Hoe lossen wij dit op?

Hallo

Wij willen in april naar Thailand, vervolgens in 4,5 maand door Laos, Cambodja en Maleisië rondtrekken. Het liefst zouden wij weer vanuit Bangkok terug vliegen.

Een heenticket lukt wel, maar voor augustus/september een terugticket…die zijn vaak nog niet beschikbaar. Hoe kunnen wij dit oplossen?

• Visum thailand in NL halen? Wat voor visum? En hoe bewijs ik dan dat ik land weer uit ga? Je krijgt toch sowieso 30dagen visum daar?

• Visum Laos alvast hier aanschaffen? Als bewijs dat ik nog naar Laos ga?

• ???

Hoi,

Terugvluchten vanuit Thailand kunnen al geboekt worden tot ergens begin december 2008; zie ook bijvoorbeeld www.vliegtarieven.nl
Dus je kan al een retourticket boeken…

• Visum thailand in NL halen? Wat voor visum? En hoe bewijs ik dan dat ik land weer uit ga? Je krijgt toch sowieso 30dagen visum daar?

Nee, je krijgt geen visum aan de grens, je krijgt 30 dagen toegang zonder visum. Een van de voorwaarden daarvoor is, dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt binnen 30 dagen. Aangezien julklie op jullie eerste aankomst dat niet kunnen, is de oplossing eenvoudig: vooraf een visum halen bij consulaat/ambassade.

Beide bedankt voor jullie antwoorden. Maar stel ik koop hier een 60dagenvisum, dan zijn zij er toch ook niet zeker van dat wij na die 60 dagen het land weer gaan verlaten?

Dus dat is voldoende. Een enkeltje en een visum voor 60 dagen? Dan komen wij het land zeker in?

Ja, dat is voldoende.