Wat vinden jullie van onze planning?

Heej allemaal,

Samen met een vriendin ga ik van 13 februari t/m 12 juni reizen door Azie. We landen in Bangkok en moeten vanuit daar ook weer terug vliegen naar huis. We hadden het volgende rondje in gedachten:

  • Thailand (beginnen in Bangkok, daarna door reizen naar het noorden)
  • Noorden van Laos
  • Via Hanoi naar Ho Chi Minh (Vietnam)
  • Cambodja
  • Maleisie (Kuala Lumpur en Singapore)
  • Bangkok

Denken jullie dat dit te doen is? En gaat er een boot van Vietnam of Cambodja naar Maleisie? Of is dit beter te doen met de trein?
En wat zouden jullie in Laos doen? Alleen door het noorden reizen of ook nog naar het zuiden gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie :slight_smile:

ik wil het advies geven om niet te veel te plannen en lekker ter plaatse zien welke kant je opgaat mischien zie je dan minder landen maar dan zie je wel meer van een land. Langzamer reizen heeft als voordelen dat je meer proeft/voelt van de cultuur en dat het goedkoper is
het rondja dat je wilt maken is echter wel te doen hoor alleen zal je dan wel veel dagen echt reizen (trein/bus/boot/auto/etc/etc)
ik zou eens bij airasia op de site kijken wat een ticket vanaf Cambodja (of vanaf Bangkok) naar Kuala Lumpur kost dit spaart een paar dagen reizen ten opzichte van boot, trein of bus
veel plezier bij het voorbereiden van jullie mooie reis en nog meer plezier staks op reis :cheer:

Prima route voor 4 maanden. Jullie hebben volop tijd.

Waarom willen jullie in Maleisie alleen Kuala Lumpurzien? Waarschijnlijk is er tijd en ruimte voor andere gebieden als bijvoorbeeld Taman Negara, Penang en evt. Langkawi. Voordat je de grens naar Singapore oversteekt, zou ik zeker ook naar Melaka gaan.

Ik vond het noorden van Laos mooier dan het zuiden, maar de omgeving van Champasak is een aanrader. Je kan er ook voor kiezen om in Laos van noord naar zuid te reizen en dan naar Cambodja (Siem Raep) te gaan. Vanuit Cambodja kun je naar Vietnam, en daarvandaan kun je vliegen naar Maleisie.

Hierboven al bruikbare antwoorden.

Klinkt als goeie hoeveelheid landen voor 4 maanden. Ietsjes minder zou ook kunnen. En je kunt het inderdaad ook open laten en gewoon daar zien hoe het loopt, als je wel van tevoren weet hoe het zit met visa.

Ik vond midden-Laos mooi en leuk, 4000 Islands in het zuiden vond ik een beetje tegenvallen. Wel was Bolaven Plateau mooi. Maar ook in het noorden heb je veel moois en je zou van daaruit kunnen door reizen Vietnam in. Dus kijk even hoe het uitkomt met de rest van jullie route. Een visum is 35 dollar dus het is wel de moeite waard om zeker een paar weken te blijven. Vientiane is overigens het overslaan waard. Luang Prabang vond ik heerlijk en leuk. Vang Vieng heeft een prachtige natuur er omheen maar is zelf nogal een party town, vond ik minder. Je leest er alles over in mijn blog op mijn site (zie handtekening).

Een briljante website vol info over treinen vind je hier: www.seat61.com.
Ik heb er ook wel eens iets gezien over veerboten naar Maleisië maar kan dat nu even niet meer vinden op die site. Effe Googlen…