3 x thailand binnen zonder visum?

Beste reizigers!

Net zoals velen een vraag hebben over het viusm in thailand, heb ik er ook een. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen variant dus ik hoop dat jullie mij met mijn situatie kunnen helpen.

Ik vlieg aan op bangkok. Vervolgens ga ik richting Laos (overland)
de grens over, richting vietnam en vanuit vietnam weer terug naar bangkok (overland / vliegtuig, weet ik nog niet)

Van Bangkok vlieg ik weer terug naar Nederland… Zoals jullie begrijpen kom ik dus 2 x thailand binnen. Ook heb ik een plan om via Airasia een ticket naar Jakarta te boeken om familie te bezoeken voor een weekje. Ik wil dit dan doen met een retourticket vanuit Bangkok. (dus nog voordat ik mijn vlucht naar nederland heb)

Het komt er dus op neer dat ik 3 x thailand binnen kom. Is dit een probleem?? Ik blijf sowieso niet langer dan 30 dagen aaneengesloten in thailand voor alle 3 de keren niet. Kan ik dit dus gwoon doen met een touristvisum on arrival ???

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en eventueel suggesties kunnen geven.

Heb het vermoeden dat ik een visum met multiple entry moet kopen aangezien ze bij 1e aankomst in bangkok niet weten dat ik thailand ook verlaat in die tussentijd.
Ik kom hier erg laat achter, had het namelijk anders in gedachten. Volgende week vertrek ik, dus is zo’n toeristenvisum af te halen bij het thaise consulaat oid??

Groet,

Jaimy Louwaars

Hallo,

Als je niet binnen 30 dagen Thailand verlaat heb je inderdaad een visum vooraf nodig.
Dit is zo geregeld namelijk soms zelfs dezelfde dag. Ik ga altijd in Amsterdam naar het consulaat.
Als je over land weer terug komt krijg je nog maar 15 dagen.

gr van Moira

je kunt in amsterdam bij de ambassade je visum halen als je morgen even belt weet je of het mogelijk is om hem dezelfde dag nog te krijgen.

Hey bedankt voor jullie reacties!!!

Aangezien mijn ticket zo geboekt staat dat ik binnen 30 dagen weer weg ben heb ik geen visum nodig. In die tussentijd verlaat ik thailand voor Laos en Vietnam, en zal ik ook mijn ticket wijzigen naar een latere datum. Dus de 2e keer dat ik thailand in kom (ik denk per vliegtuig vanuit vietnam) krijg ik weer 30 dagen omdat mijn visum is vervallen wanneer ik thailand uit ben gegaan. Overland krijg je weer 15 dagen inderdaad maar per vliegtuig 30 dagen.

Dit wist het consulaat mijn te vertellen.

Maar thanks voor jullie tips!!

gr,

Jaimy

Hallo,

Je stelde de vraag waaruit het niet blijkt dat je met een ticket binnen 30 dagen het land uit zou zijn vandaar het antwoord.
Dat klopt inderdaad dat je over land 15 dagen krijgt en vliegend 30 dagen, dit is ook te lezen in het forum.

gr van Moira