wij gaan in november 33 dagen naar thailand, nu las ik dat je gratis visum kan krijgen voor 30 dagen wat dan dus betekend dat we een paar dagen het land uitmoeten. Nu willen we best naar paar dagen naar Laos of Cambodja maar ik heb geen idee hoe het zit met de visums in die landen. Kan iemand mij helpen?
een gratis visum is er niet.
Je krijgt bij binnenkomst een visum vrije entree van 30 dgn,als je per vliegtuig komt en 15 dgn als je over land komt.\
je kan de 30 dgn verlengen met 7 dgn voor 1900 baht bij elke immigration kantoor in thailand.
de illegale optie in om 3 dgn overstay te nemen a 500 baht per dag, die betaal je op het vliegveld of aan de grens als je thailand over land verlaat.(als je dit doet zien ze dat als een vrijwillige melding)
het gevaar kan zijn dat als je tegen een zeldzame controle aanloopt dat je problemen krijgt, zou kunnen betekenen dat je het land wordt uitgezet.
In aanvulling: er is ook de eis voor visumvrije entree dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen, daar voldoe je niet aan. Inde praktijk is dit geen probleem, maar: de vliegmaatschappij kan je in theorie weigeren, en er is toevallig net op een ander forum melding gemaakt van een Nederlander die dit overkomen is.
Om problemen te vermijden is een visum, aan te vragen bij ambassade in Den Haag of consulaat in Amsterdam, aan te raden.
In Cambodja kun je een visum krijgen op het vliegveld als je aankomt, kost 20 dollar.
Er zijn ook veel grensovergangen waar je een visum kunt kopen voor dat geld. Aranyaprathet-Poipet (grof gezegd tussen BKK en Siem Reap) is er zo eentje. ook de grensovergang van Hat Lek wordt veel gebruikt. (grof gezegd tussen BKK en Sihanoukville) Zorg wel dat je nooit meer betaalt dan 20 dollar.
@Sandra, om problemen te voorkomen zou ik gewoon in nederland alvast een visum regelen kost € 30,- en dan heb je geen enkel probleem en hoef je ook het land niet uit zo kan je gaan en staan waar je wilt en hoef je niet je reis aan te passen om naar een buurland te gaan:vak02: @Hans, ik denk dat jij het over een visum voor cambodja hebt terwijl Sandra 33 dagen naar thailand gaat:slapen:lol2
:chin:1 dag te laat is 1000 bath boete op vliegveld gelijk tevoldoen en je kan gewoon vertrekken en elke dag later komt er 500 bath bij met een maximum van 20000 bath je bent wel ilegaal in het land maar bij westerlingen wordt er na mij weten bijna niet gecontroleerd.
westerlingen bijna niet gecontroleerd? de hotels zijn verplicht om elke dag een lijst met daarop de namen van gasten en wanneer hun visum verloopt door te geven aan de politie/immigratie. dit gebeurt niet overal weet ik maar moet officieel wel.
Op kao san heb ik een paar keer meegemaakt dat de politie hotels binnen ging en mensen arresteerden
nou begin ik te twijfelen want zover ik weet is het 500 baht per dag ook de 1ste dag misschien is het op het vliegveld anders dan bij een landgrens maar dat kan ik me niet voorstellen.
Misschien komt de onduidelijkheid doordat de eerste dag wordt kwijtgescholden indien je ook daadwerkelijk die dag vertrekt? Dat betekent dat de eerste dag die je betaalt de tweede dag is, en dus 1000 Baht (eerste dag en tweede dag).