Visum Thailand

Hallo,

Binnenkort gaan we 6 maanden naar India, Nepal en Thailand (in die volgorde) We vliegen van Kathmandu naar Bangkok en de laatste 2 maanden zullen we in Thailand doorbrengen. We hebben nog geen visum voor Thailand omdat het ons niet helemaal duidelijk is.
Dus nu de volgende vraag: We zouden van 29 juni tot 27 augustus in Thailand zijn, in totaal dus 60 dagen. Dus sowieso op voorhand een visum aanvragen? Want ik had gehoord dat je er aan de grens ook een kan krijgen (gratis? of in ieder geval goedkoper?) maar dat dit maar 30 dagen geldig is. Is het mogelijk de grens opnieuw over te steken om opnieuw zo’n visum te verkrijgen? Of is dit bijna niet doenbaar, iemand ervaring mee?
We verkiezen een visum op voorhand aanvragen, voor het gemak, maar het probleem is dat we nog geen terugvlucht hebben geboekt en dit ginder ter plaatse een paar weken op voorhand zouden doen (rekening houdend met het resterende budget)
Kan je een visum aanvragen voor thailand als je op voorhand geen terugvlucht hebt?

Ik weet dat de vraag al veel gesteld is, maar het is me wat onduidelijk…
Dus alle info is welkom

Als je via land de grens oversteekt krijg je een visa van 15 dagen, en als je via de lucht het land binnenkomt krijg je een visa voor 30 dagen. In beide gevallen moet je een bewijs hebben (een vliegticket als voorbeeld) dat je het land, binnen de tijd dat je visa verloopt, het land weer uit bent.

Wat je het beste kunt doen is op voorhand een visum aanvragen voor 2 maanden, en als het goed is hij nog gratis ook!

Succes :thumbsup:!

Dus sowieso eerst een ticket terug boeken alvorens de aanvraag van visum? Want we zijn raad gaan vragen in een reisbureau (i.v.m. ticket dat je kan verplaatsen van datum) en daar kregen we de raad pas ginder een terug ticket te boeken ipv zo’n verplaatsbaar, dat zou ons te duur uitkomen volgens hun…
En volgens jou kan je een gratis visum verkrijgen? Waar dan, bij het Thaise consulaat gewoon?

Je hoeft het ticket pas te laten zien aan je vliegmaatschappij zodra je richting Thailand vliegt, zodat ze je niet eventueel mee terug hoeven te nemen als je het land niet inkomt. En daarna waarschijnlijk nog een keer bij de douane zelf in Thailand. Dus om nog even terug te komen op vraag, je hoeft nog niet een ticket te hebben geboekt voordat je een visum aanvraagt. Wel moet je als een visum hebt aangevraagd hem binnen 6 maanden gebruiken.

Gewoon het Thais consulaat inderdaad, hierbij hun website thaiconsulate-amsterdam.org - This website is for sale! - thaiconsulate amsterdam Resources and Information. maar die had je waarschijnlijk zelf al gevonden :smile:.

ja een toeristen visum voor 60 dagen is voor jullie verplicht dit is dit hele jaar inderdaad gratis en kan je aanvragen bij het thaise consulaat in amsterdam of de thaise ambassade in den haag
als je het visum krijgt gaat het in zodra je thailand binnen komt mits dit binnen 6 maanden is nadat je het visum hebt gekregen

om meer flexibel te zijn kan je ook een visum voor thailand aanvragen in nepal ook daar zal je het gratis moeten behoren te krijgen en zal maximaal een paar dagen in beslag nemen (bij aanvraag krijg je altijd te horen wanneer je het kan afhalen)
Thailand Embassy , Nepal

167/4 Ward No. 3,Maharajgunj-Bansbari Road
P.O. Box. 3333
Kathmandu
Nepal
Phone:
+977-1-437-1410
+977-1-437-1411
Fax:
+977-1-437-1408
+977-1-437-1409
Email:
[EMAIL=“thaiemb@wlink.com.np”]thaiemb@wlink.com.np

als je naar thailand vertrekt van uit nepal weet je mischien al beter wat de exacte datum van de terug reis is en kan je eventueel ook vanuit daar online een ticket boeken echter hoe eerder geboekt hoe goedkoper althans dat is meestal zo

groet dirk :chin:

Ok bedankt voor de reacties, het is zeker een hulp.
Ik ben trouwens van België, naar mijn weten is het visum hier jammer genoeg niet gratis te verkrijgen :slight_smile:

joppe het visum voor thailand behoord over de gehele wereld gratis te zijn waar de thaise regering dit heeft besloten om meer toeristen te trekken (vorig jaar was dit ook al zo)
http://www.thaiconsulate.be/portal.php

groet dirk :chin:

Dat wist ik niet, bedankt :slight_smile: komt heel goed uit

massiv moet toch echt zijn kennis van het nederlands eens gaan verbeteren.
1.de douane kijkt totaal niet naar een visum of wat dan-die doorzoeken (doen ze in Thailand nooit) je bagage-op smokkelwaar. Immigration zijn de mensen die er wel naar kijken-die kom je ook als eerste tegen op de airport.
2.als NL/BE KAN je niet eens een visum on arrival ‘‘krijgen’’-(het kost namelijk geld). Wat je voor 15/30 dagen krijgt is een visum-exempt permit.
Ik blijf dat verbeteren omdat je op BKK-airport dus NIET in de rij voor visum-on-arrival moet gaan staan-dat is voor minder gewenste naties, zoals daar zijn de Polen, Tsjechen, Letten, Indiers, Sjinees etc.
ALS je-ik heb daar kortgeleden nog een post over gemaakt-een gratis toeristvisum tevoren wil regelen moet je tickets kunnen laten zien-ze willen tenminste wel weten dat ze het niet voor helemaal niks doen. Dat visum MOET je dan binnen 3 maand na afgifte ‘‘gebruiken’’=inreizen. OOk als je op dag 89 inreist krijg je nog de volle 60 dagen. Desnoods kan je dat ook nog in Katmandu regelen.
OM de toeristenstroom weer wat te stimuleren na de airportbezetting door de gele hemden in dec .08 werd toen het toeristvisum gratis gemaakt (kostte 30 EUR)-dat is nu verlengd tot april-en net weer aangekondigd voor heel 2010 te verlengen.

bkkflyer, bedankt, je neemt me wast werk uit handen.

een tourist visum kun je in thailand bij elk immigration office verlengen met 30 dgn tegen betaling van 1900 baht.

Verkeerd woord gebruikt, douane i.p.v. immigratie. bedankt voor de verbetering.

Het klinkt hetzelfde, maar met andere benamingen. Ik heb weer wat geleerd vandaag :thumbsup:.