visum thailand

Hallo,
Ondanks de vele info die ik op dit forum al gevonden heb over visa heb ik toch nog een specifieke vraag. In maart vlieg ik naar Bangkok. Ik krijg dus bij binnenkomst een visum voor 30 dagen. In Bangkok tref ik mijn dochter, die nu in Australie is. Samen gaan we 4 weken reizen door Thailand en Cambodja, daarna vlieg ik weer terug en gaat zij nog verder reizen door Zuid-Oost Azie. Zij heeft een ticket Ams-Sydney via Bangkok vice versa. Haar terugvlucht vanuit Bangkok staat nu gepland ergens in juni, ze kan dit kosteloos wijzigen. Mijn eerste vraag: als wij over land naar Cambodja reizen moet ik de terugkeer in Thailand dus plannen niet meer dan 15 dagen voor mijn terugvlucht uit Thailand, ivm het 15 dagen visum? Vervalt het 30 dagen visum dat ik bij aankomst krijg als ik Thailand voor een paar dagen verlaat? Tweede vraag: hoe kan mijn dochter dit het beste regelen? Ook als zij vanuit Sydney een 60 dagen visum regelt, als dit vervalt op het moment dat zij Thailand verlaat, en vervolgens slechts een 15 dagen visum krijgt na terugkeer, heeft ze daar dus niet veel aan. Ze zal trouwens Thailand nog minstens een keer verlaten en weer binnenkomen, ze moet uiteindelijk weer vanuit Bangkok vertrekken. Wie heeft tips? Alvast bedankt…

Nee, je krijgt een 30 dagen visum vrije entree.

Je krijgt bij terugkomst over land 15 dagen visum vrije entree, dus zo plannen dat je 15 dagen of minder in Thauiland bent is inderdaad praktisch.
Je had in eerste instantie geen visum maar visum vrije entree, en aangezien je het land hebt verlaten is die visum vrije entree niet meer van toepassing.

Ze vraagt het beste een multi entry visum aan in Australie, kan ze meerdere keren Thailand binnenkomen met visum en heeft ze geen problemen.

1 like

OK… Heb je enig idee wat voor kosten daar aan zijn verbonden?

de visum vrije entree’s voor jou zijn gratis en het multy entry visum voor je dochter is in nederland €60 het kan zijn dat dit in australie iets scheelt maar zal niet veel zijn zoek eens naar de website van de thaise ambassade in australie daar is het exacte bedrag vast wel te vinden

groet dirk :chin:

1 like

Doe ik! Heel erg bedankt jullie voor de supersnelle reactie!

Hallo,

Is een toeristenvisum niet nog het gehele jaar gratis? Ik begreep ook de multi entries.

dit is terug gedraaid en voor zo ver mij nu bekend is dit nog tot en met 4 maart gratis

groet dirk :chin:

oke jammer want ik moet een visum hebben en ga die in mei pas aanvragen. Nou ja dan maar 30 euro per persoon betalen.

ALS je heel pronto-snel bent en als die entry naar hier LOS=land of smiles binenn 3 mnd. na afgifte is, dan kan je het nog nu doen. In NL moest ik de laatste keer wel print van vliegboeking afgeven, maar double of triple (multi kan niet) entry was ook gratis. Ik meen dat jullie nu in OZieland doawn yundah zijn-op zich is het daar ook gratis bij de Embassy in Canberra, maar hoe gratis en welke regels zij erbij stellen verschilt per land.
Bij vertrek uit Austr wordt ALTIJD-en heel streng-naar ticket out gevraagd en wordt boarding geweigerd als je niks kan laten zien.
[[[[ppssttt-mag natuurlijk niet-maar je man werkt toch in de IT-sector-en als je nog zo’n AirAsia booking hebt-die zien er allemaal eender uit-dus een net iets andere datum…ik heb niks gezegd.

Hallo,

We zijn pas vanaf 1 juli 2010 in Thailand te vinden dus gratis zit er niet meer in. We gaan ons visum voor Thailand in Indonesie waarschijnijk aanvragen. Wij vliegen dus eerst naar Indonesie daar hebben we sowieso een vliegticket uit voor omdat Indonesie dat ook eist. Dat is het vliegticket naar KL waar we daarna naar toe vliegen. Dit omdat je voor Australie ook een bewijs moet hebben dat je binnen 3 maanden het land weer gaat verlaten.

Reisschema Thailand 2010:
17-11 Amsterdam - Hong Kong - Bangkok
17-11 t/m 19-11 Hong Kong
20-11 Bangkok
22-12 Bangkok - Hong Kong - Amsterdam

Vanuit Thailand wil ik zowel Cambodja als Laos voor een aantal dagen bezoeken. Dat betekent dat ik en langer dan 30 dagen in Thailand ben en 2x het land verlaat en weer betreed.

Wat te doen met een visum? Lees namelijk zoveel informatie. Wordt het dan een 60-dagen visum (triple)? En wat zijn de kosten voor een dergelijk visum?

Als je vooraf een vliegticket naar Cambodja of Laos koopt en je plant de reis zo dat je na je binnenkomsten vanuit Cambodja en Laos niet meer dan 15 dagen in Thailand blijft (uitgaande van land binnenkomst, vliegtuig is weer 30 dagen) heb je geen visum nodig maar kun je iedere keer visumvrij Thailand binnenkomen.

Klopt helemaal Dirk.

No more free Thai tourist visas from March 5, 2010

BANGKOK: – (THAIVISA.COM) The Ministry of Foreign Affairs in Bangkok, who oversees the Royal Thai Embassies and Consulates worldwide, today confirms to Thaivisa.com that visa fees will be levied for all visa classes from March 5, 2010. Tourist visas are valid for a 60 days stay and may be extended at local Thai Immigration offices.

Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category (free of charge) must possess return or onward ticket plus adequate finances for the duration of stay in Thailand (i.e., cash 10,000 Baht per person and 20,000 Baht per family). The permitted length of stay given is 30 days when entering via an International airport, or 15 days if entering through land border crossing or sea border.

Tourist Visa Exemption countries are: Australia, Austria, Belgium, Bahrain, Brunei Darussalam, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, Spain, South Africa, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United Kingdom, United States of America and Vietnam.

Thailand holds bilateral agreements on visa exemption for holders of passports from Brazil, South Korea and Peru, and these passport holders are given a 90 days stay.

Citizens of Bhutan, China, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, India, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Maldives, Mauritius, Oman, Poland, Russian Federation, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Taiwan and Ukraine who need to apply for a 15 day Visa on Arrival at designated checkpoints and Airports will again be charged from March 5, 2010.

Tourist visas has been issued free of charge since June 25, 2009 in an effort to revive the Thai travel and tourism industry.

As mentioned above, all Royal Thai Embassies and Consulates will start charging again for Tourist visas from March.

Hallo,

Bedankt voor dit bericht hier is het inderdaad duidelijk weergegeven.