Waarschijnlijk is het al heel vaak gevraagd. Maar ik vind het nog onduidelijk.
Ik wil een vlucht boeken van India naar Thailand. Dan wil ik vanuit thailand naar Laos, vietnam, cambodja en dan weer terug naar Thailand. Aangezien ik over land wil reizen heb ik geen bewijs van vertrek. Is dit nodig om je 30 dagen toeristenvisum te krijgen?
Wanneer je een multiple entry visum aanvraagt, moet je dan ook een bewijs hebben van vertrek of is het dan niet nodig? Hoe lang heb je dan voor eerste verblijf in Thailand en voor 2e verblijf?
Voor ern visumvrije entree van 30 dagen is een vliegticket naar buiten thailand verplicht.
Double entry visum: 60 dagen, kan verlengd worden, dan naar buiten thailand en opnieuw 60 plus 30 dagen.
Voor visum vrije entree is duidelijk, maar multiple entry visum nog niet zo.
Als je een multiple entry visum wilt aanvragen (hier al in Nederland) moet je dan voor beiden keren dat je thailand verlaat een bewijs van vertrek kunnen aantonen?
2e keer kom ik via land thailand binnen, dan heb je maar 15 dagen toch?
Is het haalbaar om vanuit Cambodja door Thailand in 15 dagen naar Maleisie te gaan?
met een multiple entry visum heb je geen uitreis bewijs nodig alle twee de keren niet, je kan in een paar dagen makkelijk door thailand naar maleisie reizen alleen ben je dan wel alleen aan het reizen en geniet je niet van je omgeving
met een multiple visum krijg je 2 x 60 dagen welke je zelfs nog kan verlengen tot 90 dagen
ik hoop dat he zo duidelijk is
We beginnen in Januari aan 6 weekse reis naar (Thailand –> Laos –> Thailand).
Mogelijke optie: 1 tot 2 weken Thailand, vervolgens 2 tot 3 weken Laos en 1 tot 3 weken opnieuw door Thailand. Is dit reisschema mogelijk met een gratis Thais inreisvisum van 30 dagen ?
Ik verblijf dan toch in beide keren in Thailand minder dan 30 dagen ?
In aanvulling op fransjes (is 15 dagen trouwens ipv 14): hou er ook rekening dat je niet aan de eis voor een visumvrije entree van: ‘vliegticket naar buiten Thailand’ voldoet. Dit heeft meestal gene gevolgen, maar kan problemen geven bij inchecken in het vliegtuig naar Thailand. Als je problemen wilt vermijden is een visum, mogelijk in jouw geval double entry, DE oplossing.
(ff off topic)Zoveel lof verdien ik niet Jeanette!
Thailandteam is maar een titel,noem me maar georges zoals iedereen dat doet op het Thailandforum!
Neen alle gekheid op een stokje,je moet maar eens goed door de topic van Stevenl surfen.
De meeste antwoorden wat betreft allerlei visums vind je daar terug.
groetjes:georges.:chin:
Bedankt voor je reactie! Het is nu duidelijk welk visa ik zal aanvragen (multiple entree visa). Maar ik had gelezen dat dit visa 3 maanden geldig is. Begrijp ik het goed dat je dan binnen 3 maanden eerste keer Thailand moet inreizen? Ik ga namelijk eerst 2 maanden naar India en vanuit India ga ik naar Thailand, maar ik dacht misschien is het handig om in Nederland al het visa aan te vragen. Na dat ik een maand door Thailand heb ik gereisd, ga ik nog door Laos, Vietnam en Cambodja en verwacht ik na 3 maanden weer terug te zijn in Thailand. Zou dat mogelijk zijn met Multiple Entree Visa?
Binnen 3 maanden moet je de eerste keer Thailand inreizen en het visum activeren. Nadat je Thailand hebt verlaten heb je 6 maanden de tijd om terug te keren met dit visum.