Ik wil in november 2009 voor 8 maanden op reis. Ik wil aanvliegen op Bankok Thailand en daarna over land reizen naar Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie en Indonesie. De laatste 2 landen is onder voor behoud dat ik nog geld heb.
Daarom vind ik het lastig om een ticket te boeken. Eigenlijk wil ik een enkeltje Bankok kopen en op de plek waar blijkt dat het geld op is een ticket terug naar AMS kopen. Maar de moeilijkheid is wel, kom ik dan wel de landen na Thailand in.
Heeft iemand hier ervaring mee? En heb je tips hierover?
Geen probleem, je koopt in Nederland een enkele reis en een visum voor Thailand, voor de andere landen kun je gewoon aan de grens een visum krijgen. Alleen Indonesie weet ik niet zeker.
maar voor vietnam kun je niet aan de grens een visum kopen dat moet je in thailand, laos of cambodja doen. je moet de datum dat je wilt dat dat visum ingaat opgeven, eerder kun je vietnam ook niet in. je mag wel later naar binnen maar je visum gaat in vanaf de dag die jij opgeeft.
fijn dan kan ik het ticket gaan kopen voor 448 euries en het visum voor vietnam regel ik in cambodja. de rest haal ik dan aan de grens. voor thailand krijg je toch bij binnenkomst een visum voor 15 dagen? daar heb ik wel genoeg aan, kom na cambodja weer ff terug. Ik denk wel in bankok al de visa voor Laos ga halen. Nog ff een vraagje, als ik langer dan het aantal dagen in Loas Vietnam of Cambodja wil blijven, kan je dan makkelijk even de grens over een een nieuw visum regelen, of kan het ook anders?
bij binnenkomst in thailand krijg je als je vliegend binnen komt 30 dagen en anders 15 dagen. maar je moet als je binnenkomt vanuit nld wel een bewijs hebben dat je er ook binnen 30 dagen weer uit gaat. het kan dat als je geen visum hebt en geen bewijs dat je er weer uit gaat dat de luchtvaartmaatschappij je weigerd en dan sta je in nld of dld.
visum voor laos krijg je aan de grens dat is geen probleem. alleen als je uit cambodja komt moet je die van te voor regelen.
ja je kunt altijd de grens over maar dan moet je weer een nieuw visum kopen en voor het land waar je naartoe gaat ook. in de meete landen kun je wel je visum laten verlengen met een week.
je krijgt voor cambodja een visum voor 30 dagen, voor vietnam en laos ook. voor vietnam kun je ook 60 dagen meteen kopen in phnom phen.
hoe lang wil je totaal gaan ? en met welke maatschappij ga je voor 448 euro vliegen , of is dit geen retour ?
oke ik moet dus in nl een visum voor thialand regelen anders kunnen ze me niet binnen laten op het vliegveld. dat risico ga ik maar niet nemen.
mijn plan is om 6 a 8 maanden weg te blijven en in elk land zo’n 6 weken te blijven afhankelijk van de visum, had idd niet gedacht aan de dubbele kosten dus kijk daar wel of ik het de moeite waard vind om langer te blijven en dus extra kosten te maken aan het visum.
het ticket wat ik heb gezien is voor 17 nov met de bijkomende toeslagen komt uit op 713 euro. had een maand of 2 geleden een ticket gezien voor 538 incl baal ervan dat ik die niet heb geboekt. heb het vermoeden dat hoe langer ik wacht het duurder wordt. ik wil trouwens een enkeltje
een enkeltje voor 538 euro ? daarvoor heb je een retourtje.
ja meestal is het zo dat hoe langer je van te voor boekt hoe goedkoper het is.
als je op www.ltu.de boekt dan heb je nog wel goedkope vluchten voor eind oktober, november moet je nog even voor wachten die prijzen zijn er nu nog niet. maar dan heb je wel een enkeltje voor rond de 250 euro.
Ik ga ook (samen met een vriend) aan het einde van het jaar richting Azie. En we starten ook in Bangkok. Maar is het echt zo dat vliegtuigmaatschappijen moeilijk doen wanneer je met een enkel ticket zonder vooraf geregeld visum naar thailand gaat? Is het dan beter om in NL vooraf een visum te regelen?
Er zijn trouwens idd goedkopere tickets (enkele reis) te vinden voor november, de goedkoopste zitten nu tussen de 400 en 500 euries, afhankelijk van het comfort en de overstaptijd uiteraard.
Kan je trouwens ook visa voor Thailand krijgen die meer dan 30 dgn geldig zijn??
