Wij gaan in september/oktober 8 weken naar Thailand,Cambodja en Vietnam. We vliegen op Bangkok en zullen daar ook weer van vertrekken. Nu zitten we te kijken hoe we het makkelijkst m.b.t. visa kunnen reizen (bijv. scenario Bangkok->Chiang Mai ->terug naar Bangkok en van daar vliegen op Hanoi (daar al een vliegticket voor kopen in NL zodat we geen visum voor Thailand hoeven te regelen) en dan verder het rondje afmaken). Iemand tips over hoe dit makkelijker kan? Ons vliegticket vanuit Bangkok is namelijk pas in oktober waardoor we een 60 dagen visum zouden moeten aanvragen tenzij we in de tussentijd Thailand per lucht verlaten. De meeste tickets die je vanuit NL kan bestellen voor vluchten daar zijn denk ik een stuk duurder dan als je ze daar zou kopen. We hebben ook iets gelezen over visaruns, heeft iemand daar ervaring mee? Accepteren ze een ticket bij een dergelijk bedrijf als je Thailand binnen wil komen?
Je hebt een 60 dagen visum nodig TENZIJ je Thailand per vliegtuig weer binnenkomt, dus niet verlaat!
Maar misschien is het handig om in Hanoi te beginnen, naar beneden te reizen en dan bij Ho Chi Min City bus naar Phnom Penh te pakken, Cambodja te doen en dan vanaf Siem Reap naar Bangkok te gaan. Dan kom je dus wel Thailand over land binnen maar afhankelijk vanaf hoelang je daar wil blijven, zou je in NL al een 30 dagen visum kunnen kopen.
Wil je per se Thailand invliegen dan kan je dit bijv. andersom doen, dus in Bangkok beginnen, noord of zuid doen, terug naar Bangkok - Siem Reap - Cambodja - via Phnom Penh naar Ho Chi Min, omhoog naar Hanoi en dan terug vliegen naar Bangkok waardoor je automatisch weer 30 dagen krijgt.
www.skyscanner.com. makkelijk goedkope tickets zoeken, maakt echt niet uit waar je bent. Over land naar vietnam is erg lastig, je zult een speciaal over-land-visum moeten hebben. Uw eerste plan van een ticket boeken in nederland en zo geen visum te hoeven regelen voor thailand klinkt mij gewoon het beste.
Ik ben over land naar Vietnam gereisd. Visum bij mn guesthouse in Phnom Penh laten regelen, duurde slechts 2 dagen. Kreeg m terug en stapte een uur later op de bus.
COOL!!! Bedankt voor deze info. Dat ga ik ook proberen. De informatie die mij is verstrekt vertelde me dat dit best taai zou zijn. Uiteraard vermoedde ik al zoiets als u nu vertelde, maar niemand die het kon bevestigen.
welk guesthouse heb je gezeten in pnom penh? Wij willen in oktober ook van cambodja naar vietnam. Hoeveel heb je overigens betaald voor je visum?. En was je tevreden over het guesthouse?
Je hebt een 60 dagen visum nodig TENZIJ je Thailand per vliegtuig weer binnenkomt, dus niet verlaat!
Ja? Ik had namelijk contact met het consulaat hier in NL en die vertelden dat je 30 dagen in Thailand mag verblijven als je maar kunt aantonen dat je binnen 30 dagen ook weer weggaat.
als je over land Thailand binnenkomt krijg je een visum vrije entree van 15 dagen kom je per vliegtuig aan dan is dit 30 dagen, je zal echter wel aan moeten,kunnen tonen dat je binnen deze tijd thailand ook weer verlaat, en hiervoor is alleen een vliegticket geldig
Het verkrijgen van een visum voor Vietnam kan sneller en goedkoper indien je zelf naar de Vietnamese ambassade gaat.
De mensen daar zijn supervriendelijk, en het duurde 1-2 uur voordat ik mijn visum had. In de Lonely Planet vind je een plattegrond van Phnom Penh, waar de ambassade op staat.
Dit is belangrijk, omdat je je brommertaxi moet sturen naar Monivong Boulevard. Monivong Boulevard is een lange, brede weg die geheel PP doorkruist. Je rijdt Monivong Boulevard in zuidelijke richting af,
de ambassade is aan je linkerhand ongeveer ter hoogte waar zich rechts straat 432 bevindt.
Wij zijn via de MEkong Delta van Vietnam naar Cambodja gereisd
Dat kan dus ook andersom
We kwamen vanuit Chau Doc en met de boot zijn we naar Phnom Penh gevaren
Uiteindeljk stop je dan onderweg even bij de grenspost maar dat is zo geregeld.
Mekong Delta is een absolute aanrader en vanuit daar reis je heel simpel door naar Ho Chi Minh