Hallo,
Ik ga over een tijdje waarschijnlijk, als ik alles rond krijg met werk/geld etc. voor 3 a 4 maanden naar Thailand…
Kan ik dan ook een enkele ticket boeken, (voor het geval ik verander van plannen) dat ik weg kan wanneer ik zelf wil…
Bedoel dan wel een 3 of 4 maanden visum aanvragen, en dan vanaf daar een retour ticket boeken, binnen die 3 of 4 maanden?
Thx.
Hoi Kevin
U moet sowieso een return ticket hebben.
TIP, koop een return die 6 a 9 maanden geldig is ( open ticket). het kost niks meer/minder dan een ticket van BVB 2 maanden. Als u terug wil kunt u gewoon naar de tickets / luchtvaart bureau om uw ticket te veranderen naar uw gewensde terugdatum uw betaald wel een paar Euro daarvoor.
Haal gewoon een visum van 60 dagen bij de Ambassade en laat hem verlengen in Thailand bij de Immigratiedienst.
U kunt ook een visum kopen voor 120 dagen maar dan moet u wel met 60 dagen Thailand eerst uit ( over de grens zijn ) en met een paar uur kunt u weer terug komen en dan gaan de andere 60 dagen in.
Met 120 dagen bedoelt Marcel een double entry visum. Dat visum wordt momenteel alleen verstrekt op vertoon van een itinerary met meerdere entrees.
Single entry toeristenvisum kun je met 30 dagen verlengen bij immigratie, als je dan nog meer tijd nodig hebt kun je naar buiten Thailand gaan en of over land binnen komen en 15 dagen visumvrij krijgen of door de lucht binnenkomen en 30 dagen visumvrij krijgen of een nieuw visum aanvragen.
De duur van je visum hoeft niet overeen te komen met de vliegtickets, dat is geen probleem voor de visumaanvraag.