in november vertrek ik voor 4 maanden naar zuidoost-azië.
ik begin in thailand en eindig in thailand. nu wil ik voor de laatste periode een visum aan vragen. grofweg voor de periode tussen half januari en half maart. ik vind de verschillende visa echter nogal verwarrend. voor zover ik heb kunnen zien zijn er visa waarbij je een bepaald aantal keer het land in en uit kan/mag. KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WELK SOORT VISUM IK MOET AANVRAGEN?
het kan heel goed zijn dat ik in de periode half januari en half maart thailand meerdere keren in en uit ga, maar misschien blijf ik er wel al die tijd of verleng ik mijn verblijf nog met een maand. daarom wil ik zonder dat ik ter plekke nog iets hoef te regelen 3 maanden aaneensluitend kunnen blijven, maar ook eventueel het land in en uit kunnen reizen zonder dat mijn visum vervalt.
IK HOOP DAT IEMAND WEET WELK VISUM VOOR MIJ HET MEEST GESCHIKT IS?
dat kan dus niet. zo snel je eruit gaat vervalt je visum.
je moet sowieso een visum aanvragen om te gaan, omdat je een ticket hebt voor langer dan 30 dagen.
daarna kun je op gratis visa binnen komen met een max verblijf van 30 dagen steeds en dit kan max 90 dagen in de 180 dagen.
of je koopt alvast een multiple entry maar dan kan je ook steeds 60 dagen naar binnen en moet je er dus ook nog uit als je 90 dagen wilt.
Een double-entry kost € 60,- en een triple-entry € 90,-.
je hebt ook een double entry voor 90 dagen die kost 120 euro. dan kun je dus 2 keer 90 dagen verblijven in thailand.
ik denk dat ik in nederland een single entry visum haal…een verblijf van 60 dagen zou wel voldoende moeten zijn voor de laatste periode.
weet jij (of iemand anders) trouwens of dat visum wel geldig blijft als ik november al in thailand ben en dus automatisch een toeristenvisum voor 30 dagen krijg???
je krijgt mss niet een visum je hebt namelijk een ticket voor langer dan 30 dagen (of je moet een uitreis ticket hebben binnen 30 dagen en dan moet je opletten dat ze niet je visum afstempelen maar je een stempel voor 30 dagen geven ) dus je moet officieel met een visum gekocht naar binnen komen.
het laatste visum voor 30 dagen kun je wel krijgen. als je in de buurt van maleisie zit kun je gratis maleisie in en dan weer gratis visum krijgen voor weer 30 dagen of even bij ranong of mae sot de grens naar birma over voor een visum voor birma betaal je 10 $ en dan weer terug naar thailand en je krijgt weer 30 dagen.
of gewoon in nld een multiple entry visum kopen als je geen zin hebt in een visarun.
zowel voor een visarun (gratis nieuw ‘visum’/30 dgn stempel) als voor een multiple entry moet je het land uit, dus ik denk niet dat een multiple enty visum daadwerkelijk enig voordeel heeft.