Ik ben van plan om 2 maanden door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam te gaan reizen en dit alleen en niet georganiseerd te gaan doen van half oktober tm half december. Vandaar dat ik aan het onderzoeken ben hoe alles daar verloopt en hoe ik het aan moet pakken.
Waarschijnlijk wil ik er een week Hongkong aan vast plakken en dus heen te vliegen naar Bangkok en dan vanuit Hanoi naar Hongkong en een week later dus terug naar Amsterdam
hoi sander
ja hoe pak je dat aan.
je boekt een ticket van amsterdam of dusseldorf naar bangkok. je vraagt een visum aan voor thailand in amsterdam of den haag. omdat je geen bewijs hebt dat je thailand binnen 30dagen weer verlaat.
en een enkeltje boeken hong kong- ams of dus.
2 mnd is trouwens wel erg kort hoor voor deze landen. wij hebben 6 mnd gereist door thailand,cambdja,vietnam en laos en hadden soms nog het gevoel dat je heel snel moest.
ik zou dan ook eerder voor die 2 mnd kiezen voor thailand en laos (en mss phnom phen en siem reap) want vietnam ben je minstens een maand voor nodig en dan moet je echt al snel reizen. thailand en vietnam zijn erg grote landen met hele lange bus/trein ritten.
wat had jezelf in gedachte , hoe wil je dit allemaal gaan halen, heb je al een globaal schema , wat wil je perse gaan bekijken.
visum laos kun je aan de grens krijgen met thailand en vanaf vietnam.
cambodja kan aan de grens vanaf thailand, laos en vietnam.
vietnam visum aanvragen in cabodja,laos of thailand. je moet dan opgeven wanneer je er in wilt en vanaf die datum gaat je visum in. je kunt niet eerder naar binnen wel later.
en thailand krijg je voor 30 dagen als je het land in vliegt en een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen weer weg gaat. als je over land thailand in komt krijg je een 15 dagen visum.
ik zie dat vele met mij dezelfde plannen hebben voor een mooie reis. Ook ik wil thailand laos cambodja en vietnam bezoeken in 10 weken tijd. Het ticket is al geboekt. Ik vertrek vanuit amsterdam op 21 september naar bangkok en vanuit daar weer terug op 30 november en heb dezelfde vragen; wat is de beste route, welke plaatsen mag je echt niet overslaan en ik begrijp dat de afstanden overbruggen het grootste obstakel is om met de tijd uit te komen maar zou toch graag alle 4 de landen willen zien.
Ik vertrek 13 oktober naar Bangkok dan eerst Thailand rondom Bangkok verkennen, vervolgens naar het noorden Chang may Chang-rai voor een jungle trekking. Daarna naar de gouden driehoek waarna ik de grens van Laos oversteek. Hier wil ik de Gibbon Experience gaan doen en een aantal plaatsen bezoeken. Vervolgens steek ik de grens over naar noord Vietnam waar ik Halong Bay wil gaan zien en en het noorden Sapa. Vanauit Hanoi vlieg ik op 2 december door naar zuid Thailand waar ik 5 dagen aan de kust verblijf Krabi en Phuket. Op 8 december vlieg ik vanuit Phuket naar Bangkok en een dag daarna naar Hong Kong vanwaar ik op 13 december weer naar Nederland vlieg.
Ik heb besloten om zuid Thailand en Cambodja maar over te slaan vanwege tijdgebrek.
lijkt me een mooie route. Ik heb de hele middag op het internet verhalen, tips en routes van voorgangers bekeken. Waaruit blijkt dat iedereen toch echt zijn eigen invulling eraan geeft. Het wordt sowieso een mooie reis en aan het eind zal ik kunnen vertellen wat niet te missen en wat voor mij de hoogtepunten zijn.
Hoi Sander, ik lees dat je de Gibbon Experience wil gaan doen. Heb je al bedacht of je dit vooraf gaat boeken via de website, of dat je het er ter plekke doet? Misschien heb je al meer info dan ik…!
Ik zag dat boeken via de website best prijzig is en al een maand van te voren besproken moet worden… Niet helemaal mijn ding, ik vind het veel relaxter om het daar ter plekke te bespreken, maar goed, we moeten daar natuurlijk ook niet aankomen en dat alles vol zit… Dus ik hoop dat jij al meer informatie hebt dan ik over de Experience?
ik heb de gibbon Experience nog niet geboekt maar moet dat wel binnenkort gaan doen ja. helaas ligt deze dan vast en is mijn reis niet helemaal flexibel meer. Maar anders zit het vol helaas. Het is volgens mij idd best prijzig maar wel erg uniek.
Je kan best in 2 maanden Thailand, Laos, Vietnam en Cambodia bezoeken hoor. Hebben wij ook gedaan. En je visum krijg je toch gewoon als je land in Thailand? Die hoef je niet van te voren te regelen.
Onze route was. Bangkok, kanchanaburi, Bangkok, Chang Mai, Trekking, Grens over naar Laos, met boot in 2 dagen naar Luang Prabang, Vang vieng, Vientiane en daar met de 24h bus naar Hanoi, Ha long bay, Hanoi, en dan de tour naar beneden met de bus langs Hue, Hoi An, Nha trang, Dalat, Saigon, Mekong Delta, Phrom Phen, Sinoukville, Kampot, Phrom Phen, Siem Reap, Bangkok.
