maand mee kan reizen, en daarna kunnen bekijken of we samen blijven of niet. Het is toch fijn als je samen met iemand kunt wennen aan een hele andere cultuur en levensstijl. Laat me iets weten als het je interesseert!
Ik ben Bart de Rooy 25 jaar oud. Dit wordt me eerste keer backpacken en sinds vorig jaar van plan om dit te gaan doen.
Ik hoorde van een vriendin van me dat je van plan was om ongeveer dezelfde route nemen zoals ik in me gedachte had. Behalve naar India want daar is voor mij nog iets te veel van het goede en heb daar helaas ook geen tijd voor!
In eerste instantie leek het me een prima plan om alleen te reizen. Tot zij diezelfde plannen had en misschien met mij mee zou gaan. Uiteindelijk gaat ze toch alleen of met iemand anders omdat het niet helemaal uitkomt met tijd plannen enz. enz. Nu dat idee uit de wereld is verholpen met haar bleef er toch een stemmetje in me achterhoofd dat het wel heel erg jammer is. Dus vandaar deze reactie op jou vraag.
Ik ben namelijk van plan om ergens begin januari te vliegen naar Bangkok. Daarna te vertrekken naar het Noorden om daar te gaan fietsen of iets van een motor te huren om de cultuur op te nemen en te genieten van de natuur. Vissen in Thailand aan de kust en bivakeren in een hut aan het strand. Ook wil ik in Laos gaan zwerven en misschien in Cambodja.
Voor de rest heb ik geen concrete plannen over de reis net zoals jou. Behalve dat ik een lonely planet meeneem en gaande reis ondek waar ik naartoe wil…
Als je plannen wil kortsluiten of wil kijken of ik wel een geschikt reisgenootje bent(check me persoonlijke info)…
Het lijkt me een prima idee om eens samen rond de tafel te gaan zitten. Het lijkt me fijn om samen met iemand te vertrekken om daar samen de ‘culture shock’ te ervaren. Het probleem is wel dat ik ivm mijn werk (ik moet ook sparen) echt pas op zijn vroegst 20 februari weg kan uit Nederland. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of India en Nepal niet téveel van het goede zijn, maar ik wil zooo graag naar Agra (Taj Mahal) en de Himalaya. Dus dat moet ik nog even bekijken. En als ik je berichtje zo lees zou de Himalaya ook zeker iets voor jou zijn.
Ehmmm, ja Himalaya JA! Lijkt me fantastisch… Maar dat is op de lange termijn geschoven om dat een andere keer te gaan doen. Heb namelijk niet de tijd en het geld voor vrij gemaakt helaas.
Mijn plan is om maximaal tot 20 maart te blijven in verband met een verjaardag die ik niet kan missen :frown: Ik ben in ieder geval wel tot die tijd beschikbaar. Ik ga zo en zo nog even kijken of iemand die periode ervoor nog aansluit met mij en de plannen. Thailand lijkt me niet zo heel lastig om alleen te doen dus ik weet niet of je Cambodja en Laos in 1 maand kan doen??
Je kan echt niet eerder vertrekken begrijp ik en ik niet later :hihi: maar kennis maken kan altijd… We kunnen anders ook contact houden over de mail of msn als dat makkelijk is. Heb niet altijd internet (wel op werk) dus je kan het beste mailen met de mededeling dat je achter inet zit die avond. Dan regel ik ervoor dat ik achter het beeldscherm zit waar je met elkaar kan communiceren met elkaar.
Hoi Wies. Ik ben een 20 jarige student die een half jaar gaat stoppen met haar studie om te gaan reizen. Begin februari wil ik vertrekken naar Zuidoost Azie, voor zo’n 3 maanden. Ik wil sowieso naar Thailand, Laos en Vietnam maar heb nog geen concrete plannen over welke route ik ga volgen, dit ga ik de komende weken uitzoeken. Heb jij al een ticket geboekt? Als het je leuk lijkt wat af te spreken of eventueel de eerste periode samen te reizen, stuur me dan een mailtje [EMAIL=“lisacornelisse@hotmail.com”]lisacornelisse@hotmail.com