Tips en advies, voor route Vietnam/Laos/Cambodja

Hallo allemaal,

Volgend jaar november+december wil ik met mijn vriend ca 2 maand rondreizen door zo-Azië…wat is jullie advies qua route, ons idee is om vanaf bangkok:

1,5 week cambodja
3,5 week vietnam
3 weken laos

Mijn vraag; is dit een reëele planning, ook gezien het feit dat we met kerst in Laos zitten (drukte etc)?

Hebben jullie verder nog tips voor ons wat we absoluut moeten zien in deze relatief korte tijd?

Is de volgorde ook goed, of juist onlogisch, is het redelijke bereisbaar op deze manier?

Alvast bedankt voor jullie tips!

qua tijd een goede ruime planning, als je het mij vraagt.

Lijkt me prima, probeer je reis idd niet in Cambodja te laten eindigen. Het is een mooi land met fijne mensen, maar de mensen zijn er soms nog wat getekend door de killing fields. De gezichten staan niet altijd op standje vrolijk…

Cheers!

Ik zou de reis toch andersom doen.
Vanuit thailand naar cambodja is een lastige route en je belandt al vrij snel in een confronterend land.
Als je via laos en vietnam gaat kun je langzaam wennen aan de beelden die je ziet.
Laos is een echt gezellig backpackersland aan het worden.
Als je het circeltje afmaakt kun je weer goedkoop naar huis vliegen vanuit bangkok.
Op deze manier eindig je aan de zuidkust van Thailand waar je dan nog even kunt relaxen op koh chang bijvoorbeeld. Ook zullen de angkor wat tempels in cambodja indrukwekkender zijn aan het einde van je reis.

Mijn vraag nu: Is het ook mogelijk om naar Bangkok een open vliegticket te boeken? Dus dat je in Bangkok land, een aantal maanden in diverse landen verblijft (even het visum gebeuren buiten beschouwing gelaten) en dan na 4/5 maanden weer terug keert naar Bangkok?

En kan je bijvoorbeeld ook in Bangkok aankomen en 3/4 maanden later in Bali weer huiswaards gaan? En kan dit eventueel ook met een openticket?

Je kunt ten aller tijden een open ticket boeken maar daar betaal je voor.
Je kunt de terugvlucht ook gewoon vastzetten en vragen wat het kost om hem te verzetten. Kan goedkoper zijn.

Ik heb trouwens nooit problemen bij een douane gehad over uitreistickets of iets dergelijks. Als je vertelt dat je over land verder gaat doen ze nooit moeilijk.

Als je erg onzeker/flexibel bent over de terugkeer datum dan zou ik gewoon een enkeltje boeken en terzijnertijd een terugvlucht aanbieding zoeken.

Wanneer was dat? De regels zijn de laatste tijd behoorlijk aangescherpt, zie ook het Thailand subforum.

In azie was ik in 2004, dus even geleden maar ik ben net een paar maanden terug uit zuid amerika. Ik heb geen problemen ondervonden en wij hadden geen enkel ticket voor wat dan ook.

regels voor thailand zijn aangescherpt in 2008 (geloof ik), je MOET tegenwoordig een ticket het land uit hebben, anders kom je er niet in!

hetzelfde geldt bv voor Indonesie.