Binnen een paar dagen heb je alles wel gezien op een plekje dus dat is dan ook genoeg. Wel een week in Nha trang geweest op het strand dus prima te doen 2 maand!
als je voor thailand geen visum hebt en geen bewijs dat je binnen 30 dagen het land uitgaat ,mag de vliegmaatschappij waar je mee gaat je weigeren. en dan sta je in nld of dld en komt je dus niet in thailand.
ik zou wel een visum halen of een je moet een bewijs hebben dat je eruit gaat.
ik lees dat je het iets minder vind dat je doordat je de Gibbon vast legt, je reis niet meer zo flexibel is…
maar geloof mij, dit is zoo geweldig dat je totaal geen spijt zult krijgen van je keuze!!!..mocht je nog tips willen omtrent de gibbon laat maar ff weten…
voor mij zelf kan ik zeggen dat ik 1 van de gaafste dingen is geweest die in ik heb gedaan mijn leven! ga m misschien weer volgend jaar doen als ik weer ga reizen in azie.
Om even in te haken op het visa gebeuren; ik vertrek 4 januari naar BKK en 16 feb weer terug naar DUS. Langer dan 4 weken dus. In BKK blijven we maar 2 dagen ofzo om daarna door te reizen naar Cambodja (over land), vliegen naar Laos, vliegen naar Vietnam en vanuit daar weer vliegen naar Bangkok.
Krijg je als je per vliegtuig een land (Cambodja en Vietnam) binnenkomt, dan op de luchthaven een visum?
En het is in mijn geval dus nodig om van tevoren een visum aan te vragen voor Thailand aangezien ik niet kan bewijzen dat we binnen 30 dagen weer het land uit zijn?
Hetzelfde geldt voor mij, ik begin in Bangkok en reis vanuit Bangkok door naar Laos, Cambodja en Vietnam. Om dan weer terug te keren in Bangkok. Hoe kun je dan bewijzen dat je het land uit gaat?
dit kun je alleen bewijzen met een betaald ticket.
vliegtuig, trein of bus.
trein en bus is meestal moeilijk te regelen vanuit nld, dus alleen een vliegticket is mogelijk. je hoeft het alleen te bewijzen voor thailand, in laos hoef je geen bewijs te hebben en cambodja en vietnam ook niet.
tot 1/03/10 kun je wel een gratis 60 dagen visum krijgen voor thailand. dus dat scheelt weer.
Hallo, ook ik wil over 2 maanden die kant op, en zal geen bewijs hebben dat ik binnen die tijd het land uit reis. Mijn vraag; is de vervoerder de enige die je mag weigeren? M.a.w. als ik aan boord zit krijg ik niet alsnog geneuzel bij de Thaise Immigratie?
Die vervoerder is in dit geval namelijk mijn werkgever >>> dus kan ik makkelijk uitvinden of dit een probleem vormt.
En mocht ik een visum voor Thailand nodig hebben… Kan dit on arrival en wat zijn de eventuele kosten?
Dus deze reis inclusief 1 week strand heb jij in 8 weken gemaakt? Ik wil in maart graag naar Thailand, Cambodja en Vietnam of Laos. Wij kennen Bangkok en Kanchanaburi al wel, maar willen ook gaan duiken en misschien nog wel ergens een weekje (hoeft niet achter elkaar, mag ook 2x 3 dagen) strand doen.
Wie kan mij helpen kiezen tussen Vietnam en Laos (denk aan gemak, kosten, maar ook natuur, cultuur en bijvoorbeeld is Vietnam heel anders dan Thailand en Cambodja? Afwisseling is natuurlijk ook leuk…)
Weten jullie leuke plekken om te duiken / naar strand te gaan in een van deze landen (Mogelijkheden Thailand zijn bekend) :vak02:???
je kunt bij de immigratie ook nog tegen gehouden worden. ik heb nog nooit gehoord dat het is gebeurd met iemand maar het kan wel. je bent illegaal.
je kunt geen visum on arrival kopen in bangkok.
kiezen tussen vietnam en laos. ik zou voor laos gaan maar dat komt niet omdat vietnam niet mooi is. maar wij vonden de mensen in vietnam niet zo leuk.(zacht uitgedrukt).
maar ja het is wel anders dan in thailand en cambodja, je kunt meerder keren per week een hele strijd verwachten. het zuiden is wel minder erg dan het noorden.
reizen in vietnam vonden wij oook niet zo prettig omdat je bent aangewezen op de toeristenbus, de gewone bus kom je niet in, of wordt je zo ontzettend voor afgezet dat je hier al niet meer in wilt.
ik ga niet weer naar vietnam !
Visum on Arrival is NIET voor NL/BE/EU-dat is een apart soort binnenlating voor bvb Tsjechen, Polen, Indiers etc-2e rangs landen in de ogen van de Tha. en verder-je schrijft dat je voor een airline werkt? dan heb je toegang tot TIM-waat het allemaal in staat uitgekauwd-bovendien zijn de basisfeiten ook al boven in een sticky-VISUM neergezet.
Hou er voorts rekening mee dat rond 14/4 het thaise/Lao/Camb nieuwjaar toeslaat=dat watersmijtfestival-reken er maar niet op dat je die week wat kan doen of rondreizen.
ALS je wordt geweigerd is dat vrijwel nooit door de Thaise immigration-maar door de incheck ladiss op Schiphol of waar dan ook-afhankelijk van de airline die je hebt geboekt.