Ik ga in augustus vier maanden rondtrekken door Azie. Ik wil naar Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja.
Ik heb een half jaar retour ticket Bangkok geboekt. Nu ben ik in de war over het wel of niet aanvragen van een visum voor Thailand. Het reisbureau zegt dat ik een visum moet aanvragen maar ik lees op veel websites dat dit niet nodig is als je minder dan 30 dagen in Thailand verblijft. Nu kom ik aan en vertrek ik in Bangkok maar in die tussenliggende periode verblijf ik niet de hele tijd in Thailand.
Kan iemand mij vertellen of ik nu wel of niet een visum moet aanvragen?
Dank!
ja je moet een visum aanvragen voor je eerste aankomst in bkk omdat je een ticket hebt voor meer dan 30 dgn.
je hoeft geen multiply visum te hebben , als je terugkomt en niet langer dan 30 dgn verblijft krijg je een stempel.
Ik had een drie maanden retourtje voor BKK. En had geen visum nodig voor Thailand, was alleen na aankomst en voor vertrek een paar dagen in Thailand. Er werd ook nergens naar mijn ticket gevraagd.
Ik had een drie maanden retourtje voor BKK. En had geen visum nodig voor Thailand, was alleen na aankomst en voor vertrek een paar dagen in Thailand. Er werd ook nergens naar mijn ticket gevraagd.
Ja, het kan goed gaan, maar:
om in aanmerking te komen voor een visumvrije entree, moet je een ticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen.
Zo niet, kun je probleme krijgen bij immigratie (komt niet vaak voor maar kan), maar met name de luchtvartmaatschapij kan weigeren om je aan boord te laten.
Dus: of een goedkoop of refundable ticket naar buiten Thailand kopen, of een visum aanvragen bij consulaat/ambassade.
Dan heb ik al twee keer geluk gehad.
Ik heb ook nooit geen problemen gehad als ik de grens over was geweest en weer terug kwam in thailand.
makelijk weer een visum voor een maand en geen extra kosten.
bij mahanair vragen ze wel naar je visum, als je een ticket hebt voor meer dan 30 dagen.
Dank allemaal! Ik vlieg met Mahan Air dus ga een visum aanvragen.
Beter maar het zekere voor het onzekere nemen…