Visa Thailand

Hi allen, ik heb al veel informatie gevonden over een thais visum, maar net niet dié informatie die ik zoek. Wellicht kan hier iemand me helpen. Ik vertrek op 18 januari naar Thailand, kom daar op 19 januari aan. Diezelfde dag wissel ik van airport en vlieg in naar Yangon, Myanmar. 10 dagen later (29 januari), vlieg ik terug naar Bangkok. Ik blijf dan in Thailand tot 7 februari en vlieg omstreeks 19/20 februari terug naar Bangkok (ik vlieg dan waarschijnlijk vanuit Laos), om na 5 dagen het land weer te verlaten. Ik verlaat het land via vliegtuig. Op 1 juni kom ik vervolgens het land weer in om meteen terug naar NL te vliegen.

Weet iemand hoe/ of wat voor soort visum ik nodig heb? Of red ik het steeds met de standaard 30 dagen en gaan ze niet moeilijk doen als ik dus meerdere keren 30 dagen gebruikt?

Dank!

Multiple entry visum aanvragen of kopen als je landt in Bangkok

Huh Bjorn waarom? Er zit toch geen limiet op het aantal keer voor dertig dagen mogen blijven? Je moet volgens de eisen alleen kunnen aantonen dat je binnen dertig dagen het land weer verlaat. Als je al je tickets al hebt is er verder niks nodig toch?

Ik ben ook in de war met Vietnam [emoji3]. Excuus!

Multiple re entry kan je bekomen in alle immigration office mee te nemen pasfoto prijs 3000 thb
grt

Iedereen die Thailand binnenkomt op een luchthaven krijgt automatisch een visum van 30 dagen.
Wanneer je over land Thailand binnenkomt, krijg je een visum van 15 dagen.
Het enige vereiste is, zoals Ilse al aangaf, een ticket om aan te kunnen tonen dat je Thailand binnen die 30 dagen
weer verlaat.
De Thaise immigratie doet hier bij aankomst overigens niet moeilijk over, tenminste dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Bij overschrijding van de datum bij de uitreis volgt er een stevig gesprek en een boete van 500 baht per overschreden dag.
Het is echter de airline die er eventueel van tevoren moeilijk over gaat doen.

Hans.

Bijna correct Hans. Het is geen visum dat men ontvangt maar een visumvrije entree.
Visum vooraf aanvragen kan ook bij een Thaise ambassade of consulaat.

@ pieterbreugel “Multiple re entry kan je bekomen in alle immigration office mee te nemen pasfoto prijs 3000 thb”. Dit is niet correct. Je hebt het over een multiple-entry permit, wat van toepassing is als iemand een extension of stay heeft of een single entry visum. Maar dit permit is geen visum en geeft dus alleen maar recht op entree in Thailand als iemand dat al op een andere manier heeft.