Ik vertrek begin februari voor 2/3 maanden naar Azie. Ik start in Bangkok en wil ook naar Laos/Cambodja/Vietnam en misschien Bali. Hebben jullie tips voor een reisroute?
Ik dacht zelf eerst naar Chang Mai, door naar Pai en Chang Rai en dan met de slowboat naar Laos.
Wat is dan het handigst om te doen, eerst naar Vietnam of Cambodja?
Graag jullie tips!
welk deel van vietnam wil je gaan bezoeken, voor het noorden zal het gemakkelijker zijn om vanaf laos de grens over te steken en voor het zuiden zal dat via cambodja zijn
2 a 3 maanden zijn niet lang voor het bezoeken van 4 of 5 landen mischien is het toch beter om je tot 2 of 3 landen te beperken, reizen is best vermoeiend en ik denk dat je toch ook weleens een dag wil hebben dat je ergens lekker niets doet wel dan is het zo weer tijd om terug te vliegen, en Thailand, Laos en Cambodja zijn elk al landen waar je makkelijk een maand of langer door kan reizen, en om Bali aan het eind van de reis ook nog te gaan bezichtigen lijkt mij het allemaal meer op een race dan een reis te gaan lijken, maar uiteraard moet je wel doen wat jezelf wilt.
Ik zou zeggen boek zo weinig mogenlijk ga erheen en zie daar ter plaatse hoe lang je ergens blijft, en waar je dan naartoe wilt gaan
Houd er rekening mee dat februari 2010 de slow boat naar China (via Laos)niet over de Mekong kon varen, (laagste peil sinds 40 jaar) ik hoop voor jou uiteraard dat dat dit jaar anders zal zijn, maar het is miss. verstandig
om een plan B te hebben.
Zoals ook al door dirkpie gezegd: Beter drie landen goed, dan 4-5 landen
te snel, en met teveel reizen. Minder reizen = meer genieten, en kijk even wat je bespaart aan visum- en reiskosten door ergens niet heen te gaan.
De meeste mensen vliegen naar Siem Reap (Angkor Wat), of reizen met de (mini) bus daarheen.
Daarna gaan ze met de bus of boot naar Phnom Penh, en daarna vaak met de bus naar Sihanoukville.
Na Sihanoukville kun je weer met de bus naar de Thaise grens (Koh Kong)
en via Hat Lek aan de Thaise kant naar Trat. Vanuit Trat is het nog 5-6 uur naar BKK.