krijg ik tourist visa (verblijf 3 maanden)?

Het is en blijft een internationale kwestie: hoe zit het nou met de visumregeling in Thailand?

Ik ga binnenkort drie maanden naar Thailand en heb dus niet genoeg aan een toeristenvisum van 30 dagen. Ik zal dus twee keer de grens over moeten voor een nieuwe toeristenvisum. Geen probleem en de vragen hoe, waar en wanneer vogel ik wel uit als ik daar ben. Mijn vraag hier en nu gaat over de eerste binnenkomst op BKK airport:

Krijg ik onvoorwaardelijk een 30 dagen tourist visa, ook al is mijn retourvlucht 90 dagen later? Ik heb hier en daar namelijk gelezen dat de douane moeilijk doet als je niet kan aantonen dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat.

Letten ze daar niet op en laten ze me zonder problemen binnen met een tourist visa of kan ik beter naar het consulaat in Adam voor een non-immigrant visa (90 dagen)?

bij voorbaat dank,

Vince

Krijg ik onvoorwaardelijk een 30 dagen tourist visa, ook al is mijn retourvlucht 90 dagen later?

Dit is geen visa, maar een visa vrij entree. Ja, officieel moet je een retourvlucht hebben binnen deze 30 dagen, maar immigratie doet hier niet moeilijk over.

Ik heb hier en daar namelijk gelezen dat de douane moeilijk doet als je niet kan aantonen dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat.

Niet immigartie maar de luchtvaartmaatschappijen doen hier soms moeilijk over, zij zijn er namelijk verantwoordelijk voor dat alle gasten aan oord van het vliegtuig een geldig visum hebben. Dus je zult bij je luchtvaartmaatschappij moeten informeren wat hun regels zijn. Maar dan nog is het de vraag of degene ij de incheckbalie precies doet wat de maatschappij zegt.

Als je zeker wilt zijn: haal vooraf een visum, heb je geen zorgen en hoef je ook niet op een visarun. Je kunt ook een goedkoop ticket het land uit boeken bij bijvoorbeeld Air Asia.

Ik heb een soortgelijk probleem
maar dan nog een vraagje;
stel je regelt hier in nederland een single-entry visa (omdat dit veel goedkoper is dan multiple) voor de zekerheid.
Maar stel je wilt dan toch nog vanuit thailand naar laos. als je dan terug komt in thailand krijg je dan gewoon een tourist-visa voor 30 dagen, en vervalt de single-entry visa. Of vormt de single-entry visa dan een probleem??
alvast bedankt, marleen

Je komt dan gewoon ‘visa exempt’, dus visavrij, Thailand binnen, maximaal 30 dagen. Als je dus komt vliegen, kun je hetzelfde probleem hebben als hierboven aangegeven als je geen vlucht het land uit hebt binnen 30 dagen. Als je over land komt zijn er geen problemen.

Ben naar Thais Consulaat in Adam gegaan met bewijs van opleiding (ga naar T voor afstudeerscriptie) en binnen 5 minuten stond ik buiten met non-immigrant visa (90 dagen), maar wel 50 euro lichter. De (betaalbare) oplossing! Geen gehannes, maar neemt niet weg dat ik ff kijkje ga nemen in aanliggende landen. Cambodja zeker…
Zie je daar? :yes:

Als ik jou was zou ik even een visum halen in Amsterdam of Den Haag voor 90 dagen/3 maanden heb je nooit een probleem als je daar aan komt doen ze niet/ nooit moeilijk kost 30 euro en kan dan ook geen last krijgen met 1 van de luchtvaartmaatschappijen dus is dan zeker die 30 euro waart doe je dat niet en je bent langer dan 30 dagen in Thailand dan moet je die dagen bij kopen en voor zover ik weet is dat een stuk duurder en het scheelt een hoop gedoe als je het in NL al regelt.

Groeten Arjan