Rondreis Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

Beste lezers,

Ik wil graag vanaf februari een rondreis van 2 maanden maken door Thailand, Laos, Vietnam, Cambodia.

Ben natuurlijk aan het uitzoeken hoe ik ongeveer de route wil gaan maken, maar ik kom er niet helemaal uit. Hopelijk hebben jullie wat tips voor??!

Mijn reis wil ik graag eindigen in de buurt van Koh Pi Pi, Thailand. Zelf dacht ik aan de volgende volgorde: Laos - Vietnam - Cambodja - Thailand
Maar ik vind het lastig om afstanden in te schatten. Het is ook niet de bedoeling dat ik 24/7 in de trein/bus zit.

Denken jullie dat deze landen te doen zijn in 2 maanden? Zonder tussenvluchten, ik wil namelijk zoveel mogelijk zien van de landen.

Dus ik hoop dat iemand tips heeft over hoe ik ongeveer mijn reis het beste kan indelen.

Alvast bedankt!

Nick

Beste Nickoi,

Ik zou Vietnam dan wel Laos laten vallen, anders loop je toch de kans dat je na een paar weken “reismoe” zal zijn. Ikzelf zou ze allebei laten vallen, maar goed. De afstanden zijn enorm als je alles wilt zien, en je reist niet zoals in Europa, waar je zomaar 1000-1200 km per dag kunt reizen met je eigen auto.

Als je er niet zeker van bent, leen dan even Southeast-Asia on a shoestring van Lonely Planet in de bieb.

Hans.

1 like