Je kunt een touristen visum aanvragen, deze is geldig voor 60 dagen en kan verlengd worden met 30 dagen in Thailand zelf. Je kunt ook een dubbel touristen visum aanvragen, dan mag je dit 2 keer doen en heb je dus 180 dagen. Na de verlenging wel even het land uit, maar je mag direct weer terug komen op je 2de entry.
ha het blijkt maar weer dat ik niet echt een surfer ben naar de goedkoopste tickets op de een of andere manier kan ik het nooit vinden, fijn dat er mensen zijn die dit wel kunnen.
weet jij of er ook bv open tickets zijn dat alleen de heenreis vast staat en terug niet? of anders bv een ticket die je goedkoop kan laten over zetten. dat ik bv nu de gok neem wel tot jakarta te komen maar als ik dat toch niet blijk te redden het over laat zetten naar bv Kuala Lumpur?
ja dat kan wel maar dan moet je de voorwaarden goed lezen. maar volgens mij is het meestal zo dat de plaats wel hetzelfde blijft alleen de datum kun je dan wijzigen. maar als er voor die datum dan geen ticket is van jou prijs dan moet je wel bijbetalen.
je kunt natuurlijk ook weer terug vliegen vanaf bkk, meestal is dit toch het goedkoopst. en dan kun je een ticket boeken van kl of waar je ook bent naar bkk. als je in juni terug wilt dan kun je tot maart nog wel een goedkoop ticket vinden bij www.ltu.de en dan kun je die dan nog boeken.
na veel rondbellen en navragen heb ik besloten om via ltu 2 enkeltjes te kopen naar en van bankok. dit is toch het goedkoopst en makkelijk. een retour kan niet ( voor zover ik het begrepen heb) wat pas in dec 2009 komen de vluchten vrij voor juli 2010 en ik wil in nov 2009 al weg. Maar dit is ook wel het veiligst, ik kan dan bv in maart wel zeggen wanneer het geld op is en een ticket terug boeken.
moet nu dus wel in nederland al visum regelen voor thailand en laos omdat natuurlijk de kans bestaat dat ik thailand niet in kom…en dat wil ik natuurlijk niet
voor thailand moet je hier idd regelen. voor laos krijg je aan de grens of kun je desnoods in bkk regelen. wil je dat toch hier doen dan moet je naar belgie of dld.
ho oke dan had ik dat verkeerd begrepen, dan regel ik laos wel aan de grens, dus dan alleen visum thailand hier regelen. weet jij hoeveel tijd dit in beslag neemt? in september lijkt mij toch wel vroeg genoeg?
Als je het consulaat van Amsterdam belt dan kun je vragen hoe lang het duurt. Als het rustig is dan ga je heen en dan doen ze het gelijk voor je. Je hebt dan 3 maanden de tijd om Thailand in te reizen.
Nog even over vliegtuigmaatschappijen die je weigeren. Ik ken deze ervaring van Eva Air.
Ze vroeg aan mij heb je een visum toen zei ik wat als ik die niet heb. Ik had een enkele reis naar Bangkok. Ze gaf aan dat ik dan niet mee mocht op de vlucht.
Dit omdat ze ons ook weer mee terug moest nemen op de vlucht als ik geweigerd zou worden en dat kost ze heeel veel geld.
op de site van ltu geven ze volgens mij duidelijk aan dat ze daar niet moeilijk over doen: dit staat er
*One-way-vluchten zijn vanuit Duitsland net zo goed mogelijk als vice versa. Uitzonderingen hierop vormen Tunesië, Egypte en Cyprus. Voor deze landen is het uitsluitend mogelijk een heen- en terugvlucht met vertrek vanuit Duitsland te boeken. *
maar voordat ik echt boek zal ik nog wel even contact met ze opnemen om het zeker te weten.
Je moet het ook zelf weten maar wel balen dat als je in Thailand bent en ze zeggen dat je weer terug mag vliegen. Het is namelijk de overheid daar die bepaald of jij binnen mag komen. LTU moet je dan weer mee terug nemen.
Het is wat je zelf wilt het zijn maar adviezen die mensen geven dit zijn mijn ervaringen ik ben dan maar blij dat ik dat visum gekocht heb voor 30 euro.
moira volgens mij schrijft deborah ook dat ze een visum hier gaat halen bij haar enkele reis.
en als je even belt hoor je idd hoe druk het is, als het niet zo druk is krijg je hem dezelfde dag mee. en je kunt hem max 3 mnd voordat hij in moet gaan ophalen.
alleen haar visum voor laos aan de grens.
dan kan ze in thailand of waar ze is een enkeltje terug boeken naar dld.
Nou ik het vorige bericht boven mij schrijft ze dat LTU niet moeilijk zullen doen over dat je een enkele reis hebt dus vandaar dat ik het bericht typte dat ze het zelfs moest weten of ze een visum ging aanvragen.
oke. volgens mij bedoelde ze dat je bij ltu een enkeltje kunt boeken vanuit duitsland en vanuit bv bangkok.
want daarboven vraagt ze hoelang het duurd om visum te krijgen. en dat ze dan alleen visum thailand gaat halen.