2 maanden Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam

Hallo,

Ik ben van plan om 2 maanden door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te gaan reizen en dit alleen en niet georganiseerd te gaan doen van half oktober tm half december. Vandaar dat ik aan het onderzoeken ben hoe alles daar verloopt en hoe ik het aan moet pakken.
Waarschijnlijk wil ik er een week Hongkong aan vast plakken en dus heen te vliegen naar Bangkok en dan vanuit Hanoi naar Hongkong en een week later dus terug naar Amsterdam

Tips zijn altijd welkom

Groeten Sander

hey sander,

Een paar jaar geleden ben ik ook door Thailand, Cambodia, Vietnam en Laos getrokken (ik had wel wat meer tijd, zo’n 5 maanden). Ik had toen een retourtje Bangkok geboekt en enkel mijn visum voor Thailand geregeld op voorhand. Nadat ik Thailand had gezien, heb ik in Bangkok mijn visums voor Cambodia, Vietnam en Laos ineens laten regelen. Dat ging heel makkelijk via een reisbureautje in Koh San Road en duurde toen een 5-tal dagen.
Het vervoer tussen al deze landen is heel easy. Ik ben steeds met lokale bussen en de grenzen overgegaan, zonder problemen.
Ik weet niet wat je verder nog graag wilt weten? Vuur maar af!

groetjes,
Sophie

Beste Sophie,

Bedankt voor je reactie, ik ben nog aan het uitzoeken of ik al de 4 landen moet gaan doen want hoor al wel dat 2 maanden kort is voor al de 4 landen. Verder moet ik mijn reisschema nog ongeveer gaan maken, ik heb veel reisfolders die ik waarsceinlijk als leidraad ga gebruiken. Ik zal zeker nog veel vragen hebben en dan zal ik ze je stellen.

Groeten Sander

Hallo,

Ik denk inderdaad dat 4 landen in 2 maanden erg veel is. Je bent dan veel onderweg Thailand is ook erg groot daar zou je zo al 2 maanden kunnen volmaken.
Ik denk dat je keuzes moet gaan maken een leuke route kan zijn van Thailand naar Laos en dan van Laos naar Cambodja en dan weer terug naar Thailand.
Dit is in 2 maanden volgens mij wel te doen.

gr van Moira

Hoi Sander,

Een erg leuk plan! Ik ben twee jaar geleden in een maand tijd door heel Vietnam gereisd en dat was heel erg leuk en mooi. 2 maanden voor 4 landen is idd kort, tenzij je flink wat keuzes maakt in wat je wel en niet wil zien of doen in die landen. Vietnam is toch wel een aanrader…! Als je erover denkt een gedeelte van Vietnam aan te doen zou ik je het noorden aanraden. Hanoi is een erg leuke stad (leuker dan Ho Chi Min vond ik), en Halong Bay en de bergen in het noorden (Sapa) zijn onweerstaanbaar mooi! Nog een tip voor je reisplan: kijk op vietnamonline.nl, thailandonline.nl, ik weet niet of ze die sites ook hebben voor Cambodja en Laos, dat zou je even moeten proberen. Daar kan je heel makkelijk de highlights van de landen terugvinden met foto’s erbij. Leuk om ideeen op te doen! Zelf ben ik plannen aan het maken voor een week of zes Cambodja en Indonesië.

Veel plezier met de voorpret!

Merel