Visum Thailand, Cambodja, Vietnam?

Hallo,

ik heb al gegoogled, maar ik snap zelf niet helemaal hoe het in mijn geval allemaal zit.
Samen met een vriendin willen wij volgend jaar ergens, ongeveer 2 maanden rondreizen. (low budget)
Maar hoe kunnen wij het t best regelen met visum?
We willen Thailand, Cambodja, Vietnam bijv. Maar is dat gewoon mogelijk?
Het idee was om een retour Dusseldorf - Thailand te boeken. Heen en vlucht terug verschillen dus ongeveer 2 maanden, of misschien 45 dagen o.i.d. en dan overland te reizen naar Cambodja en Vietnam. En dan vanuit Vietnam heb je van die low cost tickets terug naar Bangkok en van daar dus terug naar Dusseldorf.
Is dit uberhaupt mogelijk? Naar mij research moet het mogelijk zijn, maar misschien heb ik t wel helemaal mis.
Kan iemand mij helpen? En dan ook wat voor visum wij hiervoor nodig hebben per land?
Alvast bedankt

Hallo,

Omdat je retour ticket na 45 dagen is heb je een visum nodig voor Thailand wat je kunt regelen in Nederland bij het Consulaat in Amsterdam om Ambassade in Den Haag. Kost 30 euro per persoon voor 60 dagen.

Cambodja kun je een visum bij aankomst krijgen kost 20 usd per persoon voor 30 dagen
Vietnam moet je vantevoren regelen kan ook in Cambodja in Sihanoukville is het in 15 minuten geregeld of in Phom Phenh. Het kan ook via internet moet je even in vietnam zoeken hier dan vind je visa via internet.

gr van Moira

:thailand::cambodia:Een visum voor Thailand hoeft niet als je maar binnen 30 dagen een keer de grens van Thailand over gaat naar een buurland dus je kan de route wel af leggen van Thailand naar Cambodja bij de grens van Cambodja kan je een visum voor dit land regelen en zo verder naar Vietnam visum regels Vietnam weet ik niet.
dus houd de 30 dagen van Thailand in de gaten en er is voor Thailand niks aan de hand elke keer als je weer Thailand in komt beginnen op nieuw die 30 dagen
succes en laat eens weten hoe het was gegaan

Bedankt,

ik snapte het allemaal even niet… Het duurt nog wel even volgend jaar tussen maart en juni willen we gaan. Maar we gaan binnekort al tickets boeken enzo. Heeft iemand nog tips wat betreft de route? Want iedereen heeft het over Laos… Ik ken het niet, is dat ook leuk? En heeft iemand tips zodat ik kan kiezen of het Laos/Vietnam/Cambodja wordt?? Het staat nog niet helemaal vast.

Voor 30 dagen Thailand heb je geen visum nodig, maar dan moet je wel bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land uitgaat. Bewijs in de vorm van een vliegticket. Heb je dat bewijs niet, dan moet je over een vliegticket beschikken. Zonder, kom je anders niet verder dan de incheck balie op het vliegveld.

De 30 dagen visa exempt entry is beperkt to een maximum van 90 dagen in een periode van 6 maanden. Je mag bijvoorbeeld 10 keer 9 dagen gaan, zolang je maar niet langer dan in totaal 90 dagen gaat.

mario dat bewijs is mij nooit gevraagd en ben al wel een keer of 15 naar Thailand geweest
als je niet aan die 30 dagen houd maar langer blijft ga je elke dag dat je langer blijft een boete betalen bij vertrek uit Thailand met een maxium van 20000 thai bath
maar je bent dan wel ilegaal aanwezig mocht je een controlle krijgen van politie dan kan je eventueel vast gezet worden maar met een Nederlands paspoort zal dat niet zo snel voorkomen.
maar het is wel zo met een visum geeft je zelf wel wat meer rust.

Hallo,

Dan heb je heel erg geluk gehad. Maar als je Thailand inkomt en je hebt geen bewijs dat je binnen 30 dagen het land uitreist dan moet je wel degelijk een visum hebben voor Thailand.
Hier staat dit forum over volgeschreven.

gr van Moira

Niet iedere airline controleert zorgvuldig, waartoe ze wel verplicht zijn en ze kunnen een hoge boete krijgen. Je kunt niet iemand aanraden om de regels niet in acht te nemen, met het risico dat iemand niet mee mag met het vliegtuig of in bangkok wordt teruggestuurd.
Somige airlines controleren amper, maar EVA bijvoorbeeld controleert streng. Ik heb wel zowel bij het inchecken als bij het boarden mijn visum moeten laten zien.

Hallo,

Ja wij hadden een hele strenge controle bij Eva Air ze vroegen of we een visum hadden en die hadden we gelukkig. Ze gaf gelijk aan dat we anders niet mee mochten op de vlucht en dit was bij het loket van Amsterdam.

gr van Moira