Wat voor ticket??

Hallo,

Ja verwaring alom maar je kunt overal een enkeltje boeken zover ik weet. Ik heb al vaak enkeltjes geboekt om ergens naar toe te vliegen.

gr van Moira

Hoi Karin en Moira,

Ten eerste wil ik niemand voor het hoofd stooten hoor, ik ben juist erg blij met jullie antwoorden. Maar het kan zijn dat ik dingen verkeerd begrijp en dus fout opschrijf maar dan hoor ik het graag.

Ik zal ff wat duidelijker opschrijven wat mijn plan is.
Ik zou graag nu een enkeltje bankok kopen voor nov 09 en het visum voor thailand hier in NL regelen.
Visum voor Loas aan de grens, visum Vietnam in Loas, visum Cambodja aan de grens, visum thailand aan de gens, en voor maleisie en indonesie moet ik nog even op zoek.
Ik wil/moet rond half juli 2010 naar huis. Ik hoop dat ik in maart wel weet hoeveel geld ik nog heb en hoelang ik het nog kan uithouden, en afhankelijk daarvan boek ik weer een enkeltje vanuit bankok naar duitsland.

Dus dit zijn de plannen tot nu toe. Ik heb nog niet vast wat ik in welk land wil zien. Maar over een paar weken heb ik een week vrij en ga mij is goed hierin verdiepen, oa door deze site goed te lezen en tips eruit te halen.
Maar als jullie iets weten wat ik echt moet zien of gedaan hebben hoor ik het graag.:nod:

Gr Deborah

Hallo,

Maleisie krijg je gewoon aan de grens 90 dagen voor Indonesie kun je een visum bij aankomst als je vliegend en met de boot aankomt in het land. Dan krijg je 30 dagen en moet je een bewijs hebben dat je het land binnen die 30 dagen weer verlaat.
Wij hebben ons visum in Maleisie geregeld namelijk in Penang daar zit een consulaat. Daar kun je een visum voor 60 dagen krijgen. Ook dan moet je een bewijs overleggen dat je binnen die 60 dagen het land were verlaat. Ze zijn er heel streng in Indonesie.

gr van Moira

als ik indonesie haal qua geld dan heb ik wel al mijn ticket terug van uit bankok naar nl geregeld, denk je dat dit voldoende voor hun is?

Hallo,

Nee je hebt een bewijs nodig waaruit blijkt dat je binnen 60 dagen of 30 dagen Indonesie verlaat. Dus een vliegticket of bootticket. Een vliegticket Bangkok naar NL is niet voldoende.
Dit omdat het niet Indonesie is dus je moet echt een uitreisbewijs hebben dus bv een vliegticket van Indonesie naar Bangkok en dat mag een enkeltje zijn.

gr van Moira