Ik ben ook van plan een aantal maanden door thailand te reizen. Landen aandoen als vietnam/maleisie etc. Mijn vraag echter is hoe boek je een ticket voor een aantal maanden? Ik ben van plan om Bangkok als begin- en vertrekpunt aan te houden, maar via luchtvaartmaatschappijen kan er niet meer dan een paar weken tussen begin- en vertrekdatum zitten. hoe los ik dit op? gewoon door twee keer een enkeltje te boeken? Is het voor mij misschien handiger om een enkeltje amsterdam-bangkok te boeken en vervolgens vanuit een andere stad terug te reizen?
soms is een enkeletje boeken makkelijker maar het is niet altijd goedkoper.
daar moet je even voor zoeken.
je kan bv bij eva air, emirates en ltu wel vluchten voor langere tijd boeken.
en soms is vliegen vanaf bv dusseldorf een stuk goedkoper. www.letsbuyflights.de of www.ltu.de, www.d-reizen.nl, www.vliegwinkel.nl
dank voor je reactie karin; nog een vraagje; krijg ik geen problemen met overheidsinstanties e.d. als ik 2x een enkeltje koop waar bijvoorbeeld een maand of vier tussen zit? ik bedoel er zit niet voor niets een maximale geldigheidsduur aan een vliegticket.
Je kan gewoon een retourticket aanschaffen met een maximum geldigheid van bijvoorbeeld 3 maanden, 4 maanden, 6 maanden of 12 maanden…vrijwel elke maatschappij biedt tickets aan met verschillende maximum verblijfsduur.
Info hierover kan je gewoon opvragen bij een reisbureau of neem eens contact op met www.vliegtickets.nl
super deze snelle reacties, bedankt! Ben even aan het nadenken wat nu wijsheid is… Heb op internet een enkeltje bangkok gevonden voor 340 euro. aangezien ik niet precies weet wanneer ik terugvlieg (ik ga uit van ongeveer 4 maanden, vanaf begin februari tot eind mei) weet ik nog niet of ik gelijk een retourticket moet kopen. Deze tickets komen uit op ongeveer 1000 euro als ik het zo bekijk. Zal ik de gok wagen om alleen een enkeltje te kopen voor 340 euro en dan hopen op een enkeltje bangkok terug naar nl voor minder dan (1000-340=)660,- of is dit niet reeël?
ja dat moet lukken denk ik voor 660 euro terug. alleen moet je dan wel een tijdje voor je terug wilt al gaan kijken voor een ticket want hoe voller de vliegtuigen hoe duurder.
met emirates zag ik een ticket voor 900 euro retour, voor die periode die jij wilt.
ja dat zou een goede prijs zijn, ga meteen even kijken… Na diverse sites te hebben bekeken lijkt me dit een van de goedkopere opties, of heb ik het mis? het visumverhaal rond thailand blijft voor mij een beetje vaag, is het het makkelijkst om gewoon voor de hele periode een visum aan te vragen, ook al ben ik waarschijnlijk de helft van de tijd in een ander land (vietnam/cambodja/maleisie e.d.) en moet ik dat dan bij de Thaise ambassade in nl doen?
Het komt erop neer dat je een visum moet halen voor 60 dagen (kortste en goedkoopste visum), zodat je het land zeker inkomt zonder retourticket (of met je terugreisticket verder in de toekomst dan 30 dagen).
Voor volgende bezoeken aan Thailand tijdens je reis kun je je visum aan de grens kopen of je mag er zelfs gratis in (vanuit Maleisië).
Visa kopen in Nederland kun je op verschillende plekken (consulaat in A’dam, ambassade in Den Haag), maar ook via het Visum Buro.
alleen het stukje dat je alleen vanaf maleisie er gratis in mag klopt niet . je mag er vanaf ieder land gratis in.
maar van thailand naar maleisie is gratis, en van thailand naar birma 10 $, naar cambodja 20 $en naar laos 30 $. maar terug naar thailand kan overal gratis.
het visum voor vietnam kun je in laos,cambodja of bkk aanvragen. visum voor laos (alleen vanuit vietnam niet overal ) en cambodja kun je aan de grens kopen.
verder moet je even opletten dat je niet langer dan 90 dagen in de 180 dagen in thailand op gratis stempels mag verblijven. de eerste periode die jij in thailand zult zijn telt dus niet mee omdat je dan op een visum binnen komt.
het visum kopen in amsterdam is het snelst, meestal kun je die de zelfde dag weer meenemen, van te voor even bellen om te vragen hoe lang het duurd.(in drukke tijden is het 3 dagen)
trouwens karin; hoe kun je bij emirates zoeken op mijn periode? hij vindt bij mij alleen heenvluchten als ik de planner op de startpagina gebruik. Voor de terugreis kan hij nog niets vinden, of zoek jij via een ander iets?
ik kijk altijjd op dusseldorf want voor ons is amsterdam en dus net zo lang rijden. en met de trein is het ook gemakkelijk te bereiken. en het scheelt soms best veel.
Jammer dat ze op de website van het visumburo vergeten te vermelden dat een visum voor de meeste toeristen niet nodig is. Maar ja, dan verdienen ze natuurlijk ook niets.