Visum meerdere xen entree Thailand ivm rondreis

Beste!

Ik ben een reis aan het plannen van 3.5 mnd van 1-11 tot 16-2.
Nu is mijn planning om een retour ticket aan te schaffen dus-bkk…
En stuit ik op enkele visa vragen waar ik na t lezen van meerder fora niet uitkom.

Ik kom aan in Thailand en blijf hier +/- 2 weken in het noorden vertrek dan naar Cambodja om hier 3 weken met een vriend rond te reizen. Daarna wil ik terug na Thailand om de feestdagen door te brengen op de eilanden en te duiken. Om in totaal na terugkomst vanuit camb dan nog 4 weken in thailand te verblijven… Daarna ga ik op weg naar Laos en Vietnam en wil dan pas vanuit Ho chi min teruggaan naar Bangkok om mijn vlucht naar Nederland weer te nemen.

Aangezien ik alle andere landen maar een keer betreed, via lucht om grond kom ik hier redelijk uit hoe ik dit aan kan pakken…

Maar vooral mijn duur en meerdere aankomsten (3x)in Thailand geven me veel twijfels aan welk visum ik het beste kan voldoen.

Dus wie heeft tips en ideeën?
Dit geldt trouwens ook voor de andere landen…
Dan kan ik volgende week eindelijk mijn ticket gaan boeken :smiley:

Alvast bedankt! Gr. Anieke

als je in thailand aankomt per vliegtuig krijg je 30 dgn visum vrije entree kom je echter over land dan krijg je 15 dgn visum vrije entree dit kun je in principe onbeperkt blijven doen het kunnen dat ze na bijv 7x vragen stellen maar een keer of 3 is echt geen probleem. dus jehebt in principe geen visum nodig en die visa vrij entrees zijn gratis, bij overstay betaal je 500 baht per dag met een maximum van 20.000 baht.

1 like

Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik vrij lui ben… Dit om aan te geven dat ik liever niet steeds ff een visum voor 15 of 30 dagen wil halen.
Ook omdat ik niet weet hoe ik steeds het land inkom.
Dus als ik een visum kan fikse wat geldig blijft die 3.5 mnd met meerdere entry’s zou dat top zijn:D
En is het geen probleem dat mijn vliegticket aangeeft dat ik 3.5 mnd later weer uit bkk vertrek?

die zijn er eigenlijk niet je kan een double entry tourist visum aanvragen dan krijg je 60 dgn bij binnenkomst, maar als je bijv na 20 dgn het land verlaat is 1 entry vervallen en bij de volgende binnenkomst begin je dus aan je 2de entry. deze visa kun je bij iedere thaise ambassade…

Of je lui bent of niet, je krijgt het visum gewoon…
In Thailand dus nog gratis ook

Het is wel vrij irritant dat je elke keer weer opnieuw ( en ook in alle andere landen) die formulieren moet invullen.

Een visum Cambodja kost 20 dollar, en een visum Vietnam nog meer, echter daar heb ik een tip voor: Haal het visum bij de Vietnamese ambassade in Phnom Penh, neem twee pasfoto’s mee, je wordt heel vriendelijk geholpen.
Info voor zuinige Nederlanders:Het kost de helft van wat het hier kost.

Hans.

Super info thnxs! Ik denk dat ik voor de double ga. Vlieg toch vanuit ho chi min naar bangkok dus dan kan ik gewoon een 30 dagen visum pakken voor de 3e entree laatste week…

Die 60 dagen worden die geteld per x of in totaal?

Phnom penh is geen mogelijkheid voor Vietnam aangezien ik vanuit cambodja eerst terug na Thailand ga en dan naar Loas. Of kan ik deze halen en gaat dit visa pas in als ik daadwerkelijk Vietnam inga?

Hallo,

Let je wel op dat je een bewijs nodig hebt dat je binnen 30 dagen Thailand weer gaat verlaten dit is een eis van de Thaise Authoriteiten. Kun je hier niet aan voldoen zul je een toeristenvisum 60 dagen moeten aanvragen bij de Thaise Ambassade in Den Haag of Thaise consulaat in Amsterdam.
Het retourticket toont niets aan want dat is retour na 3 maanden.

De 15 dagen over land en de 30 dagen via de lucht die je krijgt bij binnenkomst is GEEN visum. Je hoeft er niets voor te doen; je moet alleen aan kunnen tonen dat je VOOR dat je VISUM VRIJSTELLING afloopt het land verlaat.

De single/multiple toeristen visa is WEL iets waar je voor naar een Ambassade/Consulaat moet gaan.

Je kunt het visum voor Vietnam in PP halen en zelf de datum bepalen wanneer het visum ingaat. Dat kan trouwens in NL ook.

Hans.

Allemaal super bedankt!
Ik vertrek 1-11 en kom 15-2 terug retour vlucht vanuit BKK.
Zal me dan maar eens orienteren…
Na al deze reacties beetje onduidelijk, wat ik het beste kan doen.
Wil eigenlijk zo min mogelijk gedoe, en wat het makkelijkste is…
Als ik na de ambassade ga, dan heb ik de 60 dagen.

Stel ik ga voor 15/30…
Via een treinticket/ vliegticket wil ik steeds het land verlaten/ binnenkomen is dat voldoende (vooral treinticket)? Dit om ook te bewijzen dat ik me aan de data houdt?

Kan ik niet gewoon een visum voor 3.5 mnd krijgen?

Gr.

Anieke

Wat je ook zou kunnen doen is een doubly entry van 60 dagen aan kunnen vragen dat is namelijk ook mogelijk dat is een toeristenvisum van 2x60 dagen. Dit kun je ook via het Consulaat in Amsterdam of Ambassade in Den Haag doen.

Nou het probleem is opgelost…
Zit van 1-11 tot 15-11 in Thailand.
Dan komt een vriend over en doen we 3 weken camb.
Dan ga ik 9-12 terug na thailand voor te duiken en thailand zuiden tot 28-12.
Aangezien ik dan voor een bruiloft voor 4 dagen terug moet naar NL.
Daarna kom ik 2-1 terug in bangkok en ga ik door naar Laos en vietnam!
Dus alle red ik waarschijnlijk met een toeristenvisum :slight_smile:

je grootste probleem ligt bij de vliegmaatschappij de thaise immigration zal je normaal gesproken niet vragen naar je ticket dus daar zal je geen problemen hebben

Aangezien je niet vermeldt of je vliegt of niet, en of je de tickets vooraf aanschaft of niet, is het niet mogelijk om te zeggen of dit zo (officieel) kan ja of nee.

Ik heb tot nu toe alleen ticket naar Thailand geboekt van 1-11 tot 15-2 naar Bangkok en het ticket 28-12 tot 2-1 naar NL. Hoe ik vanuit Thailand naar Cambodja ga zal waarschijnlijk treinen zijn, en dat boek ik de komende maanden.

Als ik terugkom ik Thailand op 2-1 boek ik een treinticket naar Laos en ga vanuit daar door naar Vietnam (naar alle waarschijnlijkheid).

Moet zeggen dat het visum gedeelte ik het moeilijkste vind om te regelen, je weet niet precies waar je naartoe wil, voor hoelang en hoe je er precies wilt komen. Jammer genoeg telt dat wel allemaal mee in je visum aanvragen en duur van visum…

Op deze basis lijkt een double entry visum afdoende. gebruik dan niet het visum als je minder dan 30 dagen in thailand verblijft, bijvoorbeeld als je terugkomt uit Cambodja.
Multiple entry zou beter zijn maar wordt moeilijk afgegeven.

1 like