2 maanden Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam

Hallo,

Ik ben van plan om 2 maanden door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te gaan reizen en dit alleen en niet georganiseerd te gaan doen van half oktober tm half december. Vandaar dat ik aan het onderzoeken ben hoe alles daar verloopt en hoe ik het aan moet pakken.
Waarschijnlijk wil ik er een week Hongkong aan vast plakken en dus heen te vliegen naar Bangkok en dan vanuit Hanoi naar Hongkong en een week later dus terug naar Amsterdam

Tips zijn altijd welkom

Groeten Sander

ik vind 2 maanden veel te kort voor deze landen. wat wil je perse zien? cultuur/natuur/bergen/strand? wil je overland reizen of vaak in het vliegtuig zitten voor korte (domestic) flights?

ikzelf had 9 weken voor laos/cambodja/vietnam uitgetrokken en ik had niet echt het idee dat ik veel tijd over had. sterker nog, ik had me makkelijk nog een paar weken kunnen vermaken. zie ook http://www.outofasia.nl voor mijn reisverhalen

van Hanoi naar Hongkong kun je overigens ook overland. dit is wss zelfs in een dag (wel een lange reisdag) te doen. dit zou je dus evt ook nog kunnen overwegen.

Beste Jenny,

Bedankt voor je reactie,

Ik kan helaas niet langer dan 2 maanden weg
Dus misschien moet ik mijn reis inkorten maar welke landen moet ik overslaan of misschien maar delen van elk land bezichigen.
wil over land reizen met de trein en bus.

Hoe is de weg dan precies over land van Hanoi naar Hongkong met de trein en of bus en wat kost dit ongeveer ???

Groeten ander