Visum Thailand

Beste reizigers,

momenteel zit ik even met een vraag rondom het aanvragen van een visum voor Thailand. Op de website van het consulaat staat het volgende:

Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist. De geldigheid van het visum om Thailand binnen te reizen is 90 dagen. De geldigheid van het visum gaat in op de dag van aanvraag, is 90 dagen. U mag met dit visum maximaal 60 dagen aaneengesloten verblijven in Thailand.

Mijn reisplannen: eerst een maand Nepal, dan een maand India, dan twee maand Thailand. Mijn vraag is of ik dan maar 30 geldige visumdagen overhoud wanneer ik het visum nog in Nederland aanvraag. Of behoud je gewoon 60 visumdagen als je maar binnen die 90 dagen Thailand binnenreist? Ik zou uiteraard in India een visum aan kunnen vragen, maar ik regel dit liever van tevoren.

Alvast bedankt.

Hee,

Het kan ook gratis , en ter plekke… Maar daar zitten wat voorwaarden aan…

Bij binnenkomst in Thailand per VLIEGTUIG krijg je automatisch en gratis een visum voor 30 dagen.

Op dag 29-30 ga je Thailand uit, bijvoorbeeld naar Cambodja. Bij terugkeer OVER LAND krijg je automatisch en gratis
een visum voor 15 dagen. Bij terugkeer per VLIEGTUIG geldt weer het bovenstaande…

Visum voor Cambodja kost 25 dollar voor 30 dagen. En Cambodja is qua verblijf wat goedkoper.
Laos is ook mogelijk, visum is wat duurder.

Hans.

Je hebt het over visumvrije entrees, niet over visa. En voor een visumvrije entree is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist, en vanuit landen als India wordt hier vrij streng de hand aan gehouden.

Voor de OP: Je moet binnen 90 dagen Thailand binnengaan, en dan beginnen de 60 dagen te tellen. Indien noodzakelijk kun je dan die 60 dagen nog verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor. Aangezien je het hebt over 30 dagen Nepal + 30 dagen India heb je nog 30 dagen marge vanaf uitgiftedatum visum.